Normaal olieverbruik

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Normaal olieverbruik

Post by Marreke »

Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
En ja, olie gaat tegenwoordig langer mee dan een oliefilter, zoals Muug zijn Turk al zei, maar toch gooi ik er bij een filterwissel liever nieuwe olie in dan de opgevangen olie te hergebruiken. Ik ben er ene die zou vergeten hoe vaak ik dezelfde olie al gebruikt zou hebben, dus daarom telkens nieuwe olie.

* een tweetakt verbruikt natuurlijk w?l olie maar ik denk dat we het daar niet over hebben.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Normaal olieverbruik

Post by laouen »

Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
:blink:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Normaal olieverbruik

Post by Bas »

Hier ook niet hoor, zowel de auto's als de motoren verbruiken geen olie, toch niet dat ik ooit gemerkt heb.
Nooit moeten bijvullen.

VFR800Fi - 80000km - geen verbruik.
CBR1000RR - 30000km - geen verbruik
VFR1200F - 60000km - geen verbruik
Citroen C3 - 120000km - geen verbruik
Citroen C1 - 130000km - geen verbruik
Suzuki GS500E - 200000km - geen verbruik
Mercedes C200CDI - 130000km - geen verbruik

Als je gaat verbruiken is er iets mis, want een motor verbruikt normaal vrijwel niks.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Normaal olieverbruik

Post by Bas »

bompa wrote:Bij ons op het werk kwam er is een aan van een firma met nieuwe filters voor de vrachtwagens, wagens en machines en in plaats van de gewone smeerbeurt zouden ze er nu 75000km mee kunnen doen met die filter , die was veel fijner dan de gewone.

Een wat was het gevolg :confused2: die begonnen allemaal veel olie te verbruiken,en met op die kmters dan de olie verversen was dat precies pek en zat er niet veel smeersel niet meer in zo te zien en te voelen als je ze zo is tussen de duim en wijsvinger vreef , en zijn we toen toch maar overgeschakeld voor ze toch maar te verversen op de helft van die kmters
Olie gaat normaal makkelijk 100000km mee, zonder probleem, maar als je filter niet werkt hebt je een probleem.
Dat het eruit ziet als pek wil niks zeggen.
En dat ze daarom olie gaan verbruiken is onzin, als ze olie verbruiken is er iets aan de schraapringen, niet aan de olie.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Normaal olieverbruik

Post by the riding man »

Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
Dat is vragen om reactie's he, maar ik ga het deze keer niet zijn :lol:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Normaal olieverbruik

Post by diskeletlietje »

elke motor verbruikt olie :peepwall: :mrgreen:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Normaal olieverbruik

Post by Bas »

diskeletlietje wrote:elke motor verbruikt olie :peepwall: :mrgreen:
Zever in pakskes.
Een motor in goede conditie verbruikt niks wat het vermelden waard is.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Normaal olieverbruik

Post by diskeletlietje »

van wat denk je dat naft gemaakt is ... suikerbieten :blbl:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Normaal olieverbruik

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:van wat denk je dat naft gemaakt is ... suikerbieten :blbl:
dat zou wel koel zijn :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Normaal olieverbruik

Post by OzzePaa »

Bas wrote:
diskeletlietje wrote:elke motor verbruikt olie :peepwall: :mrgreen:
Zever in pakskes.
Een motor in goede conditie verbruikt niks wat het vermelden waard is.
Tja, er kan al iets schelen aan zo'n motor : http://www.smartsynthetics.com/motor_oi ... mption.htm

Ge moet niet alles geloven wat op tinternet staat, dus dit :pijlr: http://www.motorcyclenews.com/new-rider ... sumption-/ zal wel bullshit zijn.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Normaal olieverbruik

Post by Marreke »

the riding man wrote:
Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
Dat is vragen om reactie's he, maar ik ga het deze keer niet zijn :lol:
Als 't vragen om reacties is, wrom dan geen reactie van jou?

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Normaal olieverbruik

Post by the riding man »

Marreke wrote:
the riding man wrote:
Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
Dat is vragen om reactie's he, maar ik ga het deze keer niet zijn :lol:
Als 't vragen om reacties is, wrom dan geen reactie van jou?
Ah maar dat was toch al een reactie he?! Blond zeker? :blbl:


Als je het dan toch pers? wil
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Normaal olieverbruik

Post by diskeletlietje »

als je nu niet meet , en de voorgeschreven hoeveelheid olie volgens de gebruiksaanwijzing volgt :lipsrsealed2:
tja ik probeer het te begrijpen :sterrekes:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Normaal olieverbruik

Post by OzzePaa »

Hopelijk kapt ze de vervangen oliefilter ook leeg alvorens te "meten" ... anders gaat den Duust op den duur geen olie meer nodig hebben :wink: :mad:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Normaal olieverbruik

Post by Marreke »

diskeletlietje wrote:als je nu niet meet ,
Ik ben altijd in voor een meeting maar ik zit met een "als je het maar uit je kop laat" van mijn arts. Heb een beetje een hardnekkige peesontsteking...
Maar bij mij thuis meeten kan wel.
Kan ik met tranen in de ogen iedereen weg zien rijden....

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Normaal olieverbruik

Post by Bas »

OzzePaa wrote:Hopelijk kapt ze de vervangen oliefilter ook leeg alvorens te "meten" ... anders gaat den Duust op den duur geen olie meer nodig hebben :wink: :mad:
Doe niet onnozel..... :newbie:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Normaal olieverbruik

Post by bompa »

Ja amai , ik had slimmer moeten zijn ,maar in het vervolg reageer ik er niet meer op

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Normaal olieverbruik

Post by Wipr »

:lurker:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Normaal olieverbruik

Post by petervdc »

Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
Dan zit er toch te weinig in ? Want de oliefilter zelf bevat ook olie toch ?
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Normaal olieverbruik

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:
Marreke wrote:Een goede motor* verbruikt geen olie. Dus dit blondje meet hoeveel olie eruit komt bij het oliefilter vervangen en giet daarna precies zoveel olie er weer in. Oliepeil is altijd goed.
Dan zit er toch te weinig in ? Want de oliefilter zelf bevat ook olie toch ?
Zie ook 7 posts hierboven dus :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply