KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:Ik denk dat ik achteraan een plus minus dertig kg ga meehebben
:blink:

Wat nemen jullie dan allemaal mee?!? Ik had in totaal iets van een 15kg mee peisk. In de ene tas mijn spullen, kleren, toiletzak, schoenen, de hele mikmak, plus mijn slaapmatje en ons reisapotheekje. Aan de andere kant onze tent (4kg) en mijn slaapzak (nog es 1kg)...
In die magadans is nog plek voorzien voor een literfles in elke tas, dus da's nog ne kilo extra.

Mijn tanktas was onze 'voorraadkast'. Daar zat de dagelijkse lunch in.

DuibhceK had zijn kleren en het kookgerei (ook 5kg). Hij had wel nog een tas bovenop met de tarp en ons kampeertafeltje, maar dat weegt alles bij mekaar ook maar ne kilo of 3. Het zwaarste op zijn motor zal het sleutelgerief geweest zijn...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by zappa »

laouen wrote:
Wat nemen jullie dan allemaal mee?!? Ik had in totaal iets van een 15kg mee peisk.
Wel Laouen, ik denk dat jullie veruit de beste planners zijn, om wat hoe en waar te bepalen, als ik ooit eens een lange reis zou maken, kom ik zeker bij jou hulp vragen (ge zou moeten zien wat ik voor 4 dagen al allemaal meepak :lol: )
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

zappa wrote:
laouen wrote:
Wat nemen jullie dan allemaal mee?!? Ik had in totaal iets van een 15kg mee peisk.
Wel Laouen, ik denk dat jullie veruit de beste planners zijn, om wat hoe en waar te bepalen, als ik ooit eens een lange reis zou maken, kom ik zeker bij jou hulp vragen (ge zou moeten zien wat ik voor 4 dagen al allemaal meepak :lol: )
Awel, ik wil gerust ne keer tonen wat wij meepakken. En of ik nu voor een week of voor 3 maanden weg zou gaan, dat zou qua kleren niet veel verschil maken. Deze vakantie had ik weeral teveel bij en van de winter gaat er nog wat geinvesteerd worden in nieuw materiaal zodat het nog compacter en lichter kan.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:Dus als je nu ongeveer 15 kg meehad, dan zou je toch ook rond de 35 hebben mocht je nog 10l water en 10l naft meehebben? :dontknow:
True, ik had niet begrepen dat die er bij in gerekend zaten.
En en wij hebben het voordeel dat we met 2 identieke, niet-olie-zuipende motoren onderweg zijn, dus da's al een sleutelset minder en de olie kan je bij ons ook van die lijst schrappen.

Hoeveel naft kan er in die KTM en wat verbruikt die? Want 10l lijkt me toch wel heel veel. In de Terra kan 14,5l in de 14l tank (proefondervindelijke vastgesteld) en daarmee geraak ik 370km ver. Wij hadden 1 jerrycan van 2l mee (past perfect in 1 van de zijtasjes van de magadan). Niet nodig gehad. Daarnaast hadden we elk nog een MSR fuel bottle mee, maar die hebben we nooit gevuld meegenomen. Dat zou nog 'ns 1,3l extra geweest zijn, moest het nodig blijken. Met die 3,3l extra zouden we samen toch 400km ver moeten geraken. En trust me, in Europa is dat echt wel ver genoeg om van naftstation naar naftstation te rijden.

Verder hebben we elk een kriega camelbak waar 3l water in kan. Dus da's al 6 van de 10l die niet op de motor gebonden moeten worden. Met 3l kom je toch al ver, zelfs in de meest extreme en warme omstandigheden. En hou er rekening mee dat dat water in die jerrycan ook niet meteen voor consumptie gaat zijn... Wij hebben doorgaans 1 fles water mee (max 1,5l) in de magadan's maar da's enkel goed om te koken en thee mee te zetten. Aan't eind van de dag is dat zo warm dat je't zelfs niet moet opwarmen voor de thee :S

Hoeveel extra banden nemen jullie mee? Want met 1 extra voor- en achter binnenband kom je al een eindje. Plus in die regio's stikt het van de gomisten/vulkanizers. Wat wij wel geleerd hebben dit jaar is dat de compressor mee gaat! Want een nieuw bandje steken is peanuts. Die opgepompt krijgen is een ander paar mouwen... :oops:

Mijn bemerkingen daarnaast:
proviand voor 8 dagen? Wij hadden dit jaar 2 'noodrantsoenen' van de AS Adventure mee. 1 keer echt nodig gehad. Voor de rest werd er dagelijks picknick en/of dinner gekocht, en water aangevuld. Kleine winkeltjes met de bare essentials vind je overal. De locals moeten ook eten h?. Ik had ook nog een pakje druivesuiker en een zak gedroogd fruit mee. Dat laatste in combinatie met een paar graankoekjes (vind je overal tegenwoordig) is trouwens een stevig ontbijt. Het zakje nootjes in DuibhceK z'n rugzakje is trouwens onaangeroerd terug thuisgekomen. En last but not least: Snickers is the magic word onderweg! :lol:

Reservetent? is dat voor als je ambras hebt? :blink: :lol: Of snurkt je ventje zo hard?

Reserve onderdelen hadden we niet bij. Ik weet niet of dat een goed idee was of niet, en we hebben misschien geluk gehad.
sjiriki wrote: Wij vertrekken de maandag en de zondagavond moeten we in Kiev aankomen en dan hebben we drie weken om naar huis te rijden. We hebben een aantal plaatsen aangekruist op de map van europa die we willen zien en we zien wel. Men vent doet niks liever dan savonds ergens toekomen en dan beginnen kijken voor de dag erna.
whoa, klinkt super! Wij plannen wel (deel van de fun in de winter) maar terplekke wijken we daar wel van af afhankelijk van de omstandigheden (tips van locals, het weer :angry: ...).
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:Men vent wees me net opt feit dat 5l tanks zijn.. :sterrekes: dus srr Laouen, tis rond de 25kg :lol:
aaaahhh! da's al heel wat minder ja :lol:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by Cotthem »

Goeie reis Jess en doe Bartholomeus de groeten ;-)
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by TRooPER »

Laouen en Sjiriki,
jullie hebben beiden het geluk om als koppel met 2 motoren op reis te gaan.
Als 'lonely rider' moet ge voor uzelf zo goed als alle materiaal meenemen wat jullie kunnen speiden.
Dingen dat ge als "lonelyrider" ook voor uzelf meeneemt: kookgerei, tent, sleutelset, binnenbanden, ...
Dat bespaart jullie als "koppel"rijders wel wat in gewicht als je de noodzakelijkheden kan splitsen op 2 moto's.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by laouen »

sjiriki wrote:Das waar, mo je moet t gezaag er ook bijnemen e
:stupid:

en dankzij de scala is dat CONSTANT :evil: :mad: :sterrekes: :ricky: :sweeet: :sweetheart:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote: :stupid:

en dankzij de scala is dat CONSTANT :evil: :mad: :sterrekes: :ricky: :sweeet: :sweetheart:
Nu je het zegt. Ik had die waarschijnlijk beter uit gezet op de MNT. :evil:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote:Ja men fototoestel komt stevig vastgestrapt hoor :D

En Peter, je bent heel erg bedankt om je magadans aan te bieden, maar kheb veel te veel schrik dat ik ze gescheurd zou teruggeven ofzo... gaat gij nu alweer na dordogne :D hahaa
G?ren gedoan wi ;-) Ze liggen toch maar op de kast, dus met zo'n reis ih vooruitzicht, mss konden jullie ze gebruiken...
Tjah, nu ist met mijn lief h?, wat ah zwembad liggen bij mijn zusje :-)
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote: sinds vorig jaar 60 kg lichter ben van moto, dus dat ik nu meer bagage moet meenemen lol
Ja, tzal serieus schelen vgl met de dakar wi. ALhoewel je met de dakar ook behoorlijk uit de voeten kunt !
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

sjiriki wrote:Das waar, mo je moet t gezaag er ook bijnemen e
loooooooooooooool :smash:
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by petervdc »

petervdc wrote:
sjiriki wrote:Ja men fototoestel komt stevig vastgestrapt hoor :D

En Peter, je bent heel erg bedankt om je magadans aan te bieden, maar kheb veel te veel schrik dat ik ze gescheurd zou teruggeven ofzo... gaat gij nu alweer na dordogne :D hahaa
G?ren gedoan wi ;-) Ze liggen toch maar op de kast, dus met zo'n reis ih vooruitzicht, mss konden jullie ze gebruiken...
Tjah, nu ist met mijn lief h?, wat ah zwembad liggen bij mijn zusje :-)
Vorige keer in het heen & terug rijden naar Andorra.
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

KTM 690 Enduro R Adventure ;)

Post by duibhce Kaelann »

sjiriki wrote:Wij vertrekken de maandag en de zondagavond moeten we in Kiev aankomen en dan hebben we drie weken om naar huis te rijden. We hebben een aantal plaatsen aangekruist op de map van europa die we willen zien en we zien wel. Men vent doet niks liever dan savonds ergens toekomen en dan beginnen kijken voor de dag erna.
Aan de grens wel even bij de pinken blijven. De Oekrainers zijn blijkbaar terug in hun oude gewoontes hervallen:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/n ... ling-77157
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply