anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by F M »

bompa wrote:Laatst een met en moto, ik stond eerst voor en bareel van het spoor ,komt er een moto voor mij staan voorbij de lijn op de baan,
bareel naar omhoog licht op wit, ik vertrek en moet gelijk alles terug dicht stampen of ik had vanachter op die motorfiets gehangen :confused2: meneertje vond het nodig om op ralenti te vertrekken en zo een tijdje verder te rijden , blijf dan in de rij staan he seg
Iets gelijkaardig met de auto meegemaakt. Vertrekken aan een rood licht (ik bedoel, het was groen geworden :wink: ) vanop 2 rijstroken, ik rechts. 200 m verder wordt dat ??n rijstrook. Een VW-minibus wringt zich vanop het linker rijvak op het allerlaatste nippertje nog voor me om dan de ganse weg aan 50-60 km te rijden op een weg van maximum 70km/u, en constant doorlopende lijn... :schieten: :whip: :motten:
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:
amai Lietje gij trekt precies wel al 't ongeluk aan ! :yikes: Ik moet zeggen dat ik meestal bijna "geniet" van 't filefilteren: rustig rijdend, meanderend tussen de wagens, overal een zee van ruimte, alle chauffeurs gedragen zich voorbeeldig, iedereen gebruikt zijn pinkers, wie ik inhaal ziet me komen en gaat mooi aan de kant. :ricky: Rijdt gij ne keer met mij mee jong, dan gaat ge zien dat ge dat ook relax kunt doen :sweeet:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:ik ben geen held om tussen de file door te rijden op de autostrade ,
de meeste merken je pas op als je er al naast rijd en gaan zich dan met een overdreven maneuver zo snel mogelijk veel plaats maken om zich op een of andere manier te verontschuldigen :kouvanu: , anderen zien u komen en gaan expres zo rechts mogelijk gaan rijden op het linker vak ,remmen uitwijken en mikken waar je wil uitkomen? als er dan 2 meter vrij is langs de linkerkant van het obstakel is het gewoon ik rijd wel even langs de andere kant voorbij ... en dan een handje of een voetje uitsteken om te bedanken :icon:

andere motorrijders die dan ergens achter u rijden en een het flikkeren en tutten zijn om voorbij te geraken , je laat die voorbij en dan dropt de snelheid plots enorm ... als ze zelf de Mozesfactor zijn is mijn gezapig tempo van net er voor plots te snel ???
:shock:
amai Lietje gij trekt precies wel al 't ongeluk aan ! :yikes: Ik moet zeggen dat ik meestal bijna "geniet" van 't filefilteren: rustig rijdend, meanderend tussen de wagens, overal een zee van ruimte, alle chauffeurs gedragen zich voorbeeldig, iedereen gebruikt zijn pinkers, wie ik inhaal ziet me komen en gaat mooi aan de kant. :ricky: Rijdt gij ne keer met mij mee jong, dan gaat ge zien dat ge dat ook relax kunt doen :sweeet:
gaan oefenen voor iets wat ik niet graag doe ( files op de autostrade gaan zoeken) , om het de volgende keer nog steeds niet graag te doen ? kweetnie :dontknow:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by toeternietoe »

Ik viseer hier niemand in het bijzonder, maar als ik al die frustraties lees dan moet ik automatisch denken aan het bekende verhaal van de splinter en de balk. Iedereen maakt fouten, maar het zijn vooral die van een ander die we opmerken. Misschien moeten we allen toch wat meer onszelf in vraag stellen.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Blackbert »

Filefilteren. ruime ervaring op E313 en R1. Wat opvalt:
- meestal plaats genoeg rechts van 't linkse rijvak. Tenzij er 2 opleggers naast elkaar 'rijden'. (is dat afgeschaft, geen +3,5ton op de derde strook? of is dat vervangen door 'geen -3.5t op de rechterstrook'?)
- sufferaars of opzettelingen die 'het gat' dichthouden, dat duurt nooit lang. die RO of LT trucker rechts van mij maakt wel plaats :thumbsup:
- andere motorrijders die 'het gat' blokkeren omdat hun (denkbeeldige) koffers veel te breed zijn en ze mij niet zien of horen (ondanks mijn stadionverlichting en net nog legale dempers). duurt meestal al wat langer. die 4 knipperlichten en bengelende voetjes helpen ook niet echt, dan.

op een weekdag voel ik mij veel geruster op mijn motor dan in de auto, zo in de spits. veel beter overzicht, vooral.
grease up your baby for a ball on the hill

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by zwiep »

wat me nog het meeste ergert zijn degene die het je wel eens willen laten zien hoe je moet rijden, ik ga echt niet in ieder gaatje duiken om toch maar het linker rijvak vrij te maken, ik bedoel maar als ik op het linker vak rij, aan een gezonde 120km/u en er een gaatje is van pakweg 50m tss twee vrachtwagens ga ik echt daar niet invoegen, om dan een ganse tijd vast te zitten tussen die twee vrachtwagens omdat er geen kans is om terug in te voegen op het linker vak, als het rechter vak voor een paar 100m vrij is uiteraard wel. Mijn inziens wordt file veroorzaakt door het constant veranderen van vak.
als je op de snelweg constant uw remlichten moet laten oplichten ben je mijn inziens verkeerd bezig, rechts inhalen en accelereren om het toch maar te halen ook
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke »

zwiep wrote:wat me nog het meeste ergert zijn degene die het je wel eens willen laten zien hoe je moet rijden
mij betalen ze daarvoor, weliswaar niet echt veel maar toch.... :-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke »

toeternietoe wrote:Iedereen maakt fouten, maar het zijn vooral die van een ander die we opmerken. Misschien moeten we allen toch wat meer onszelf in vraag stellen.
elke dag moeten we ons in vraag stellen, alsge dat niet doet ga je ook niks bijleren. Maar uw frustraties nekeer ventileren kan wel deugd doen he. :-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by den Bullet »

Zaterdagspiloten; erger dan de zondagse exemplaren ...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?
super ik zou niet meer zonder kunnen
en dan een spast die zijn auto al rijdend ontdoet van afval ... nen halve volle pot plattekaas , koeken verpakkingen en nog wat andere ondefinieerbare kleine rommel door het ruitje kieperen :thumbsup:

voor de rest is dat naar mijn werk bollen per moto het toppunt van mijn dag :whistling:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Tom Thumper »

diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?...
Uhu, maar als je nu een verwarmd pak en verwarmde handschoenen aan zou hebben, dan kan dat volgens mij wel heel handig zijn want als het dan vriest dan voel je dat niet en dan val je voor je het weet. En als dan ook nog airbags hebt in dat verwarmt pak en je ben gevallen voor dat je het weet, dan voel je misschien niet dat je gevallen bent, want je hebt die airbags en daarom dient dat lampje eigenlijk, om te voorkomen dat je gevallen bent zonder dat je het weet. Preventief dus eigenlijk.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Davy78 »

Tom Thumper wrote:En als dan ook nog airbags hebt in dat verwarmt pak en je ben gevallen voor dat je het weet, dan voel je misschien niet dat je gevallen bent, want je hebt die airbags en daarom dient dat lampje eigenlijk, om te voorkomen dat je gevallen bent zonder dat je het weet.
Misschien hebben we nog een lampje nodig om aan te geven dat ge gevallen zijt?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag.......
Lietje toch, ge begint op Loetje tegelijken ! :yikes: Die is ook nooit happy. :sterrekes:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:
diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?...
Uhu, maar als je nu een verwarmd pak en verwarmde handschoenen aan zou hebben, dan kan dat volgens mij wel heel handig zijn want als het dan vriest dan voel je dat niet
Er is nog altijd uwe neus die vervriest eh ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Wipr »

We wonen met teveel op, tegen, met elkaar. De altru?st en de ego?st. De zwartkijker en de verjaarde hippie. Eentje met teveel testosteron en de wandelende zombie onder invloed van temesta, xanax, valium,... , de motorrijder, de fietser, wandelaar en automobilist.

De mens: een solitair of solidair dier, misschien wel een beest, een groepsdier of een groupie?

Wit, zwart of toch maar grijs? Een zonnig iemand op een bewolkte dag, een ijzig individu onder de tropische zon.

Hebzucht & jaloezie vs. Leven en laten leven.

Het leven is sowieso een strijd en "geloven in" (al was het in jezelf) is in het leven ingeroepen om ons lijden te verzachten, te hopen, doen geloven dat het leven mooi is. De elementen dat we de natuur benoemen, met verbloeming, zon, zee, strand, weiden, woestijnen, gravelpadjes, de geboorte maar ook de sterfte. Het leven draait om loslaten. Frustraties en relaties, het goede en het kwade nemen de onderlinge strijd telkens weer van elkaar over gedurende gans de fractie in tijd dat we hier een ademzucht mogen slaken.

De dood komt, het klinkt zo duister, zo mooi klinkt duisternis, dat is leven.


Minder lyrisch dan: de klootzak in de straat is wellicht ook iemands lieveling, we maken allemaal fouten, de verschillen in intelligentie (sociaal, interpersonaal, intrapersonaal, tactische, logische, mathematische, naturalistische, motorische, visuele,...)
maken dat communicatie soms niet makkelijk is, zelfs soms onmogelijk.

Rijden met de motorfiets geef mij nu zoveel meer voldoening dan het ooit heeft gedaan en dat komt omdat ik amper nog ga rijden en als ik dan eens in de bak ga roeren is het met een glimlach. Het is zelfs zo dat de slaap moeilijk kunnen vatten opgelost wordt door de gedachte aan Shoei en KTM.

Ik ben tevreden in deze maatschappij opgegroeid te zijn maar ik zing toch zo vaak Renee Frogers' hit EEN EIGEN HUIS een plek onder de zon, en altijd Niemand in de buurt is mijn aanpassing.

Als ik een wens kon uitvoeren dan liet ik alle chemtrails bestaan uit relaterende middelen, goot ik het leidingwater eens vol met dopamine en endorfines. Liet ik iedereen ter wereld op hetzelfde moment een orgasme beleven. Het orgasme....: het moment dat de mens zich in zijn meest kwetsbare toestand laat opmerken, vol met liefde en veel te geef. :mrgreen:

Dus Distel, chill en relax of probeer het toch. Geloof me vrij dat bibieke hier moeilijkheden genoeg heeft om te aarden in deze maatschappij. :wink:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Wipr »

Ahja distel, ge moet uwe kop laten nazien als je er op gevallen zijt he, soms geeft dat een gestoord EEG :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by petervdc »

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag.......
Lietje toch, ge begint op Loetje tegelijken ! :yikes: Die is ook nooit happy. :sterrekes:
Yep
Keep going

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletloetje »

Waauw Peter Vdc reageert nog eens met een woord. Wat is uw probleem feitelijk ????
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply