ket weer gekunnen!

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Dat ik Tuur niet op zijne middenbok krijg, dat stoort me !! Al die hijgende en puffende mislukte pogingen, brachten me op een idee om 't anders aan te pakken....


Maar het geeft niet het beoogde resultaat Image Image Image Image Image Image Image Image Image


Image


Image



Image Image Image Image


Is dat metaal moeheid, is dat normaal dat 't zo vlug zijn oren laat hangen ( jaaaaaaa ander merk -vrijers mijne Tuur is ne ktm Image )

Nu vraagde misschien hoe heb je dat gedaan? Image Image Image Image Image

op mijn crocks Image Image

sterke sletsen h? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ket weer gekunnen!

Post by Blackbert »

eh, dat laatste zou ik er niet bijvertellen, dan krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

a ja Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

a ja Image
Of den deze 2 cm verlengen en terug lassen...?
hmm, lassen, ik wou dat altijd al eens proberen Image ?n we hebben een las(t) post zo een met bagetten.
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ket weer gekunnen!

Post by fore »

Parkeert uwe moto ne keer gelijk ne fiets ... tegen ne muur ofzo ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: ket weer gekunnen!

Post by Nickel »

brachten me op een idee om 't anders aan te pakken....
En op welke manier hebt ge het dan aangepakt ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: ket weer gekunnen!

Post by fore »

... Is dat metaal moeheid, is dat normaal dat 't zo vlug zijn oren laat hangen
Lijkt me eerder dat gij (ook) een stukske kunt zagen ... Image


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ket weer gekunnen!

Post by TRooPER »

hebt den Tuur door uw paard op zijnen bok laten zetten ? met een hielkinstamp en "krak"
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

brachten me op een idee om 't anders aan te pakken....
En op welke manier hebt ge het dan aangepakt ?
iets met een buis ofzo Image

trouwens het steuntje (stukje boven de breuk) waar je je voet moet opzetten, is er onderweg afgevallen? Image Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: ket weer gekunnen!

Post by bompa »

Ik krijg mijne moto ook ni makkelijk op zijne middenbok zonder hulpmiddelen Image , maar ik duw gewoonlijk mijne moto met zijn voorwiel op een lossen dal,'k dacht een 3cm dik of stukje juffer ongeveer 5cm dik , dan krijg ik die vanzelfs op zijne middenbok zonder problemen , en op die dal of stukje juffer gaat die ook vanzelfs op met zijn voorwiel , zo moest ik da in den tijd wel doen met mijne GTR , die was verlaagd maar van de middenbok was geen stuk afgedaan , ik kreeg die daar anders niet op , en nu doe ik dat zo altijd en met minimum aan kracht Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

dal ? ken ik maar waar precies leg je die?

1 zodat je voorwiel er afbolt?

2 zodat je voorwiel er op komt?

Pfff dan ziet ge anderen bezig, dat gaat gelijk niks Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: ket weer gekunnen!

Post by bompa »

dal ? ken ik maar waar precies leg je die?

1 zodat je voorwiel er afbolt?

2 zodat je voorwiel er op komt?

Pfff dan ziet ge anderen bezig, dat gaat gelijk niks Image
Ge legt da juist voor de moto waar je die moto omhoog wil, je duwt die met da wiel op die dal of juffer, neemt de voorrem ,je gaat op da stukje van die middenbok staan en trekt de moto achteruit, tegerlijker tijd laat ik dan die voorrem los en neem ik gewoonlijk met die hand het kofferrek beet aan de onderste baar en hef dan een beetje mee ,en die staat er op aan een minnimum aan kracht .

Ik moet het nu ook zo wel doen zonder mijne rug te forseren Image ,een paar keer oefenen en da gaat dan echt vanzefs
Dan pak ik het voorwiel hef eventjes en sjot het balkje er onderuit en hij staat dan goed, met nen dal doe ik die voorzichtiger er onderuit Image


Mijn achterwiel er uithalen en er terug in steken daar hef ik ook niet meer aan , die hang ik in ne spanband en dat gaat ook zeer vlot zonder te heffen, allemaal van die dingeskes om mijn rug wa te sparen ,en het helpt Image



Eventjes off topic;
Hier zie je wat rond een buis lassen met het metaal doet en waar het breekt als er echt kracht op komt

En dan wetende dat er veel zelfgemaakte remorken rondrijden waar den dessel zo gelast is Image , 'k heb er zo al twee onderweg tegengekomen waar de dessel juist voor den bak was afgebroken , en eentje een hafjaar ervoor van verwittigd toen hij hem aan't maken was dat hij die zo zou verlieren met rond den dessel te lassen , na een half jaar was het dan zover Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

Timpo raadt me 't volgende aan :

[url]


[url]


Om de moto beter te kunnen "opheffen"
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ket weer gekunnen!

Post by F M »

FM raadt je het volgende aan:
Image
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

FM raadt je het volgende aan:
Image
Image
beetje een obesitas moto h? Image toch als ik er wat allroad wil mee rijden Image

Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ket weer gekunnen!

Post by zappa »

dat ziet er zoooo simpel uit! Image


http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=520156

misschien wil ik de moto te veel naar achteren trekken ipv omhoog (zoals in de tekst geschreven?)
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ket weer gekunnen!

Post by Blackbert »

dat zou nog wel eens kunnen. wegens een beetje te snel willen zijn zo ooit eens m'n kuitspier geblesseerd door te veel te duwen op die poot en te weinig te trekken aan die duosteun. dat deed zeer.
normaal: voet op de pikkel, hand aan de duovoetsteun (oppassen voor hete uitlaat), alle gewicht op die ene voet zonder echt te duwen, tegelijk de moto omhoog trekken en hij draait naar boven/achter.
een Blackbird gaat veel gemakkelijker, een Transalp veel lastiger dan een KTM adv.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply