Normaal olieverbruik

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re: Normaal olieverbruik

Post by KlaasN »

Misschien klopt dit voor geen meter, maar ik heb het idee dat mijn GS meer olie verbruikt als ik de zij-standaard gebruik. Tegenwoordig zet ik de motor altijd op de middenbok en het olieverbruik is zeker gehalveerd. Misschien heb ik gewoon waanvoorstellingen..... :pillepalle:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Normaal olieverbruik

Post by Koeno »

KlaasN wrote:Misschien klopt dit voor geen meter, maar ik heb het idee dat mijn GS meer olie verbruikt als ik de zij-standaard gebruik. Tegenwoordig zet ik de motor altijd op de middenbok en het olieverbruik is zeker gehalveerd. Misschien heb ik gewoon waanvoorstellingen..... :pillepalle:
Ik heb dit nog horen vertellen, dat middenbok beter is...
dat een gs minder rookt tijdens het starten als hij op middenbok stond.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Normaal olieverbruik

Post by bompa »

KlaasN wrote:Misschien klopt dit voor geen meter, maar ik heb het idee dat mijn GS meer olie verbruikt als ik de zij-standaard gebruik. Tegenwoordig zet ik de motor altijd op de middenbok en het olieverbruik is zeker gehalveerd. Misschien heb ik gewoon waanvoorstellingen..... :pillepalle:
Dat zegde die baas van die bmw garage tegen mij ook toen ik in den tijd mijne bmw er kocht, altijd wegzetten op de middenbok dan kan de olie mooi teruglopen na het stilleggen ,op zijn zijpikkel blijf dat in de laagste cilinder of kleppendeksel staan en kan niet teruglopen dan verbrand je dat bij het starten zegde hij tegen mij,dus heb ik de motor altijd op middenbok weggezet.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Normaal olieverbruik

Post by ChiChiWaWa »

De nieuwe LC voorlopig geen olieverbruik gemerkt

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Normaal olieverbruik

Post by vet on wheels »

ChiChiWaWa wrote:De nieuwe LC voorlopig geen olieverbruik gemerkt

Inderdaad, dat euvel hebben ze afgeschaft! ;)
na 9000 kms nog geen melding van lage oliestand!

Post Reply