VFR1200F geflashed door Guhl motors

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

Hey Bas,

geef je eens wat meer info hierover? Reputatie, bevindingen, ervaringen, follow-up, garantie, prijzen ...

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Geen probleem.

Je kan de VFR1200F/DCT laten flashen door Guhl Motors in de USA.
Die flashed trouwens ook CBR1000RR computers.

De prijs is ongeveer 440 Euro inclusief verzending heen en terug, als je Bpost world express gebruikt, is het goedkoopste.

Wat krijg je? Wel ten eerste een fantastisch lopende motor, geen haperingen of andere ellende.
Alle restricties kan je eraf laten halen, ook die van de topsnelheid.
Het vermogen kan verhoogd worden tot ongeveer 190PK (~165PK achterwiel) bij een koppel van 140nm, voor zover de runs bij diverse mensen hebben laten zien.
Geen beperkingen meer op 1, 2, 3 en 6e versnelling.
Je kan de uitlaat servo verwijderen zonder error melding te krijgen.
Je kan de fan eerder laten aanslaan, zodat het geheel koeler blijft.
Je kan de gas-response van de ride-by-wire laten aanpassen waardoor die aanvoelt als een motor met gaskabel.
Het vermogen wordt liniair afgegeven, vanaf ongeveer 2500 toeren begint die te trekken, dus ook geen gehaper er gestotter meer bij 30 en 50km/u.
En je kan de toeren limieten laten verhogen naar bv 10500 toeren voor de begrenzer ingrijpt.
Je kan een betere fuel-map laten steken die op jouw spul afgestemd is, dus als je zelf een PC-5 mapping hebt, kan je die erin laten steken.

Mijn ervaring is enorm goed, je kan deze motor niet meer vergelijken met de 1200 die Honda verkoopt, eerst wou ik hem verkopen zo slecht reed die, nu niet meer.

Er is geen andere manier om deze motor goed te laten lopen dan de computer nieuwe software te geven, en Don Guhl is de enige in de wereld (buiten Honda) die dit kan.

Op vfrworld.com loopt er een topic over.
Alle mensen die ik ken die dit hebben laten doen zijn enorm tevreden en willen de motor nu niet meer kwijt zo goed gaat die.

Garantie, wel als je de flash niet goed vind kan je hem gratis (verzendkosten blijven wel) laten herflashen, maar ken niemand die dat gedaan heeft.

Ook mijn dealer heeft erop gereden en die zei na de proefrit: Zo had Honda hem moeten afleveren!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Wipr »

Geflashed?

Flashen ken ik wel maar dat gaat dan een 20jaar terug ongeveer en toen zeiden we dit over iemand die aan het flippen of trippen was. Min of meer niet goed bij zijn hoofd zijn hetzij letterlijk, hetzij figuurlijk

Dus flashen hier is dan een motor optimaal laten lopen? Chiptuning bij de motor?

En het verbruik van de motor?

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Ja het is chip-tuning van een motor, maar Honda heeft het erg moeilijk gemaakt en Guhl is de enige die het gekraakt heeft.
Er zit een chip in de computer die je kan herschrijven, en dat herschrijven heet flashen.

Ja de motor gaat daardoor optimaal lopen, veel beter dan bv een Powercommander kan op deze fiets, en je kan je map erin laten steken waardoor je de powercommander kan verkopen.

Als je even veel gas geeft als ervoor verbruikt die hetzelfde, niemand heeft kunnen vaststellen dat het minder of meer is geworden.
Als je natuurlijk harder aan het gas trekt gaat die wel meer verbruiken.

Het doel voor de VFR1200 rijders is eigenlijk dat die motor vreselijk slecht rijdt en dat vooral in de lage toerentallen.
Nadat de computer onder handen is genomen loopt dat ding zoals het hoort en komt er een glimlach op je gezicht die er niet meer af gaat :-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

Wipr wrote:Geflashed? Flashen ken ik wel maar dat gaat dan een 20jaar terug ongeveer en toen zeiden we dit over iemand die aan het flippen of trippen was.
Flashen is een term uit de IT en er wordt mee bedoeld dat de firmware (=het programma) van een chip vervangen wordt door een andere versie. Je kan dat ook met smartphones bvb, of de BIOS van je pc, etc

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Muug wrote:
Wipr wrote:Geflashed? Flashen ken ik wel maar dat gaat dan een 20jaar terug ongeveer en toen zeiden we dit over iemand die aan het flippen of trippen was.
Flashen is een term uit de IT en er wordt mee bedoeld dat de firmware (=het programma) van een chip vervangen wordt door een andere versie. Je kan dat ook met smartphones bvb, of de BIOS van je pc, etc
Het BIOS, h? Muug ...inderdaad dezelfde letterkes als 't Engels lidwoord maar dan wat doormekaar :book:
Sorry .... :peepwall: kont nie laten : altijd al op gekefferd als dat fout gezegd werd of geschreven stond :evil: :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Sorry .... :peepwall: kont nie laten : altijd al op gekefferd als dat fout gezegd werd of geschreven stond :evil: :P
geen probleem, dat wil dus zeggen dat dit een z??r foutloos forum is ! :mad:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Toch zit Muug niet geheel verkeerd, want de/het BIOS is namelijk ook een chip waar dat inzit, en die chip duid je aan met DE en geen HET.
Het is namelijk DE BIOS CHIP. Waarbij BIOS eigenlijk een aanduiding is van DE chip waar het systeem inzit.
Want het is namelijk de CMOS waar de instellingen in zitten, en niet zozeer de chip.
Chip-tuning is in dit geval het aanpassen van de software in de chip, als je dat als BIOS omschrijft is het DE BIOS, omdat het over de chip zelf gaat en niet het systeem.
Ga je HET basic-input-output-system wijzigen dan heb je het eigenlijk over de Cmos en niet de Chip, dus dan is het HET.
Wat Don Guhl doet is een wijziging in de chip en niet in de CMos, dus zou ik het wel omschrijven als DE omdat de chip aangepast wordt.
Verder is volgens het groene boek BIOS mannelijk, dus is dat altijd DE en niet HET. :pom:

Muug, ik volg jou en ga voor DE BIOS :rayof:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Toch zit Muug niet geheel verkeerd, want de/het BIOS is namelijk ook een chip waar dat inzit, en die chip duid je aan met DE en geen HET.
Het is namelijk DE BIOS CHIP. Waarbij BIOS eigenlijk een aanduiding is van DE chip waar het systeem inzit.
Want het is namelijk de CMOS waar de instellingen in zitten, en niet zozeer de chip.
Chip-tuning is in dit geval het aanpassen van de software in de chip, als je dat als BIOS omschrijft is het DE BIOS, omdat het over de chip zelf gaat en niet het systeem.
Ga je HET basic-input-output-system wijzigen dan heb je het eigenlijk over de Cmos en niet de Chip, dus dan is het HET.
Wat Don Guhl doet is een wijziging in de chip en niet in de CMos, dus zou ik het wel omschrijven als DE omdat de chip aangepast wordt.
Verder is volgens het groene boek BIOS mannelijk, dus is dat altijd DE en niet HET. :pom:

Muug, ik volg jou en ga voor DE BIOS :rayof:
Jaja : DE bios-CHIP ... natuurlijk dadde, maar "SYSTEEM" is onzijdig : :pijlr: HET dus.
CMOS is een halfgeleiderTECHNIEK :pijlr: DE dus, maar die flash je niet.
Dat doe je idd met HET eeprom op DE chip waarop HET bios dmv DE cmos-techniek is ge?mplementeerd.
Goegel is not your friend or what :wink: :?:

En "het groene boek" :unsure: :?: :?: Ok? : DE bios, maar dan ene waar ge naar filmkes gaat kijken :wink:

Naa gellie :!: :twisted:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Sorry maat, maar nu drijf je door om een gelijk te halen die je niet hebt.
BIOS zit in een CHIP en het is DE CHIP als het over flashen gaat.
BIOS is maar een programma, systeem kan je het amper noemen omdat het eigenlijk geen systeem is.
Als je iets van computers kent, dan weet je dat BIOS niet meer is dan wat parameters om bv een hardeschijf te laten werken.
Vroeger was het een systeem, maar dat is het allang niet meer, het is trouwens vervangen door UEFI.
Een EEPROM is trouwens OOK DE want het is opniew een chip, waarvan EEPROM enkel de funktie aangeeft en niet wat erop slaat.
Het is DE EEPROM (CHIP) en DE BIOS (CHIP).
Trouwens EEPROM is een functie van de chip en geen programma, want het laat toe de chip electrisch te wissen alvorens opnieuw te beschrijven.
De eerdere versies PROM kon niet gewist worden en de EPROM kon enkel gewist worden met UV-licht gedurende 20 minuten.
Dat maakt dat elke versie DE (E)(E)PROM is, want het gaat opnieuw over de chip.

Nog even ter toevoeging, CMOS in een computer is geen halfgeleider techniek maar een chip die tijdelijk informatie kan opslaan met een batterij. Dit kan door CMOS-techniek gedaan zijn maar hoeft niet, de module in de computer heet CMOS-geheugen. Opnieuw geen techniek maar een opslag.
Wel knap dat je niks van computers kent en tegelijk alles van electronica, maar zelfs dan niet. Altijd leuk als mensen zich begeven op mijn vakgebied :schieten:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Tom Thumper »

Bas wrote: Verder is volgens het groene boek BIOS mannelijk, dus is dat altijd DE en niet HET. :pom:
Of het de of het BIOS is laat ik in het midden maar mannelijk of vrouwelijk heeft niks met het of de te maken. De vrouw en de man, allebei de. Als het een geslacht heeft, is het met de, anders met het. :geek:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Sorry maat, maar nu drijf je door om een gelijk te halen die je niet hebt.
BIOS zit in een CHIP (we zeggen dan : OP de chip) en het is DE CHIP als het over flashen gaat. (Juuuuust!)
BIOS is maar een programma(tje), systeem kan je het amper noemen omdat het eigenlijk geen systeem is.(curieues 't heet nochtans Basic Input Output System)
Als je iets van computers kent, (toch al zo'n dikke 35 jaar m'n vak, maar dat geheel terzijde) dan weet je dat BIOS niet meer is dan wat parameters om bv een hardeschijf te laten werken. (alleen maar een harde schijf, ahzoo ...)
Vroeger was het een systeem, maar dat is het allang niet meer, het is trouwens vervangen door UEFI. (ook al juuuuust : da's dus een INTERFACE :pijlr: DE dus)
Een EEPROM is trouwens OOK DE want het is opniew een chip (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory HET geheugen), waarvan EEPROM enkel de funktie aangeeft en niet wat erop slaat :?: .
Het is DE EEPROM (CHIP) en DE BIOS (CHIP). Juuuust DE eepromCHIP en DE biosCHIP ... maar HET eeprom en HET bios :smash:
Trouwens EEPROM is een functie van de chip en geen programma (natuurlijk dadde ; uw geheugen is ook geen programma), want het laat toe de chip electrisch te wissen alvorens opnieuw te beschrijven.

De eerdere versies PROM kon niet gewist worden en de EPROM kon enkel gewist worden met UV-licht gedurende 20 minuten.(100% juuuuust)
Dat maakt dat elke versie DE (E)(E)PROM is, want het gaat opnieuw over de chip. (Tja, niks aan te doen blijkbaar :roll: :| )
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Bas wrote: Nog even ter toevoeging, CMOS in een computer is geen halfgeleider techniek maar een chip die tijdelijk informatie kan opslaan met een batterij. Dit kan door CMOS-techniek gedaan zijn maar hoeft niet, de module in de computer heet CMOS-geheugen. Opnieuw geen techniek maar een opslag.
Wel knap dat je niks van computers kent en tegelijk alles van electronica, maar zelfs dan niet. Altijd leuk als mensen zich begeven op mijn vakgebied :schieten:
Guttegut ... over en out voor mij :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Hahahaha, lekker doordoen, dat je computers "kent" maakt je nog geen kenner.....
Heb er genoeg gezien die zeggen dat ze het kennen en dan bedoelen ze Windows :-)
UEFI is geen interface, maar goed, had niet anders verwacht als je de BIOS een systeem noemt.
En nogmaals, HET GEHEUGEN is een functie van DE CHIP, daarom blijft het DE CHIP.
Pak het ding eruit en haal de stroom eraf, wat is het dan? Precies DE CHIP, want de functie is weg.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

OzzePaa wrote: Guttegut ... over en out voor mij :|
Eindelijk :pom:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by OzzePaa »

Sorry, dit had ik nog niet gelezen ... :evil:
Bas wrote:Hahahaha, lekker doordoen, dat je computers "kent" maakt je nog geen kenner.....(wie zegt het :roll: )
Heb er genoeg gezien die zeggen dat ze het kennen en dan bedoelen ze Windows :-)
UEFI is geen interface, (neen het heet alleen maar Unified Extensible Firmware Interface) maar goed, had niet anders verwacht als je de BIOS een systeem noemt.(Wat ook alweer de afkorting voor wat was :?: )
En nogmaals, HET GEHEUGEN is een functie van DE CHIP (juuuust), daarom blijft het DE CHIP.
Pak het ding eruit en haal de stroom eraf, wat is het dan? Precies DE CHIP, want de functie is weg.
Maar ik heb je topic bevuild met m'n opmerking ... duust keer excuus en tot ergens aan den toog tijdens een ritje misschien :wink: kunnen we het eens hebben over wat een tof masjien de IBM 360/22 was bijvoorbeeld ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Muug »

Onzen bas kunt ge alleszins geen gebrek aan zelfvertrouwen verwijten.
Maar goed, ik denk dus inderdaad dat het daarover niet echt ging.
:stop:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by Bas »

Pfffff, wat een gezeur....

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by zappa »

Bas wrote:Pfffff, wat een gezeur....
groot gelijk, en dat begint al van bij den titel :sterrekes:

ne flasher is enen die zijn potlood wil venten :mrgreen:

Het beste aan dezen topic komt pas 's nachts tot zijn uiting, voor als ik niet in slaap geraak... :maffen: direct effect :grin:

Maar ik geef toe, de dr jekyll & mr hyde van Ozzepaa vind ik dan wel schitterend :devil: :angel:

dat maar vlug langer klaar is en er polder of andere toertjes op 't programma komen te staan, en mijn pees aan een blijft hangen.
sig nature

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

VFR1200F geflashed door Guhl motors

Post by the riding man »

Ik kijk uit naar een ritteke ardennen op mijne nieuwe RT. Zalig :ricky:
Nog een klein maandje geduld. Zelf gevraagd trouwens om hem dan pas te laten leveren. We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en ons garage wordt momenteel nog gebruikt als stockage plaats voor alle spullen die nog niet uitgepakt zijn. Dus nog geen plaats voor zo een groot masjien erbij te zetten. Maar daar wordt werk van gemaakt. De KTM komt normaal ergens volgende week naar huis, dus dan kan ik toch al beginnen genieten in de buurt. Verdere ritten ga ik daar echter niet mee doen wegens totaal gebrek aan windbescherming. Wie heeft er trouwens zin om binnenkort de groote oorlogrit in de westhoek eens te rijden, dan is voor mij eens niet naar de andere kant van Belgie om te starten maar in mijnen achtertuin,...
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply