zelfdoeners..

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

en zelfkunners...

weet wat ge uitspaart Image

Klein onderhoud van Tuur (7500 km; maar zit er ietske over Image 9150)

oil filter 9,60

remblokskes achter 43,50


motorolie motorex 3,30 a 16,32 = 53,86

miliedjutaks olie 2,50

klein materiaal 2,50

arbeidsloon 1,25 a 42,00 = 52,50

toop = 164,46 a 21% btw = 199 eurokens.


't ergste vanal, mijne achterband is kaal Image Image nog even en den draad komt erdoor Image
9 d km das nog slechter dan op m'n smt Image

Misschien daardoor dat ik schaats neigingen had in de sneeuw? En onlangs op 't doodlopende baantje naar m'n wei, rem om me dan rond te draaien, rempedaal schokt, en geen rem achter, met voorrem kunnen stoppen, ipv met achterrem draaibeweging nemen Image

Dacht das die abs zeker? Image

Maar 't zal mijne band zijn die doorschoof ? Image

Geen band laten steken bij dealer, maar waar kan ik best terecht ? Gulle weet toch van prijzen ? Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by laouen »

en zelfkunners...

weet wat ge uitspaart Image

Klein onderhoud van Tuur (7500 km; maar zit er ietske over Image 9150)

oil filter 9,60

remblokskes achter 43,50


motorolie motorex 3,30 a 16,32 = 53,86

miliedjutaks olie 2,50

klein materiaal 2,50

arbeidsloon 1,25 a 42,00 = 52,50

toop = 164,46 a 21% btw = 199 eurokens.
Lijkt mij niet overdreven... maar dat zijn idd dingen die makkelijk zelf te doen zijn (van zodra 'm uit garantie is)
Geen band laten steken bij dealer, maar waar kan ik best terecht ? Gulle weet toch van prijzen ? Image
wij doen dat tegenwoordig zelf... zowel met binnenband als tubeless
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

inderdaad, maar 52 euro voor 't werk, waarover klaag je?

achterrem+modder+ABS=niks natuurlijk Image

achterband : altijd rechtdoor rijden is slijtig Image Troost u, in de hele Benelux (of zelfs Europa) is maar ene mens die er in slaagt om zijn straatbanden bij straatgebruik over de [u:s1u00dng]volledige [/u:s1u00dng]breedte [u:s1u00dng]volledig [/u:s1u00dng]op te slijten : Stefke.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zelfdoeners..

Post by Blackbert »

Trek daar de remblokken af en vervang motorex door motul olie, 't zal al iets beter vallen.
Binnen 6000km groot onderhoud ... Image

Omdat er in die achtervelg dat verdomde randje zit waardoor je die band er bijna niet afkrijgt laat ik die doen, hier een beetje verder bij Quickly. Omdat 't niet zoveel scheelt in prijs met een andere bandenboer waar ik dan weer een half uur of langer voor moet rijden. Internet is niet 't zelfde natuurlijk.
Van de week daar ook maar weer eens binnenspringen, ook voor een achterband.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

inderdaad, maar 52 euro voor 't werk, waarover klaag je?

achterrem+modder+ABS=niks natuurlijk Image

achterband : altijd rechtdoor rijden is slijtig Image Troost u, in de hele Benelux (of zelfs Europa) is maar ene mens die er in slaagt om zijn straatbanden bij straatgebruik over de [u:31b7hlxl]volledige [/u:31b7hlxl]breedte [u:31b7hlxl]volledig [/u:31b7hlxl]op te slijten : Stefke.
ik,.....klaag niet, alhoewel een klein onderhoud van de LC 110 kost,en toch iets meer olie denk ik?

Heb dat hier gepost om de mensen die zelf hun materiaal onderhouden een beetje een hart onder de riem te steken Image Ze gaan misschien met nog meer goestinge d'r aan beginnen Image

Dat van die banden rond rijden, dat heb ik nooit begrepen???? Je rijdt toch veel meer rechtuit dan dat je bochten neemt? Of op de rechte stukken, lig je dan te zwalpen zodat je zijkanten van de band de baan raken of hou je uw moto schuin ? Image alleen buiten komen als't heel hard waait ? Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: zelfdoeners..

Post by zappa »

Zappa, we gaan samen eens naar De Smet moeten gaan, er zit serieuse willekeur in zijn prijzen voor het zelfde werk,
Ik heb voor mijn 7000 km 130 ? betaald zonder remblokjes, Cotem heeft nog minder betaald met remblokskes Image Image
ok ik ben voor, onderhoud in groepsaankoop, ne koffie van Els en we kunnen een beetje samen zitten klappen.
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by laouen »

Heb dat hier gepost om de mensen die zelf hun materiaal onderhouden een beetje een hart onder de riem te steken Image Ze gaan misschien met nog meer goestinge d'r aan beginnen Image
maar daarvoor moet ge't niet doen hoor! Sleutelen is big fun! Tenzij ge bougies moet vervangen op nen FZ... da's wreed vloeken! Maar da's dan ook al deel van een groot onderhoud en eerder sleutelen voor gevorderden

Ondertussen kan ik een klein onderhoud toch wel met gemak zelf doen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by laouen »

Dat van die banden rond rijden, dat heb ik nooit begrepen???? Je rijdt toch veel meer rechtuit dan dat je bochten neemt? Of op de rechte stukken, lig je dan te zwalpen zodat je zijkanten van de band de baan raken of hou je uw moto schuin ? Image alleen buiten komen als't heel hard waait ? Image
Stefke nog nooit bezig gezien op zijn oefenterrein? Die draait achtjes tot zelfs de toeschouwers wagenziek worden Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: zelfdoeners..

Post by Gunter »

en zelfkunners...

weet wat ge uitspaart Image

Klein onderhoud van Tuur (7500 km; maar zit er ietske over Image 9150)

oil filter 9,60

remblokskes achter 43,50


motorolie motorex 3,30 a 16,32 = 53,86

miliedjutaks olie 2,50

klein materiaal 2,50

arbeidsloon 1,25 a 42,00 = 52,50

toop = 164,46 a 21% btw = 199 eurokens.


't ergste vanal, mijne achterband is kaal Image Image nog even en den draad komt erdoor Image
9 d km das nog slechter dan op m'n smt Image

Misschien daardoor dat ik schaats neigingen had in de sneeuw? En onlangs op 't doodlopende baantje naar m'n wei, rem om me dan rond te draaien, rempedaal schokt, en geen rem achter, met voorrem kunnen stoppen, ipv met achterrem draaibeweging nemen Image

Dacht das die abs zeker? Image

Maar 't zal mijne band zijn die doorschoof ? Image

Geen band laten steken bij dealer, maar waar kan ik best terecht ? Gulle weet toch van prijzen ? Image
Zal wel normaal bedrag zijn, bij mij klein onderhoud van de Adventure, geen remblokjes, oliefilter, olie,codes uitlezen ed..... 146? inclusief de 15? van de vervangmotor.....
Volgende keer toch maar weer zelf doen...

grts Gunter

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zelfdoeners..

Post by Stefke »

en zelfkunners...

weet wat ge uitspaart Image
veel sleutelplezier spaart ge uit! Image altijd tof als ge dat zelf kunt! Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

Dat van die banden rond rijden, dat heb ik nooit begrepen???? Je rijdt toch veel meer rechtuit dan dat je bochten neemt?
Helaas heb je een beetje veel gelijk : hier in vlaanderen waar ze de ideale rechte lijn nastreven is het heel erg moeilijk om je banden goed rond te slijten. Daarvoor moet je verhuizen naar de ardennen of andere buitenlanden.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: zelfdoeners..

Post by Stefke »

achterband : altijd rechtdoor rijden is slijtig Image Troost u, in de hele Benelux (of zelfs Europa) is maar ene mens die er in slaagt om zijn straatbanden bij straatgebruik over de [u:j2g4i3n8]volledige [/u:j2g4i3n8]breedte [u:j2g4i3n8]volledig [/u:j2g4i3n8]op te slijten : Stefke.
tegenwoordig kan ik banden wel netjes rond opgebruiken maar er zijn er wel meer die dat kunnen... Image
banden zijn duur, dus daarom helemaal opgebruiken en 20k/25k met een setje is voldoende... Image
vroeger kon ik dat niet zo goed... Image Image Image Image
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: zelfdoeners..

Post by den Bullet »

Vorige maandag een nieuw kettingsetje gemikt op de VanVan (zo 'n set gaat maar een goei 4K km mee Image ).

Set kost ?64 (min personeelskorting van 40% Image ).

Nog geen uurke werk.

De koppelingswissel bij de GS duurde effe langer ... Image

De werken aan den Duc SS ook, maar da ligt ni aan ons; 't probleem ligt eerder bij 't gebrek aan tijd bij den Benny Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: zelfdoeners..

Post by petervdc »

Groot onderhoud op mijne ktm : 598euro, bij Hautekiet.
Incl een setje achterremblokjes.
Quasi 350euro aan werkuren.
Een boel stekkers rond de startrelais waren geoxideerd "wegens offroad rijden" zeiden ze.

Image Image Image Image Image Image Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: zelfdoeners..

Post by laouen »

Groot onderhoud op mijne ktm : 598euro, bij Hautekiet.
Image

dzjees, voor dat bedrag had ik op de FZ een nieuwe koppeling, nieuwe kettingset en een groot onderhoud Image

Nu ja, ik hou mijn hart al vast voor de rekening van de herstelling van de versnellingsbak, als die er ooit al komt... Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: zelfdoeners..

Post by Muug »

de KTM heeft een duur groot onderhoud, da's algemeen geweten en goed gedocumenteerd. Men is dus op voorhand verwittigd. En tja, onverwachte storingen hebben altijd dure neveneffecten.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: zelfdoeners..

Post by Tom Triple »

de KTM heeft een duur groot onderhoud, da's algemeen geweten en goed gedocumenteerd. Men is dus op voorhand verwittigd. En tja, onverwachte storingen hebben altijd dure neveneffecten.
Had ktm niet zo een systeem met vaste aantal uren dat aangerekend mag worden bij een onderhoud? Ik meende daar ooit eens iets over gehoord te hebben?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zelfdoeners..

Post by Blackbert »

ja, maar daar zitten dan ook vastgelegde werkzaamheden in. extra's zullen ook extra kosten. dingen zoals Lietje zegt zouden dan niet mogen voorkomen ...
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: zelfdoeners..

Post by petervdc »

Groot onderhoud op mijne ktm : 598euro, bij Hautekiet.
Image
(
Tjah, Hautekiet is ne dure.
Maja, waar moet ik naartoe h?, Mototech is meer dan een uur rijden, voor een groot onderhoud willen ze de moto koud hebben, maw 2 keer over & weer naar ginder, das 400km, kost ook geld h?.
Desmet heeft geen contente klanten, en zelf doen kan ik nie.
Keep going

Post Reply