KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by TRooPER »

Laouen en Sjiriki,
jullie hebben beiden het geluk om als koppel met 2 motoren op reis te gaan.
Als 'lonely rider' moet ge voor uzelf zo goed als alle materiaal meenemen wat jullie kunnen speiden.
Dingen dat ge als "lonelyrider" ook voor uzelf meeneemt: kookgerei, tent, sleutelset, binnenbanden, ...
Dat bespaart jullie als "koppel"rijders wel wat in gewicht als je de noodzakelijkheden kan splitsen op 2 moto's.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:Das waar, mo je moet t gezaag er ook bijnemen e
:stupid:

en dankzij de scala is dat CONSTANT :evil: :mad: :sterrekes: :ricky: :sweeet: :sweetheart:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote: :stupid:

en dankzij de scala is dat CONSTANT :evil: :mad: :sterrekes: :ricky: :sweeet: :sweetheart:
Nu je het zegt. Ik had die waarschijnlijk beter uit gezet op de MNT. :evil:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote:Ja men fototoestel komt stevig vastgestrapt hoor :D

En Peter, je bent heel erg bedankt om je magadans aan te bieden, maar kheb veel te veel schrik dat ik ze gescheurd zou teruggeven ofzo... gaat gij nu alweer na dordogne :D hahaa
G?ren gedoan wi ;-) Ze liggen toch maar op de kast, dus met zo'n reis ih vooruitzicht, mss konden jullie ze gebruiken...
Tjah, nu ist met mijn lief h?, wat ah zwembad liggen bij mijn zusje :-)
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote: sinds vorig jaar 60 kg lichter ben van moto, dus dat ik nu meer bagage moet meenemen lol
Ja, tzal serieus schelen vgl met de dakar wi. ALhoewel je met de dakar ook behoorlijk uit de voeten kunt !
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote:Das waar, mo je moet t gezaag er ook bijnemen e
loooooooooooooool :smash:
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

petervdc wrote:
sjiriki wrote:Ja men fototoestel komt stevig vastgestrapt hoor :D

En Peter, je bent heel erg bedankt om je magadans aan te bieden, maar kheb veel te veel schrik dat ik ze gescheurd zou teruggeven ofzo... gaat gij nu alweer na dordogne :D hahaa
G?ren gedoan wi ;-) Ze liggen toch maar op de kast, dus met zo'n reis ih vooruitzicht, mss konden jullie ze gebruiken...
Tjah, nu ist met mijn lief h?, wat ah zwembad liggen bij mijn zusje :-)
Vorige keer in het heen & terug rijden naar Andorra.
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by duibhce Kaelann »

sjiriki wrote:Wij vertrekken de maandag en de zondagavond moeten we in Kiev aankomen en dan hebben we drie weken om naar huis te rijden. We hebben een aantal plaatsen aangekruist op de map van europa die we willen zien en we zien wel. Men vent doet niks liever dan savonds ergens toekomen en dan beginnen kijken voor de dag erna.
Aan de grens wel even bij de pinken blijven. De Oekrainers zijn blijkbaar terug in hun oude gewoontes hervallen:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/n ... ling-77157
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:kmoe eerlijk zijn, met al die negatieve dingen da je hoort en leest :schieten: :stop: :zotteke:
de meeste zaken zijn wel behoorlijk opgeblazen door de pers...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:
sjiriki wrote:kmoe eerlijk zijn, met al die negatieve dingen da je hoort en leest :schieten: :stop: :zotteke:
de meeste zaken zijn wel behoorlijk opgeblazen door de pers...
:stupid:
Corruptie is heel lang een groot probleem geweest onder Douane, grenswachters en politie. Maar onder Timosjenko is dat heel hard aangepakt geweest en werden op z'n minst de buitenlanders toch correct behandeld. Nu met alle problemen in het Oosten en financiele problemen bij het uitbetalen van ambtenaren en agenten gaat er waarschijnlijk weer wat minder aandacht naar en zullen er toch weer een aantal vinden dat ze hun inkomen moeten aanvullen op andere manieren.
Maar op zich zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Vragen naar de chef zoals in het HUBB topic is vaak al genoeg, of dreigen contact op te nemen met de ambassade of met de anti-corruptie eenheid. Ik heb ooit op ADV of HUBB een topic gezien met een lijst van telefoonnummers waar je politiecorruptie in Oekraine kon melden. Ik vind het niet direct terug, maar er gewoon mee dreigen is doorgaans al genoeg.

Nog enkele tips om te bezoeken:
- de "tunnel of love" in Kleven
- het Dubno fort in Rovno (ook wel gekend als Tarakanovskiy)
- enkele jaren geleden was in Kiev de al jaren gesloten Dnepr motor fabriek nog te bezoeken. Het zal zeker geen kwaad kunnen eens rond te horen of dat nog steeds zo is.
- Als je Pripyat liever niet vanuit een busje met een gids en een hoop Jappen bezoekt, neem dan eens contact op met Walter Colebatch op HUBB of ADV. Hij heeft tracks in die buurt waarlangs je met de motor in de zone geraakt. Officieel mag je er wel niet komen :wink:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote:We zijn toch niet echt vanplan om onze volledige vakantie daar te spenderen ook
Nee, maar je moet daar maar es een akkefietje voorhebben...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by Muug »

ha, de Toms gaan dat leuk om lezen vinden, want hadden ze niet ergens gezegd dat ze al een 690 hadden staan?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:ha, de Toms gaan dat leuk om lezen vinden, want hadden ze niet ergens gezegd dat ze al een 690 hadden staan?
Hebt ge het hier over?
Sjiriki wrote:... veerverlaging v 4 cm ...


Dat ga ik niet nodig hebben :lol: En nee, nergens gezegd dat er hier een 690 staat of hebt gij er vannacht stillekes ene in mijn schuur komen zetten? :bowdown:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote:
Muug wrote:ha, de Toms gaan dat leuk om lezen vinden, want hadden ze niet ergens gezegd dat ze al een 690 hadden staan?
Hebt ge het hier over?
Sjiriki wrote:... veerverlaging v 4 cm ...


Dat ga ik niet nodig hebben :lol: En nee, nergens gezegd dat er hier een 690 staat of hebt gij er vannacht stillekes ene in mijn schuur komen zetten? :bowdown:
AHnieje :?:

Tom Thumper wrote:
Muug wrote:Laten we even het voorbeeld van de TomTom Twins nemen. :mrgreen: Doet nu gew?ldige dingen met de Rudy. Droomt ervan om een 690 te hebben. Maar ik voorzie dat dat beest zo griezelig goed is dat Double Tom zichzelf ??n van de komende jaren gaat terugvinden in onaangenaam gevaarlijke situaties. (no offense Tom ! ) Afin, da's speculatie natuurilijk, maar zeker geen onwaarschijnlijk scenario.
En wat denk je dat de belangrijkste reden is dat er hier al niet lang geleden een 690 in de schuur komen staan is? :gieren:

Een aangepast muziekske dan maar?

Carmel wrote:Nothing good
Will come of this
.................. :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply