Borging in pinnetje van remblokje

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Borging in pinnetje van remblokje

Post by petervdc »

Na een offroad rit zaterdag wou ik even checken of er veel modder tussen mijn remblokjes zat. Heb ik die eruitgehaald dus, viel eigenlijk wel mee.

Bij het terugplaatsen krijg ik het borgings pennetje niet meer in het gaatje van het pinnetje. Ik krijg het pinnetje er niet helemaal door,ik zie het gaatje niet. Het pinnetje zit er nog 2 mm uit, en ik krijg het er niet verder in.

What to do ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Borging in pinnetje van remblokje

Post by zappa »

euh, ik ga je niet kunnen helpen, :oops: sorry, maar zou je niet vermelden bij welk model moto je dit voorhebt ? :!:
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Borging in pinnetje van remblokje

Post by petervdc »

zappa wrote:euh, ik ga je niet kunnen helpen, :oops: sorry, maar zou je niet vermelden bij welk model moto je dit voorhebt ? :!:
Op mijn dakar, maar ik denk dat die voor iedere moto geldt hoor
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Borging in pinnetje van remblokje

Post by bompa »

Als het is wat ik denk, zou ik da borgpinnetje(of is het een splitpennetje) er proberen er uit te halen met een tangetje met een lange bek en als het een splitpennetje zou zijn ze er een voor een uithalen , breke ze af dan met het asje gelijkmaken, dan kan je een doorslag gebruiken om ze er voorzichtig door te kloppen , als dat ook ni lukt kan je ze ook voorzichtig proberen uit te boren ,en er dan nadien een nieuw insteken.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Borging in pinnetje van remblokje

Post by Stefke »

Ik zie echt het probleem niet. Dat borgpennetje gaat volgens mij zelfs niet helemaal door het gaatje. Ofwel is het asje niet diep genoeg getikt zodat het gaatje niet zichtbaar is...

https://www.youtube.com/watch?v=HMbJrgNdNH4

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Borging in pinnetje van remblokje

Post by bompa »

Volgens ik op het laatste van dat filmpke kan zien zit die daar wel degelijk door , en is dat op dat filmpke zo een pennetje
http://www.motozoom.be/pics/fotoMiddel/10002920_910.jpg

Die moeten er zeker wel doorzitten tot in de middelste ronding van dat borgpennetje rond het asje of die vallen er gewoon terug uit .

Maar inderdaad echt een probleem zou da ni mogen zijn als alles gedemonteerd geweest is moet je da ook goed terug ineen krijgen of er zit iets nog niet juist of vergenoeg ineen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Borging in pinnetje van remblokje

Post by petervdc »

Stefke wrote:Ofwel is het asje niet diep genoeg getikt zodat het gaatje niet zichtbaar is...
Dat was het idd, ik heb een paar ferme tikjes met de hamer moeten geven, maar kwist niet of dat mocht eigenlijk...
Ev volgende keer wat grease op de pin...
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Borging in pinnetje van remblokje

Post by zappa »

petervdc wrote: grease op de pin...
OW YEAH !! :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Borging in pinnetje van remblokje

Post by Muug »

zappa wrote:
petervdc wrote: grease op de pin...
OW YEAH !! :mrgreen:
lol
great minds think alike :headbang:

Post Reply