anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
F M
Posts: 2803
Joined: 26 Oct 2009 21:45

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by F M » 11 Feb 2016 19:11

bompa wrote:Laatst een met en moto, ik stond eerst voor en bareel van het spoor ,komt er een moto voor mij staan voorbij de lijn op de baan,
bareel naar omhoog licht op wit, ik vertrek en moet gelijk alles terug dicht stampen of ik had vanachter op die motorfiets gehangen :confused2: meneertje vond het nodig om op ralenti te vertrekken en zo een tijdje verder te rijden , blijf dan in de rij staan he seg
Iets gelijkaardig met de auto meegemaakt. Vertrekken aan een rood licht (ik bedoel, het was groen geworden :wink: ) vanop 2 rijstroken, ik rechts. 200 m verder wordt dat ??n rijstrook. Een VW-minibus wringt zich vanop het linker rijvak op het allerlaatste nippertje nog voor me om dan de ganse weg aan 50-60 km te rijden op een weg van maximum 70km/u, en constant doorlopende lijn... :schieten: :whip: :motten:
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 309
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje » 11 Feb 2016 20:26

ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:

User avatar
Muug
Posts: 6383
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug » 11 Feb 2016 20:55

diskeletlietje wrote:ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:
amai Lietje gij trekt precies wel al 't ongeluk aan ! :yikes: Ik moet zeggen dat ik meestal bijna "geniet" van 't filefilteren: rustig rijdend, meanderend tussen de wagens, overal een zee van ruimte, alle chauffeurs gedragen zich voorbeeldig, iedereen gebruikt zijn pinkers, wie ik inhaal ziet me komen en gaat mooi aan de kant. :ricky: Rijdt gij ne keer met mij mee jong, dan gaat ge zien dat ge dat ook relax kunt doen :sweeet:

diskeletlietje
Posts: 309
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje » 11 Feb 2016 22:03

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:
amai Lietje gij trekt precies wel al 't ongeluk aan ! :yikes: Ik moet zeggen dat ik meestal bijna "geniet" van 't filefilteren: rustig rijdend, meanderend tussen de wagens, overal een zee van ruimte, alle chauffeurs gedragen zich voorbeeldig, iedereen gebruikt zijn pinkers, wie ik inhaal ziet me komen en gaat mooi aan de kant. :ricky: Rijdt gij ne keer met mij mee jong, dan gaat ge zien dat ge dat ook relax kunt doen :sweeet:
gaan oefenen voor iets wat ik niet graag doe ( files op de autostrade gaan zoeken) , om het de volgende keer nog steeds niet graag te doen ? kweetnie :dontknow:

User avatar
toeternietoe
Posts: 173
Joined: 21 Jun 2011 17:35

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by toeternietoe » 12 Feb 2016 13:15

Ik viseer hier niemand in het bijzonder, maar als ik al die frustraties lees dan moet ik automatisch denken aan het bekende verhaal van de splinter en de balk. Iedereen maakt fouten, maar het zijn vooral die van een ander die we opmerken. Misschien moeten we allen toch wat meer onszelf in vraag stellen.
To Ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Blackbert
Posts: 2095
Joined: 17 Oct 2009 15:30

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Blackbert » 12 Feb 2016 17:01

Filefilteren. ruime ervaring op E313 en R1. Wat opvalt:
- meestal plaats genoeg rechts van 't linkse rijvak. Tenzij er 2 opleggers naast elkaar 'rijden'. (is dat afgeschaft, geen +3,5ton op de derde strook? of is dat vervangen door 'geen -3.5t op de rechterstrook'?)
- sufferaars of opzettelingen die 'het gat' dichthouden, dat duurt nooit lang. die RO of LT trucker rechts van mij maakt wel plaats :thumbsup:
- andere motorrijders die 'het gat' blokkeren omdat hun (denkbeeldige) koffers veel te breed zijn en ze mij niet zien of horen (ondanks mijn stadionverlichting en net nog legale dempers). duurt meestal al wat langer. die 4 knipperlichten en bengelende voetjes helpen ook niet echt, dan.

op een weekdag voel ik mij veel geruster op mijn motor dan in de auto, zo in de spits. veel beter overzicht, vooral.
grease up your baby for a ball on the hill

zwiep
Posts: 86
Joined: 24 Nov 2014 09:08

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by zwiep » 13 Feb 2016 16:14

wat me nog het meeste ergert zijn degene die het je wel eens willen laten zien hoe je moet rijden, ik ga echt niet in ieder gaatje duiken om toch maar het linker rijvak vrij te maken, ik bedoel maar als ik op het linker vak rij, aan een gezonde 120km/u en er een gaatje is van pakweg 50m tss twee vrachtwagens ga ik echt daar niet invoegen, om dan een ganse tijd vast te zitten tussen die twee vrachtwagens omdat er geen kans is om terug in te voegen op het linker vak, als het rechter vak voor een paar 100m vrij is uiteraard wel. Mijn inziens wordt file veroorzaakt door het constant veranderen van vak.
als je op de snelweg constant uw remlichten moet laten oplichten ben je mijn inziens verkeerd bezig, rechts inhalen en accelereren om het toch maar te halen ook
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Stefke
Posts: 1275
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke » 13 Feb 2016 17:36

zwiep wrote:wat me nog het meeste ergert zijn degene die het je wel eens willen laten zien hoe je moet rijden
mij betalen ze daarvoor, weliswaar niet echt veel maar toch.... :-)
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Stefke
Posts: 1275
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke » 13 Feb 2016 17:42

toeternietoe wrote:Iedereen maakt fouten, maar het zijn vooral die van een ander die we opmerken. Misschien moeten we allen toch wat meer onszelf in vraag stellen.
elke dag moeten we ons in vraag stellen, alsge dat niet doet ga je ook niks bijleren. Maar uw frustraties nekeer ventileren kan wel deugd doen he. :-)
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

den Bullet
Posts: 610
Joined: 23 Oct 2009 11:18

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by den Bullet » 15 Feb 2016 10:26

Zaterdagspiloten; erger dan de zondagse exemplaren ...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest