Batterij plat door het alarm

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Even een linkje naar het draadje op lc8 forum

Het alarm trekt dus de batterij plat na 3 dagen. Nieuwe Yuasa batterij, 1190 heeft alle updates gehad. De moto staat id garage, start probleemloos na een week stilstaan zonder alarm. Met alarm dus max 3 dagen en tis leeg...

Iemand hier suggesties ?
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Batterij plat door het alarm

Post by bompa »

Ik zou de batterij is terug goed opladen en het alarm afkoppelen dan weet je het zeker, want da is toch niet normaal
als je met alarm op na drie dagen met platte batterij zit , dan scheelt daar toch iets aan dat alarm.
Zo zou ik het is proberen ,en start hij zo wel naar de garagist om een ander alarm ,of anders zonder alarm.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Batterij plat door het alarm

Post by Stefke »

of gewoon nen andere moto... :twisted: :whip: :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Batterij plat door het alarm

Post by F M »

Tsja, KTM en batterijen... :schieten:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Batterij plat door het alarm

Post by Blackbert »

yup, toen mijn blauwe nog een alarm had was 't ook elke winter een probleem na enkele dagen stilstaan. heel dat alarm vervangen door 2 diodes, een schakelaar en wat draadjes: 4 knipperlichten die ik zelf kan bedienen. :grijns:
ook veel minder startproblemen eens 't kouder werd, al minstens 2 jaar dezelfde accu ook.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Batterij plat door het alarm

Post by Tom Thumper »

F M wrote:Tsja, KTM en batterijen... :schieten:
<Heel verlegen modus>Mijn Tiger 1050 en alarm was ook geen goede combinatie. Zelfde miserie op baterieel vlak. Altijd aan druppellader of dikke miserie. </Heel verlegen modus>

<Efkes stoer doen>Fuckin' Hell, ben ik het hier voor KTM aan het opnemen?</Efkes stoer doen>

<Samenvatting zonder enige emotie>'t Ligt gewoon aan het alarm</Samenvatting zonder enige emotie>
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Batterij plat door het alarm

Post by F M »

< :w00t: >Gij werkt in informatica zeker ?</ :w00t: >
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Dus eerste suggestie is het alarm afkoppelen...
Hmm, nope.

Nog suggesties graag ;-) Oorzaken van die probleem ?
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Batterij plat door het alarm

Post by Koeno »

Ik vind alarm afkoppelen om te testen of daar werkelijk het probleem zit geen slecht plan...
Dan heb je tenminste een start punt...

Als na het afkoppelen het probleem blijft, dan is er iets anders mis.
Als het na afkoppelen weg is, dan is er een probleem met het alarm.

Dan kan je het alarm terug koppelen en stuk per stuk uitmeten...
Dan kan je de oorzaak tenmisnte opsporen...

Verder is het misschien voor de kenners hier interessant om te weten welk alarm?
iets standaard ktm? merk type? zelf ge?nstalleerd of door de dealer?

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Het is het std ktm alarm, geinstalleerd samen met de TRAVEL R KIT 1090 / 1190 ADVENTURE : Auxiliary Lamp Kit, Windshield standard (height: 330 mm), Mounting for GPS Bracket, Alarm System, Alarm System Mounting Kit, Tank Protective Film

De kit was door de vorige eigenaar besteld bij de aankoop bij Warrant, dus tzal wel in orde geinstalleerd zijn.

Afkoppelen heeft toch geen zin ? Als ik het alarm niet gebruik start de moto een week goed, met alarm op na 3 dagen start ie niet meer, dus het alarm ??n geeft het probleem toch ?

Kheb een document hier met alle recalls die zouden gebeurd zijn.
Euh, lukt niet om bij te voegen, tis een pdf van 60k, en dat is blijkbaar te groot :-(
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Batterij plat door het alarm

Post by Koeno »

Dan zou ik beginnen met uitzoeken hoe dat alarm werkt, welk type sensoren en waar het allemaal effect op heeft...

Maar als het standaard KTM is, dan moet er toch garantie op zijn?
Ook al verdenkt de dealer nog de batterij/starter, dan moet je toch kunnen "eisen" om ook het alarm te controleren...

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Batterij plat door het alarm

Post by TimS »

Kameraad heeft 1190R met alarm (ook allemaal standaard mee verkocht geweest) en heeft die problemen niet.

Dus ik zou er toch eens door KTM naar laten kijken (en hopelijk doen ze daarna iets meer dan alleen kijken).
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Batterij plat door het alarm

Post by diskeletlietje »

Koeno wrote:Dan zou ik beginnen met uitzoeken hoe dat alarm werkt, welk type sensoren en waar het allemaal effect op heeft...

.
veel valt er niet uit te zoeken blijkbaar , een plastieken dooske en een reed contactje ?
http://www.ktmtwins.com/ktm-60112035000

een alarm heeft normaal gezien een interne batterij , om bij sabotage een draad door knippen of zo toch nog lawaai te maken
die batterij moet ook opgeladen worden door uw motor batterij

als er in dat alarm een slechte pille zit gaat die veel moeten laden

eens kijken als het niet mogelijk is de interne batterij van het alarm te vervangen ? het is misschien simpel

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Warrant spreekt van een soort nieuwe mapping, waardoor dat zou verholpen kunnen worden.
Onder garantie.
Iets met een dashboard upgrade of zo.
Effe checken of Hautekiet dat ook doet, dan moet ik geen 2 x 180km rijden...

Ik vraag dat ze ook es uitmeten naar lekstroom, & idd die interne batterij checken.
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Batterij plat door het alarm

Post by zappa »

petervdc wrote:Warrant spreekt van een soort nieuwe mapping, waardoor dat zou verholpen kunnen worden.
Onder garantie.
Iets met een dashboard upgrade of zo.
Effe checken of Hautekiet dat ook doet, dan moet ik geen 2 x 180km rijden...

Ik vraag dat ze ook es uitmeten naar lekstroom, & idd die interne batterij checken.
als Warrant dat wil doen, moet je toch niet over die extra km's struikelen ? :shock:
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

zappa wrote:als Warrant dat wil doen, moet je toch niet over die extra km's struikelen ? :shock:
Ondertussen woon ik in Brugge, en is het 360km h/t naar Warrant, kost me dus een bak nafte en een dag tijd.

Hautekiet is "iets" dichter, maar die wil het niet doen onder garantie omdat de moto vorig jaar geen officieel onderhoud gehad heeft. Volgens het boekje moet dat ieder jaar of iedere 15000km. De moto is van 2013 en heeft nu 10000km.
Ze vragen dus 50euro voor de map update...

Kzal wachten tot het volgend onderhoud dus peis ik.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Batterij plat door het alarm

Post by bompa »

Dan zal dat volgende onderhoud heel waarschijnlijk ook 50 euro duurder zijn , want die zal die update dan ook niet gratis doen
Zolang je garantie hebt hang je normaal vast aan hun .

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

bompa wrote:Dan zal dat volgende onderhoud heel waarschijnlijk ook 50 euro duurder zijn , want die zal die update dan ook niet gratis doen
Zolang je garantie hebt hang je normaal vast aan hun .
Klopt, Hautekiet gaat het aanrekenen. Warrant zou het niet doen, die kan het in garantie regelen, maar de verplaatsing kost me bijna evenveel als Hautekiet...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Batterij plat door het alarm

Post by F M »

Ik dacht dat garantie niet afhangt van de dealer ? Ik heb op mijn KTM ook alle garantie-updates gekregen bij Motocare, terwijl de moto indertijd in Limburg is gekocht.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

F M wrote:Ik dacht dat garantie niet afhangt van de dealer ? Ik heb op mijn KTM ook alle garantie-updates gekregen bij Motocare, terwijl de moto indertijd in Limburg is gekocht.
Hautekiet speelt een spelletje. De moto komt van Warrant, die samen met de vervanging vd startmotor in augustus een paar recall's heeft gedaan, maar geen onderhoud.
Hautekiet wil de mapping niet doen onder garantie omdat de moto geen onderhoud gehad heeft "volgens het boekje" (1 keer per jaar, ongeacht aantal km's). En ze verwijzen me naar Warrant, die het wel wil doen onder garantie, maar dan moet ik 360km rijden, en daar heb ik geen zin in.

Ze zijn gewoon ontevreden omdat ik de moto niet bij hun gekocht heb, maar bij iemand anders.
Keep going

Post Reply