Sleutelen aan KTM

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Jah lap,

de moto stond een maand buiten om ruimte te hebben voor wat binnenhuisarchitektuur : een maand regen. Gisteren rol ik hem binnen om hem op diverse punten wat te onderhouden : zon. Image Wedden dat het nu een maand goed weer gaat zijn?

Soit, de to-do-lijst:
- prutsen aan het contactslot want mijn dashboard is meer aan dan uit, duidelijk een slecht contact binnenin
- mijn rechtervoorvork eens laten controleren, misschien binnenbeen vervangen wegens teveel stick-slip
- koppeling eens soigneren (ja Peter, sorry, dat slijt dus inderdaad. Afin, de platen niet, de korf en/of booster wel blijkbaar)
- gashendel wat smeren, het bleef af en toe hangen tijdens de laatste rit, niet fun als ge dat niet wilt
- balhoofdlagers, beetje een zwak punt van mijn exemplaar, zo goed als zeker veroorzaakt door een dikke pataat die de eerste eigenaar van deze moto gezet heeft, en die mij dat niet gezegd heeft

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Sleutelen aan KTM

Post by fore »

... a lifetime hobby ... elke dag wat vers ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Cotthem »

Wat is stick-slip?
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Blackbert »

't moment dat ge dit nodig hebt.
grease up your baby for a ball on the hill

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Sleutelen aan KTM

Post by fore »

[quote]'t moment dat ge dit


Image .... da's dick-slip ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Muug »

bon , effe r?sum??tje van de afgelopen weekjes:

- voorvorkpoten laten controleren door WP Suspension, want die demping was veel te stug. Het verdikt : in de linkerpoot zit het mechanisme van de demping vastgeoxideerd. En op een zware stand. Dus teveel demping, niet regelbaar meer. Resultaat inderdaad : een te stroeve vering omdat de demping zo zwaar is. Gaat gerepareerd worden. Voor de rest werkt alles nog en is alles recht. Gewoon verbijsterend, gezien de veelvuldige keren dat dat allemaal tegen de grond gesmakt is. Donderdag heb ik de beentjes terug, geheel gereviseerd. Image
- onderste lagers zijn uit het T-stuk dankzij tof nieuw gereedschap Image
Image
- gashendel en gaskabels gesmeerd Image
- nieuwe zwevende schijven van Braking gemonteerd op voorwiel Image

To do : lagers en voorvork weer monteren en dan spelen met de koppeling.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Muug »

weer update en meteen een totaaloverzicht :

- onderste lager vervangen, zwaar ingevet met vetpers, vastgezet aan 25Nm
- vorkpoten laten reviseren door WP Suspension
- braking-remschijven zijn er weer af omdat de binnenmaten niet klopten. De oude schijven zitten er weer op.
- contactslot is uit elkaar gehaald en gesmeerd en geprutst en dat werkt weer perfect
- de klassieke vuilgevoelige stekkers zijn geopend, gereinigd, gesmeerd en weer aangesloten
- de olietank is voorzien van een olie-aftapslurf
- koppeling is verzorgd : grootste slijtage was in de drukplaat en meeste mis?rie kwam van de verstopte sproeier. Binnenkorf, stalen platen, booster, veren en drukplaat zijn nu vervangen.
Image
Image
- chokekabel is vervangen. Ook een leuk werkje, want de carbs moeten dan omhoog om de kabels te kunnen losmaken.

Eergisteren dan voor de eerste keer in twee maand dat motoke terug op 2 wielen gezet en gestart. Vroem, van de eerste keer ! En de koppeling deed ook normaal. Gisteren dan naar Brussel gegaan en alles doet normaal !

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Sleutelen aan KTM

Post by F M »

Definieer: "Normaal" ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Muug »

Definieer: "Normaal" ?
neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer. Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Sleutelen aan KTM

Post by fore »

Definieer: "Normaal" ?
neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer. Image
Ok ... in panne dus ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Sleutelen aan KTM

Post by Tom Triple »

Definieer: "Normaal" ?
neen, fm, deze keer moet je er geen speciale betekenissen achterzoeken. De gewone volstaat deze keer. Image
Ok ... in panne dus ... Image

Fore, dat mag niet, lachen met KTM! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Sleutelen aan KTM

Post by fore »

Fore, dat mag niet, lachen met KTM! Image
Ik weet het ... Image ... maar 't is sterker dan mezelf ... Image

Hmpff ... pffrrrtt .... Image Image ... Image ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply