anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Mijn grootste frustratie met fietsers (na het ontbreken van enige vorm van verlichting ) is fietsers die denken dat ze voorrang hebben op een fietsoversteekplaats, net zoals voetgangers op een zebrapad. Nochtans staan er op die plaatsen vaak nog eens extra bordjes voor de fietsers om hen eraan te herinneren dat ze g??n voorrang hebben.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
ik ga der nie aan beginnen ...
grease up your baby for a ball on the hill
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
daar tegenover staat een toch ook wel behoorlijke frustratie, pendelende fietser zijnde: de automobilisten die het concept voorrang van rechts niet kennen. Dus ofwel hengel ik naar een nieuwe fiets als ik mijn voorrang wel neem, ofwel staan we samen gezellig stil. En ja, het duurt soms behoorlijk lang voor hij/zij het door heeft maar ik weiger door te rijden in zo'n geval Dan hoeft misplaatste hoffelijkheid niet voor mij.duibhce Kaelann wrote:Mijn grootste frustratie met fietsers (na het ontbreken van enige vorm van verlichting ) is fietsers die denken dat ze voorrang hebben op een fietsoversteekplaats, net zoals voetgangers op een zebrapad.
Maar de grootste frustratie zijn die auto's die nog vlug het kruispunt op willen ook al zien ze dat ze geen meter vooruit komen en het al behoorlijk lang groen is van hun kant. Gevolg: de boel staat muurvast. Dan haal ik ook altijd mijn dikke duim boven!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Vandaag toch netjes in de regen gereden. Zo ongeveer van 9u tot 18u... gezellig met dit weer, ongeval her en der, bijhorende files, medeweggebruikers die het in de broek doen bij dit weer. Gewoon niet vooruit te krijgen... Ei zo na twee keer van de baan gereden op de snelweg, 5 auto's die linksomkeer maken op de Loop in Sint Denijs Westrem, dwz gewoon in verboden richting weer keren om zo een rond punt op te geraken...en ene die op de afrit gewoon stilstaat met de vier pinkers op. Weg kwijt, efkes zoeken dacht diene :zotteke: mijn drogehandschoenenvoorraad er volledig doorgejaagd, regen langs de kraag binnen, kruis nat, benen nat, laarzen lek... Dat was zo rond 11u... Dus doorweekt en verkleumd op kantoor toegekomen waar ze dan komen zagen over wat stylo's die in de kast liggen... Een kantoor dat op geen kloten meer trekt omdat er geen plaats is en ge den helft van uwen brol niet meer kunt terugvinden en ook omdat iedereen tegen iedereen zit te zagen en ik nog het meest van al...
Enfin al bibberend naar huis gereden, een warm bad deed deugd...geen goesting om morgen te gaan. :kots:
Enfin al bibberend naar huis gereden, een warm bad deed deugd...geen goesting om morgen te gaan. :kots:
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Aah dat mag hier ook over de frustraties op de werkvloer?
Pfffff .... waar mag ik beginnen.
Juist .. dat heeft geen zin
Nog 2 dagen en we zijn hem voor 5 dagen op rij van hem vanaf. Met al die regen gaat bij ons de hemel open ... ik kijk er al naar uit.
Pfffff .... waar mag ik beginnen.
Juist .. dat heeft geen zin
Nog 2 dagen en we zijn hem voor 5 dagen op rij van hem vanaf. Met al die regen gaat bij ons de hemel open ... ik kijk er al naar uit.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
@ Stefke : De Golden Years zijn helaas voorbij.... en ik ben blij dat ik er een aantal van heb mogen meemaken. Al aan een andere werkgever gedacht? Er zijn nog rijscholen in 't land waar men goed werk levert. Deze bvb: http://www.rijschooldirk.be/ is wel ok dacht ik ooit gehoord te hebben?
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Hm, misschien kunnen we dat wel achterwege laten. Voor Stefke en andere rijschoolinstructeurs geldt een uitzondering.Harald wrote:Aah dat mag hier ook over de frustraties op de werkvloer?
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Het ergste vind ik nog steeds, als je tussen files doorrijdt, dat er echt nog mensen zijn die moedwillig proberen je vast te rijden...
Ik ben stiekem blij met de valbaren en de handkappen met metalen bescherming... als ze toch eens te dicht komen dat de kans groter is dat hun spiegel mee aan flarden ligt...
Klinkt misschien gemeen, maar goed....
Ik ben stiekem blij met de valbaren en de handkappen met metalen bescherming... als ze toch eens te dicht komen dat de kans groter is dat hun spiegel mee aan flarden ligt...
Klinkt misschien gemeen, maar goed....
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Gemeen, hahahaha
Gisteren heb ik dat twee keer voorgehad. Gietende regen, harde wind en h??l de Antwerpse ring staat vast. Mijn vizier open, want die Pinlock prul werkt maar amper. En ja hoor, de meeste chauffeurs zijn vriendelijk en laten je door, maar sommigen vinden het nodig om het gat te dichten. Echt kak! File-filteren is al niet makkelijk en in deze omstandigheden zeker niet. Ik hang mijn motor even aan de haak, tot het regenseizoen voorbij is!
Gisteren heb ik dat twee keer voorgehad. Gietende regen, harde wind en h??l de Antwerpse ring staat vast. Mijn vizier open, want die Pinlock prul werkt maar amper. En ja hoor, de meeste chauffeurs zijn vriendelijk en laten je door, maar sommigen vinden het nodig om het gat te dichten. Echt kak! File-filteren is al niet makkelijk en in deze omstandigheden zeker niet. Ik hang mijn motor even aan de haak, tot het regenseizoen voorbij is!
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
dezezag ik ook rijden in gent, met sticker wij zoeken nog collega's ?Muug wrote:@ Stefke : De Golden Years zijn helaas voorbij.... en ik ben blij dat ik er een aantal van heb mogen meemaken. Al aan een andere werkgever gedacht? Er zijn nog rijscholen in 't land waar men goed werk levert. Deze bvb: http://www.rijschooldirk.be/ is wel ok dacht ik ooit gehoord te hebben?
Ik begrijp niet waar die "nieuwe" huidige mentaliteit in het verkeer vandaan komt ? Iedereen wil zijn stukje beton/asfalt niet meer delen met een ander en als ze een fout maken is het steevast iemand anders schuld, en vluchtmisdrijf bij een dodelijk ongeval incl.
sig nature
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Van opzettelijk geblokkeerd te worden in files heb ik nog nooit iets ondervonden. Zal misschien toeval zijn. Al dat vluchtmisdrijf-gedoe is wel redelijk straf ja.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Rij ik met de brommer van mijn zoon op het fietspad naast een auto langs de Damse Vaart, aan het rondpunt stopt het fietspad en moet je dus gewoon het rondpunt oprijden zoals de auto"s, vind madamme met haar Mokka het nodig de hoek af te snijden over het fietspad en mij zo te raken (gelukkig niet gevallen), rijdt madamme niet gewoon door, ik schreeuw zo hard ik kan en steek boos mijn vuist op, madamme stopt een beetje verder en ik rij naast haar en vraag haar of ze dat normaal vind om de hoek af te steken over het fietspad en mij aan te rijden, beweert madamme dat ze mij niet geraakt heeft, a neen zeg ik, stap eens uit en kijk eens naar mijn brommer en uw auto, ze ziet dat zwart van haar band op het plastiek van de brommer en zegt dat dat toch niet van haar is, ik zeg kijk dan eens naar uw auto, een ferme schreef van mijn remhendel van aan het begin van de achterdeur over de benzinetankdop tot helemaal achteraan.... zegt madamme, oeie zou ik je dan toch geraakt hebben, ik heb helemaal niets gevoeld of gehoord... papierkes ingevuld en alles is mooi geregeld via verzekering (364 euro kosten).
Ik zei nog tegen die madamme dat mensen niet kunnen geloven dat je met de vrachtwagen iets kan raken zonder het te voelen of te horen en noemen het dan vluchtmisdrijf, kunnen niet begrijpen dat dode hoek ongevallen kunnen gebeuren en noemen de chauffeurs dan onbekwaam, jij raakt met een auto mij, ziet mij niet, hoort mij niet, rijdt mij aan op het fietspad en pleegt bijna vluchtmisdrijf... dat mens zei daar niet veel op, nu moet ik wel bij zeggen dat ze na eerst wat ongelovig te zijn toch heel vriendelijk en correct was....
Groetjes,
Jopet
Hier een fotoke van de situatie
Ik zei nog tegen die madamme dat mensen niet kunnen geloven dat je met de vrachtwagen iets kan raken zonder het te voelen of te horen en noemen het dan vluchtmisdrijf, kunnen niet begrijpen dat dode hoek ongevallen kunnen gebeuren en noemen de chauffeurs dan onbekwaam, jij raakt met een auto mij, ziet mij niet, hoort mij niet, rijdt mij aan op het fietspad en pleegt bijna vluchtmisdrijf... dat mens zei daar niet veel op, nu moet ik wel bij zeggen dat ze na eerst wat ongelovig te zijn toch heel vriendelijk en correct was....
Groetjes,
Jopet
Hier een fotoke van de situatie
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Ik kan me op weg naar het werk, vaak nog het meeste ergeren aan andere motorrijders... Zo van die mannen die ne keer met de moto naar het werk rijden en zo wat vaag tussen de auto's gaan rijden, zo soms op de linker rijstrook aan de rechter kant, soms op de rechter rijstrook aan de linker kant.
Soms gaan ze een keertje tussen twee auto's door, soms blijven ze achter de auto maar dan ook op een positie waarvan je weet dat ze elk moment toch kunnen beslissen om dan toch maar te gaan voorsteken.
En dan wil je voorbij steken maar nee, howla, zij gaan toch niet opzij gaan zeker, ze zijn zelf super stoere motorrijders die in al hun godzame stoerheid de ochtendspits trotseren en die voorbijstekende motard is een roekeloos geval, nee, gaan we niet doorlaten, beter zo wat loos in de weg blijven rijden, zo in een positie tussen "in de weg rijden" en "een poging doen om in te halen" in.
Tja, ik blijf daar dan maar braaf en op een veilige afstand achter... De lente is in aantocht, de autostrade gaat weer vol zitten met deze soort... Ik haat het goede weer. :kots:
Soms gaan ze een keertje tussen twee auto's door, soms blijven ze achter de auto maar dan ook op een positie waarvan je weet dat ze elk moment toch kunnen beslissen om dan toch maar te gaan voorsteken.
En dan wil je voorbij steken maar nee, howla, zij gaan toch niet opzij gaan zeker, ze zijn zelf super stoere motorrijders die in al hun godzame stoerheid de ochtendspits trotseren en die voorbijstekende motard is een roekeloos geval, nee, gaan we niet doorlaten, beter zo wat loos in de weg blijven rijden, zo in een positie tussen "in de weg rijden" en "een poging doen om in te halen" in.
Tja, ik blijf daar dan maar braaf en op een veilige afstand achter... De lente is in aantocht, de autostrade gaat weer vol zitten met deze soort... Ik haat het goede weer. :kots:
Me gusta la moto, me gustas tu.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Iedereen moet het eens leren he...Tom Thumper wrote:Ik kan me op weg naar het werk, vaak nog het meeste ergeren aan andere motorrijders... Zo van die mannen die ne keer met de moto naar het werk rijden en zo wat vaag tussen de auto's gaan rijden, zo soms op de linker rijstrook aan de rechter kant, soms op de rechter rijstrook aan de linker kant.
Mijn eerste keren tussen de file door was verre van vlot te noemen, en soms zeer twijfelend...
Nu gaat het meestal beter, al kan ik soms ook dagen hebben dat het helemaal niet wilt lukken...
maar jij was van de eerste dag een volleerd filefilteraar, die zonder enige vorm van twijfel er tussendoor vloog? :silly:
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Please don't let me be misunderstood...Koeno wrote:Iedereen moet het eens leren he...Tom Thumper wrote:Ik kan me op weg naar het werk, vaak nog het meeste ergeren aan andere motorrijders... Zo van die mannen die ne keer met de moto naar het werk rijden en zo wat vaag tussen de auto's gaan rijden, zo soms op de linker rijstrook aan de rechter kant, soms op de rechter rijstrook aan de linker kant.
Mijn eerste keren tussen de file door was verre van vlot te noemen, en soms zeer twijfelend...
Nu gaat het meestal beter, al kan ik soms ook dagen hebben dat het helemaal niet wilt lukken...
maar jij was van de eerste dag een volleerd filefilteraar, die zonder enige vorm van twijfel er tussendoor vloog? :silly:
Het gaat hier niet over leren, het gaat over de plaats die motorrijders innemen in het verkeer en daardoor zichzelf en andere in gevaar brengen. Als motorrijder ben je kwetsbaar, als je dan zo van die halfslachtige maneuvers gaat maken, weten andere weggebruikers niet wat je van plan bent, proberen mensen te anticiperen maar kunnen het eigenlijk niet en gaan dan ook zotte dingen doen.
En langs de andere kant was ik een beetje aan het hopen op een gelijkaardige reactie. Alle ergernissen hierboven zijn ergernissen aan niet-motorrijders maar eigenlijk, we mogen ons terecht soms ook echt wel ergeren aan andere motorrijders en ik heb regelmatig begrip voor de ergernissen die niet-motorrijders hebben ten aanzien van de motorrijders.
We maken allemaal fouten maar de fouten van de anderen zijn altijd puur uit stommiteit of moedwilligheid, die van ons zijn een klein foutje en de andere moet daar nu toch niet zo over van zijnen tak maken, zo erg was het nu toch ook weer niet, en ierdereen moet het toch leren....
Nee Koeno, neem dit niet persoonlijk op, ik heb gewoon een slecht karakter
Me gusta la moto, me gustas tu.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Ik weet niet goed wat antwoorden nu maar toch een poging:
1. 'k Zeg niet, en ik pretendeer niet dat wij/ik, motorrijder(s), geen fouten/stommiteiten maken... Nobody's perfect (But I'm pretty f*cking close )
2. Iedereen moet leren juist reageren in allerlei situaties rotondes / Files / ...
3. In het voorbeeld hierboven las ik eerder het verhaal van een twijfelende filefilteraar die in de weg reed van een meer ervaren filteraar
4. Geeuw, tijd voor ne koffie
1. 'k Zeg niet, en ik pretendeer niet dat wij/ik, motorrijder(s), geen fouten/stommiteiten maken... Nobody's perfect (But I'm pretty f*cking close )
2. Iedereen moet leren juist reageren in allerlei situaties rotondes / Files / ...
3. In het voorbeeld hierboven las ik eerder het verhaal van een twijfelende filefilteraar die in de weg reed van een meer ervaren filteraar
4. Geeuw, tijd voor ne koffie
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Ja, dat blijft moeilijk dat filefilteren, de ene autobaan zal de andere niet zijn zeker!!
Ik probeer dat toch heel voorzichtig te doen. Als ik zelf in de auto aan het filerijden ben, dan merk ik dat ik vaak wat zit te dromen en helemaal niet meer goed aan het opletten ben. Ik blijf wel op mijn baanvak! Mensen die heel de tijd van baanvak veranderen omdat ze zo sneller denken te zijn, zijn echt irritant.
Ik probeer dat toch heel voorzichtig te doen. Als ik zelf in de auto aan het filerijden ben, dan merk ik dat ik vaak wat zit te dromen en helemaal niet meer goed aan het opletten ben. Ik blijf wel op mijn baanvak! Mensen die heel de tijd van baanvak veranderen omdat ze zo sneller denken te zijn, zijn echt irritant.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Tommy, ge gaat er van uit dat ze u gezien hebben.Tom Thumper wrote:Ik kan me op weg naar het werk, vaak nog het meeste ergeren aan andere motorrijders... Zo van die mannen die ne keer met de moto naar het werk rijden en zo wat vaag tussen de auto's gaan rijden, zo soms op de linker rijstrook aan de rechter kant, soms op de rechter rijstrook aan de linker kant.
Soms gaan ze een keertje tussen twee auto's door, soms blijven ze achter de auto maar dan ook op een positie waarvan je weet dat ze elk moment toch kunnen beslissen om dan toch maar te gaan voorsteken.
En dan wil je voorbij steken maar nee, howla, zij gaan toch niet opzij gaan zeker, ze zijn zelf super stoere motorrijders die in al hun godzame stoerheid de ochtendspits trotseren en die voorbijstekende motard is een roekeloos geval, nee, gaan we niet doorlaten, beter zo wat loos in de weg blijven rijden, zo in een positie tussen "in de weg rijden" en "een poging doen om in te halen" in.
Ik heb ook al tamelijk vaak zo'n gevallen voor mij gehad, en volgens mij hebben ze gewoon nooit door dat er iemand anders achter hun hangt.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
Laatst een met en moto, ik stond eerst voor en bareel van het spoor ,komt er een moto voor mij staan voorbij de lijn op de baan,
bareel naar omhoog licht op wit, ik vertrek en moet gelijk alles terug dicht stampen of ik had vanachter op die motorfiets gehangen :confused2: meneertje vond het nodig om op ralenti te vertrekken en zo een tijdje verder te rijden , blijf dan in de rij staan he seg
Een week later weer zo een aan het rode licht , of nen andere steekt nog voorbij waar het niet meer kon ,moest zelf remmen om hem er toch nog voorbij te laten , of hij had op den tegenligger geplakt , als je zo in je rug hebt en je moet je met de wagen verplaatsen zie je nogal 't een en ander gebeuren wat die motorrijders allemaal uitsteken amai.
Pasop ik zeg niet dat ik niks verkeerd doe met de wagen of moto of fiets , maar ik hou me toch zoveel mogelijk aan de regels.
bareel naar omhoog licht op wit, ik vertrek en moet gelijk alles terug dicht stampen of ik had vanachter op die motorfiets gehangen :confused2: meneertje vond het nodig om op ralenti te vertrekken en zo een tijdje verder te rijden , blijf dan in de rij staan he seg
Een week later weer zo een aan het rode licht , of nen andere steekt nog voorbij waar het niet meer kon ,moest zelf remmen om hem er toch nog voorbij te laten , of hij had op den tegenligger geplakt , als je zo in je rug hebt en je moet je met de wagen verplaatsen zie je nogal 't een en ander gebeuren wat die motorrijders allemaal uitsteken amai.
Pasop ik zeg niet dat ik niks verkeerd doe met de wagen of moto of fiets , maar ik hou me toch zoveel mogelijk aan de regels.
anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren
tja, zoals:Tom Thumper wrote:Ik kan me op weg naar het werk, vaak nog het meeste ergeren aan andere motorrijders...
vlak achter een camion of een camionet gaan staan,
niks doen aan de positionering,
rechts of links afslaan zoals het helemaal niet goed is,
bochtenlijnen rijden die er geen zijn,
op de rechte stukken kot open en in den bocht billen toe,
parkeren zodat het ganse terras moet rechtstaan om mee te gaan sleuren,
uiterst rechts 90 rijden op de snelweg of nog erger tegen 150 slalommen in de spits,
en mijn favorietje; gelijk een houten klaas filefilteren, langs elke kant nog een halve meter over maar wel al direct de beentjes laten hangen vanwege twijfel en daarbij dan nog claxonneren en van hun kloten maken met veel misbaar omdat ze niet genoeg plaats hebben.. (terwijl er nog een7 moto's achter hun hangen)
ach ja, ieder zijn hobby zeker...