VFR1200F geflashed door Guhl motors

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

Image

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Marreke »

Nope, Gordon heeft er niks mee te maken!
Kon ik v??r de flash van Bas zijn 1200 er nog rondjes om draaien met mijn duuzend.... Hij had hem NOOIT op mogen sturen!
Een goede rijder kan op mijn 1000 tot 100/120 voor blijven. Daarna is het zwaaien naar de spiegels van de 1200.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Davy78 »

Is eigenlijk wel erg dat zoiets nodig is om uwe moto goed te doen lopen. Als honda dit van in het begin tegoei had gedaan hadden ze er misschien wat meer van verkocht ...

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by F M »

En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Mag niet van Europa omdat ze moeten voldoen aan die euro-normen, maar dat kan niet dus bedienen ze zich van dit soort dingen.
Andere motoren hebben hetzelfde probleem en het gaan enkel erger worden in de toekomst.
Zoek maar eens op pairing-valve, ook zo'n ding om de uitlaatgassen in procenten te verminderen, dat geeft die knallen die je hoort als mensen hun gas dichtdraaien. Nergens voor nodig maar enkel om de boel "groener" te maken.
Tja ... alles voor 't groen tegenwoordig h? :ermm: Met dien verstande dat, wat het uitlaat-knallen betreft, dit ook alreeds lang bestond voor er bewust "groene ingrepen" in het motormanagement gebeurden die dat erop-los-knallen tot gevolg hebben.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

F M wrote:En voldoet de motor nog aan de euro-normen na het flashen ?
Ik heb een groen vermoeden van niet :mrgreen:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

de laatste carb-suzuki-racers hadden een dubbele reeks kleppen in in- of uitlaattraject zitten en ??n set daarvan ging bij bepaalde toeren toe staan, om zo te voldoen aan bepaalde euro-regels. Bij andere toeren stond die wagenwijd open. Steven Casaer heeft me dat ne keer uitgelegd, maar de details ben ik alweer vergeten.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by duibhce Kaelann »

De TDM900 heeft een klep in de inlaat die open ging rond het toerental waarop de emissie werd gemeten, daardoor draaide die armer en had je minder benzinerestanten in de uitlaatgassen bij de metingen.
Er zat ook een AIT in (zoals bij vele andere motoren tegenwoordig) die extra lucht aanzuigt in de uitlaat. Omdat de CO-emmissie procentueel wordt gemeten bij de Euronormen geeft dat lagere en "groenere" cijfers, terwijl er eigenlijk gewoon evenveel gram CO wordt uitgestoten
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Precies wat de VFR1200 ook doet en verder heeft die een klep in de uitlaat waardoor je bij lage toeren een heel klein pijpje hebt als uitlaat en bij hoge toeren gaat de grote pijp open.
Dit vertaald zich in heel vreemd rijgedrag bij lage snelheden en stotteren.
Dit kan je ook zien op de dynoruns, er zit een hele vreemde dip rond 4000 toeren en de afgifte van vermogen verloopt heel vreemd tot je tegen 5000 toeren komt, pas dan begint die normaal te lopen.
Ze noemen dit de turbo-boost, wat gewoon onzin is, want als je de boel in de computer gefixed hebt dan is de afgifte lineair vanaf 2500~3000 toeren en loopt die gewoon lekker door tot 11500 toeren.

Het wordt dan een compleet andere motor, de motor die ik voor ogen had toen ik hem kocht :rayof:

Post Reply