Page 1 of 2
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 02 May 2016 17:35
by KlaasN
Als ik dat zo hoor, mpet ik dringend op mijn bochtenwerk gaan oefenen. Meestal ga ik maar net zo snel als de snelle wagens.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 02 May 2016 18:56
by Blackbert
't Loopt pas fout als er iets de grond raakt dat niet meegeeft, zoals de 'opstap' van de middenbok bij een Goldwing 1200. Ineens dat achterwiel een stapke opzij. 't Was rap al heel wat minder in den draai naar links.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 02 May 2016 19:39
by OzzePaa
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 02 May 2016 21:56
by Muug
Da was den tijd dat 'm nog veel haar op zijn hoofd had. BB en haar op zijn hoord
, daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 02 May 2016 22:58
by bompa
Op mijne blackbird in den tijd kwam dat geregeld voor die voetjes aan den asfalt ,soms de onderkuip ook, daar stonden ook wat scharretjes op langs 2 de kanten, hoe dat kan
weet ik niet maar die raakte soms , maar na de blackbird het eigenlijk niet meer voor gehad.Misschien nu met den bandit zou kunnen ,maar zal er in ieder geval geen moeite voor doen .
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 03 May 2016 13:52
by Blackbert
Muug wrote:
Da was den tijd dat 'm nog veel haar op zijn hoofd had. BB en haar op zijn hoord
, daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh
Ik kan 't mij ook maar moeilijk meer voorstellen, haar op mijn hoofd.
Diene GW was van den daddy trouwens. Geen haar op m'n hoofd enzovoort.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 03 May 2016 18:22
by Wipr
https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY
Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 03 May 2016 20:58
by Koeno
Wipr wrote:https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY
Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.
Er komt nog een dag, misschien niet ver weg dat hier ook nog een ouwe chopper staat :p
maar wie een chopper/custom gebruikt om snelle bochten te gaan nemen is gewoon een kieken zonder kop,
dat dient daar ni voor...
Ge gaat ni me nen 250cc 2takt crosser via autosnelweg naar spanje,
Ge gaat ni me nen racer pur sang meerijden in een cross wedstrijd,
En ge gaat ni met ne choppr zotte bochtjes proberen te nemen :p
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 04 May 2016 20:33
by vet on wheels
Wipr wrote:https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY
Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.
inderdaad geen goede manier van afstappen ....
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 05 May 2016 00:18
by bompa
Ja iets raken dat ni plooit ,achterwiel naar omhoog en ge zijt weg.Maar voetjes teneinde van het scharnieren geeft het zelfde effect als je niet oppast.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 05 May 2016 10:42
by vet on wheels
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 05 May 2016 18:10
by Harald
Bij mij was dat door de middenbok, of was het nu de valbaren.
In ieder geval ... de laatsten hebben hun dienst bewezen .
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 06 May 2016 11:53
by Wipr
bompa wrote:Ja iets raken dat ni plooit ,achterwiel naar omhoog en ge zijt weg.Maar voetjes teneinde van het scharnieren geeft het zelfde effect als je niet oppast.
Klopt, menig moto al op deze manier opzij weten stappen met een bijna hartstilstand tot gevolg
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 13 May 2016 01:44
by Raketman
Het kan een mentaal probleem worden als ge al meer gewoon geweest zijt. Toen ik destijds op mijnen FJR van den dealer zijnen hof reed was het al prijs, en tijdens zowat elke rit gingen die rotsteunen wel ergens tegen de grond. Op den duur waren die 1/3 korter...'t was beter met andere dogbones onder de achterkant, maar de begrippen "sportief" en "FJR" kunnen volgens mij onmogelijk in dezelfde zin gebruikt worden. Met de KTM voel ik met de zijkant van mijn zolen waar de grens ligt, want die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is
) dus kunt ge ze ook niet gebruiken als aanduiding voor de grens waar ge liever niet overgaat.
Re: Aan de ervaringsdeskundigen
Posted: 13 May 2016 11:21
by Muug
Raketman wrote:Met de KTM ......... die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is
)
Jep, daar zijn twee getuigen van, en ik was er één van.