Omdat dat een constructiefout is in de nieuwe buitenband. 'k Heb dat al verschillende keren voorgehad, om precies te zijn 2x met een Scorpion en 1x met een Anakee 2. Zo precies of uw wiel zelf gaat door een bandenwissel ineens hoogteslag krijgen...Johan heeft dat ook nekeer gehad. In alle gevallen zelfde oplossing : probleem weg met een nieuwe buitenband.Tis een hoogslag zegt de bandenboer, ik voel da vrij ferm als ik rij.
Hoe komt het dat ik dat niet voelde met de vorige voorband, de scorpion ??
Ge kunt dat toch gemakkelijk zelf vaststellen of de slag in den band of in het wiel zit : op de middenbok, blokske onder de carterplaat zodat het voor wiel van de grond staat, een ander blokske hout (stapel boeken, bak bier, wees creatief) met daaraan vastgeplakt een potlood of iets anders dun. Ge zet dat naast uw voorwiel aan de rand van de velg en ge laat uw voorwiel draaien. Dan ziet ge direct of de lijn van de velg ne slag heeft of niet, of er nen boebel in den band zit ergens.
Ruwe test van de spakenspanning is nog simpeler : zelfde situatie dan hierboven, ge laat het wiel draaien en ge laat ne schroevendraaier (ofzo) tegen de spaken tikken. Als er een spaak is die ineens veel doffer klinkt dan de rest weet ge't direct h?...Als ze allemaal min of meer even schoon rinkelen is er niks aan de hand.