uitlaatgassen detecteren

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

uitlaatgassen detecteren

Post by Muug »

Hey gasten,

ik heb een lichtgrijs vermoeden dat er ergens onder 't zadel van mijn Adventure uitlaatgassen omhoog krinkelen. Het stinkt ook, bij stilstand. Ik hoor het zelf dat er een lek(je) is. Iemand een idee hoe ik handig kan bepalen waar die gassen ontsnappen?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

uitlaatgassen detecteren

Post by zappa »

gewoon de beek in rijden zeker? :mrgreen: iets met zeepwater en blaaskes? kweet het eigenlijk niet echt maar ik hoop dat ge 't vindt en dat vlug opgelost is :wink:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

uitlaatgassen detecteren

Post by Muug »

zeep met blaaskes ! Die uitlaatbochten staan wel gloeiend heet eh, dat gaat langs alle kanten doempen :mrgreen: . Zeep en blaaskes is goe voor nen binnenband. ;-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

uitlaatgassen detecteren

Post by Blackbert »

the usual suspects: de dichtingen waar uw uitlaatbochten en het y-stuk in elkaar zitten. grafietdichtingen slijten.
voor de voorste bocht is er geen bijkomend probleem, de achterste kan gaan scheuren door de trillingen (je hoort het dan ook wel, na de koude start, metalen rammel).
of die achterste bocht heeft een scheurtje. duurt dan waarschijnlijk niet lang voor je 2 stukken hebt.
zoeken? eerste 30 seconden na de koude start kan je nog met de hand gaan voelen.
of je hebt een gaatje in het y-stuk. meest waarschijnlijk: tussen de 2 zijden van de ophangbeugel. bugger, want daar zie je niks van zonder te demonteren.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply