KTM speling schijfrem
Re: KTM speling schijfrem
Ik weet niet of het probleem daar zo plotseling ontstaan is he
Maar veel vertrouwen gaven ze mij toch niet.
Maar veel vertrouwen gaven ze mij toch niet.
"...the path is the destination"
Re: KTM speling schijfrem
Mij ook niet, maar tis dicht, en veel alternatieven zijn er niet.Maar veel vertrouwen gaven ze mij toch niet.
Soit.
Keep going
Re: KTM speling schijfrem
All?, Hautekiet heeft het weer verkloot
Ik ben niet mee
Re: KTM speling schijfrem
Bij de CBF kon ik die ook redelijk bewegen hoor. Of het zoveel was durf ik niet te zeggen.
Gebruik gij veel uw achterrem?
Gebruik gij veel uw achterrem?
Re: KTM speling schijfrem
Hautekiet heeft een lekke achterband hersteld, en (naar ik vermoed) de remschijf getoucheerd ?All?, Hautekiet heeft het weer verkloot
Ik ben niet mee
Of ga ik te kort door de bocht ??
Keep going
-
- Posts: 240
- Joined: 05 Oct 2010 07:06
Re: KTM speling schijfrem
Om een remschijf te molesteren bij het repareren van een band moet je al echt wel heel veel moeite doen. Ik heb zelf al heel wat kapotte banden gerepareerd en nog nooit in een degelijk uitgerust atelier en ben er bij deze acties nooit in geslaagd om de remschijf te beschadigen.Hautekiet heeft een lekke achterband hersteld, en (naar ik vermoed) de remschijf getoucheerd ?All?, Hautekiet heeft het weer verkloot
Ik ben niet mee
Of ga ik te kort door de bocht ??
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: KTM speling schijfrem
... enzo krijgt een zelfstandig een slechte naam.
Ohja, als ge niks doet kunt ge ook niks mis doen, het is de manier waarop ge dit oplost.
Ohja, als ge niks doet kunt ge ook niks mis doen, het is de manier waarop ge dit oplost.
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: KTM speling schijfrem
Peter, nu niet voor teen en tander, maar moest ik van u zijn, ik zou mij toch een beetje inhouden vooraleer ik iemand bij naam beschuldig van zijn werk nie goed te doen, zeker als 't is van horen zeggen en dus zonder concrete bewijzen... En zeer zeker als ge er zelf klant zijt...
Moestekik diene meneer Houtekiet zijn, en ik lees hier wat ge over mij schrijft dan zou ik u pas eens goed kloten de volgende keer je op onderhoud gaat...
Alle, ja, ' tis maar mijn gedacht h?...
Moestekik diene meneer Houtekiet zijn, en ik lees hier wat ge over mij schrijft dan zou ik u pas eens goed kloten de volgende keer je op onderhoud gaat...
Alle, ja, ' tis maar mijn gedacht h?...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: KTM speling schijfrem
mijn remschijven hebben dat alle zes, de achterste zijn allemaal vaste schijven...Mijn remschijven hebben dat alledrie...
dus niks om u zorgen over te maken denk ik dan...
bof, dat is toch wel heel kort door de bocht...All?, Hautekiet heeft het weer verkloot
Re: KTM speling schijfrem
@Harald: ik gebruik mijn achterrem praktisch altijd als ik rem.
Bon volgende week zaterdag eens bij mijn dealer gaan tonen en zien wat hij zegt. Misschien kan dat terug aangespannen worden of nieuwe spacers zoals Denben zegt.
We zien wel. Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond. Ik zit niet alle dagen mijn remschijven te bewonderen, ik was gewoon op zoek naar de plek waar de nagel in de band zat en door aan het wiel te draaien hoorde ik een klikkend geluid (ongeveer 1 per omwenteling). Een collega van mij merkte op dat het de schijfrem was die zeer losjes zat. Gevolg ikke ongerust
Geef nu toe, als je mijn kleine korte langspeelfilm ziet, der zit toch wel veel beweging in en dat met twee losse vingers.....
Bon volgende week zaterdag eens bij mijn dealer gaan tonen en zien wat hij zegt. Misschien kan dat terug aangespannen worden of nieuwe spacers zoals Denben zegt.
We zien wel. Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond. Ik zit niet alle dagen mijn remschijven te bewonderen, ik was gewoon op zoek naar de plek waar de nagel in de band zat en door aan het wiel te draaien hoorde ik een klikkend geluid (ongeveer 1 per omwenteling). Een collega van mij merkte op dat het de schijfrem was die zeer losjes zat. Gevolg ikke ongerust
Geef nu toe, als je mijn kleine korte langspeelfilm ziet, der zit toch wel veel beweging in en dat met twee losse vingers.....
"...the path is the destination"
Re: KTM speling schijfrem
Mijn garagist heeft mij wijsgemaakt dat dat geen kwaad kan.
Zwevende schijven hebben zo goed als geen speling als ze nieuw zijn, maar krijgen dat meer en meer naarmate ze "slijten".
Op zich zou dat geen kwaad kunnen, die gaan niet uit elkaar trillen ofzo, ge krijgt er idd een vrij vervelende "klik" van als ge remt.
Mijne maat had vroeger een husqvarna 610TE en als zijn gewoon stond te draaien kwam zijn remschijf boven 't uitlaatgelijk van de speling en 't trillen.
Op m'n sprint heb ik het nu ook, maar absoluut niet hard dus 'k maak me geen zorgen.
Zwevende schijven hebben zo goed als geen speling als ze nieuw zijn, maar krijgen dat meer en meer naarmate ze "slijten".
Op zich zou dat geen kwaad kunnen, die gaan niet uit elkaar trillen ofzo, ge krijgt er idd een vrij vervelende "klik" van als ge remt.
Mijne maat had vroeger een husqvarna 610TE en als zijn gewoon stond te draaien kwam zijn remschijf boven 't uitlaatgelijk van de speling en 't trillen.
Op m'n sprint heb ik het nu ook, maar absoluut niet hard dus 'k maak me geen zorgen.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...
Re: KTM speling schijfrem
Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM speling schijfrem
De reden waarom dat die zwevend zijn opgesteld is dat ze tijdens het remmen warm worden en makkelijk kunnen uitzetten zonder krom te trekken.
Waarschijnlijk is die van u meerdere/vele keren redelijk warm geweest, dikwijls uitgezet geweest en dus ondertussen niet meer tot de originele diameter gekrompen.
Of dat uw remschijf nog binnen de marge zit kwa speling, dat weet ik niet, maar daar zal uw dealer wel kunnen op antwoorden.
Persoonlijk zou ik daar niet van wakker liggen, gewoon laten nakijken zoals ge al zelf voorstelt.
Waarschijnlijk is die van u meerdere/vele keren redelijk warm geweest, dikwijls uitgezet geweest en dus ondertussen niet meer tot de originele diameter gekrompen.
Of dat uw remschijf nog binnen de marge zit kwa speling, dat weet ik niet, maar daar zal uw dealer wel kunnen op antwoorden.
Persoonlijk zou ik daar niet van wakker liggen, gewoon laten nakijken zoals ge al zelf voorstelt.
Re: KTM speling schijfrem
Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
te kort vrees ik
sig nature
Re: KTM speling schijfrem
....damn...Waarschijnlijk reed ik daar al mee rond zonder dat ik er bij stil stond.
te kort vrees ik
"...the path is the destination"
Re: KTM speling schijfrem
Nu ben ik geen specialist, maar bij mijn weten keert metaal bij afkoeling toch alijd braaf terug naar zijn oorspronkelijke grootte. 't zou anders wat zijn met al die honderden kilometers lange sporen.De reden waarom dat die zwevend zijn opgesteld is dat ze tijdens het remmen warm worden en makkelijk kunnen uitzetten zonder krom te trekken.
Waarschijnlijk is die van u meerdere/vele keren redelijk warm geweest, dikwijls uitgezet geweest en dus ondertussen niet meer tot de originele diameter gekrompen.
Of dat uw remschijf nog binnen de marge zit kwa speling, dat weet ik niet, maar daar zal uw dealer wel kunnen op antwoorden.
Persoonlijk zou ik daar niet van wakker liggen, gewoon laten nakijken zoals ge al zelf voorstelt.
Re: KTM speling schijfrem
Da's waar, maar als ze 'heet' staan ( ), dan zijn ze niet de oorspronkelijke grootte ...Nu ben ik geen specialist, maar bij mijn weten keert metaal bij afkoeling toch alijd braaf terug naar zijn oorspronkelijke grootte. 't zou anders wat zijn met al die honderden kilometers lange sporen.
Het verschil tussen de uiterste temperaturen moet ge opvangen met 'speling' ....
zie spoorrails hier
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...