Ik heb hier ook 2 schragen staan maar ik zou begot toch niet weten hoe ik daar ne moto veilig kan laten op rusten om een wiel te demonteren, enkel het hoogteverschil al... en den spreek ik nog niet over het feit dat het zwaarste gedeelte van uwe moto (motorblok) helemaal op uw stuur zou rusten dan (wat eigenlijk maar een dun hol buisje is), ik zou het niet aandurven.Koeno wrote:Godverdju, simpel en goe,diskeletlietje wrote:proberen opzoeken hoe hoog het stuur is , om de optie 2 schragen dwarsbalkje riem rond het balhoofd uit te sluiten ...
maar blijkbaar is die even hoog dan dat die lang is ?
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr125_2009.php
ik heb hier 2 schraagskes staan die een gewicht van elk 100 kilo mogen dragen...
daarmee kan ik 2 125jes heffen :p
merci voor den ogenopener
Gelijk dat gij graag bezig bent met moto's, poetsen, en onderhoudswerkjes enzo, zou ik toch eens eenmalig een investering overwegen om een paddock stand te kopen, om een voorwiel eruit te krijgen heb je er ene nodig die het balhoofd opkrikt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit zeer goed werkt (zitten verschillende adaptors bij voor de verschillende balhoofdafmetingen). Ge gaat daar echt plezier aan hebben, zelfs zonder hulp zet je hem stabiel met zijn wiel van de grond, wiel uithalen, remblokken vervangen, poetsen,.... het gaat allemaal veel makkelijker zijn. En dankzij de verschillende maten van adaptors kan je die gebruiken voor elke moto die je staan hebt of ooit nog gaat (bij)kopen, dus een reuze goede investering