Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by the riding man »

Koeno wrote:
diskeletlietje wrote:proberen opzoeken hoe hoog het stuur is , om de optie 2 schragen dwarsbalkje riem rond het balhoofd uit te sluiten ...

maar blijkbaar is die even hoog dan dat die lang is ?

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr125_2009.php


:lipsrsealed2:
Godverdju, simpel en goe,

ik heb hier 2 schraagskes staan die een gewicht van elk 100 kilo mogen dragen...
daarmee kan ik 2 125jes heffen :p

merci voor den ogenopener
Ik heb hier ook 2 schragen staan maar ik zou begot toch niet weten hoe ik daar ne moto veilig kan laten op rusten om een wiel te demonteren, enkel het hoogteverschil al... en den spreek ik nog niet over het feit dat het zwaarste gedeelte van uwe moto (motorblok) helemaal op uw stuur zou rusten dan (wat eigenlijk maar een dun hol buisje is), ik zou het niet aandurven.
Gelijk dat gij graag bezig bent met moto's, poetsen, en onderhoudswerkjes enzo, zou ik toch eens eenmalig een investering overwegen om een paddock stand te kopen, om een voorwiel eruit te krijgen heb je er ene nodig die het balhoofd opkrikt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit zeer goed werkt (zitten verschillende adaptors bij voor de verschillende balhoofdafmetingen). Ge gaat daar echt plezier aan hebben, zelfs zonder hulp zet je hem stabiel met zijn wiel van de grond, wiel uithalen, remblokken vervangen, poetsen,.... het gaat allemaal veel makkelijker zijn. En dankzij de verschillende maten van adaptors kan je die gebruiken voor elke moto die je staan hebt of ooit nog gaat (bij)kopen, dus een reuze goede investering
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by Koeno »

vanavond of morgen ga ik het toch riskeren...
uiteindelijk weegt de motor ergens 135kg volledig volgetankt...
Maar de tank is zo goed als leeg, dus misschien nog 126kg...

daarvan rust een deel nog steeds op het achterwiel...
tmag nog een 20%-80% verhouding zijn.
dan rust er nog "maar" 100kg op 2 steunpunten...

desnoods komt er nog een krikje onderaan het blok,
zodat de schragen gewoon dienen om stabiel te zetten...

maar dan moet ik 0 kosten doen...

MAAR: bedankt voor de bezorgheid en tip ;-)

mocht ondertussen de nummerplaat toch nog toekomen, dan kan het zijn dat ik hem alsnog tot bij de garagist rijd ook...
spannende tijden :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by Muug »

met helium in de banden weegt de moto nog minder ! :cool:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by Koeno »

Muug wrote:met helium in de banden weegt de moto nog minder ! :cool:
Muug.... Het voorwiel wordt er al uitgehaald,
en als er enkel een achterband met helium inzit... dan gaat de voorkant nog meer gewicht moeten dragen, dus dat helpt toch niet ;-)

:waardeloos:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by TRooPER »

bompa wrote:
Muug wrote:ik heb hier een "losse" pikkel, ne keer in de US besteld, geen idee meer hoe dat ding heet. Het idee is dat die losse pikkel gebruikt wordt vooraan of achteraan om zodoende bvb het voorwiel te kunnen loshalen.
Die van TRooPER ligt hier nog altijd te wachten tot hij bij hem zou kunnen geraken , ik ben nog niet tot ginder geraakt.
check pm, ik was het nog niet vergeten :whistling:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by Droopy »

:blush: Vermits er hier ook een cbr'ke 125 (stil)staat : welke maat ga je erop leggen, hadden ze die band op voorraad bij je bandenleverancier en hoeveel kost de band en het uitlijnen :?:

Hier zijn de bandjes zijn nog altijd de originele, die willen na 11 jaar maar niet verslijten, er zitten al een paar scheurtjes in en (ze zijn nog even slecht bij regenweer) en als de cbr nog eens buitenkomt is dat voor een slakkegangentemporit maar er zullen toch ooit eens nieuwe op moeten.

Schragen hebben we hier ook liggen dus die tip zal ik onthouden. :wink:

En al eens olie ververst bij de cbr? er kan een volle liter :silly: in en een oliefilter moet je niet zoeken want die zit er niet eens op... :oops:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by Stefke »

Droopy wrote:En al eens olie ververst bij de cbr? er kan een volle liter :silly: in en een oliefilter moet je niet zoeken want die zit er niet eens op... :oops:
Beter zoeken naar dat filter want het zit er wel degelijk op. Het zit in het motorblok en het is een gaasfiltertje. :wink:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by J2FK »

Ik deed/doe het zo

Image

Image

Image

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by vet on wheels »

er is nog een snelle manier ....


https://www.youtube.com/watch?v=8pxVuqIoHBQ

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Voorwiel eruithalen zonder middenbok/werktafel

Post by bompa »

TRooPER wrote:
bompa wrote:
Muug wrote:ik heb hier een "losse" pikkel, ne keer in de US besteld, geen idee meer hoe dat ding heet. Het idee is dat die losse pikkel gebruikt wordt vooraan of achteraan om zodoende bvb het voorwiel te kunnen loshalen.
Die van TRooPER ligt hier nog altijd te wachten tot hij bij hem zou kunnen geraken , ik ben nog niet tot ginder geraakt.
check pm, ik was het nog niet vergeten :whistling:
Je hebt een pm terug ,

Post Reply