Batterij plat door het alarm

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Batterij plat door het alarm

Post by Koeno »

Dan zou ik beginnen met uitzoeken hoe dat alarm werkt, welk type sensoren en waar het allemaal effect op heeft...

Maar als het standaard KTM is, dan moet er toch garantie op zijn?
Ook al verdenkt de dealer nog de batterij/starter, dan moet je toch kunnen "eisen" om ook het alarm te controleren...

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Batterij plat door het alarm

Post by TimS »

Kameraad heeft 1190R met alarm (ook allemaal standaard mee verkocht geweest) en heeft die problemen niet.

Dus ik zou er toch eens door KTM naar laten kijken (en hopelijk doen ze daarna iets meer dan alleen kijken).
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Batterij plat door het alarm

Post by diskeletlietje »

Koeno wrote:Dan zou ik beginnen met uitzoeken hoe dat alarm werkt, welk type sensoren en waar het allemaal effect op heeft...

.
veel valt er niet uit te zoeken blijkbaar , een plastieken dooske en een reed contactje ?
http://www.ktmtwins.com/ktm-60112035000

een alarm heeft normaal gezien een interne batterij , om bij sabotage een draad door knippen of zo toch nog lawaai te maken
die batterij moet ook opgeladen worden door uw motor batterij

als er in dat alarm een slechte pille zit gaat die veel moeten laden

eens kijken als het niet mogelijk is de interne batterij van het alarm te vervangen ? het is misschien simpel

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Warrant spreekt van een soort nieuwe mapping, waardoor dat zou verholpen kunnen worden.
Onder garantie.
Iets met een dashboard upgrade of zo.
Effe checken of Hautekiet dat ook doet, dan moet ik geen 2 x 180km rijden...

Ik vraag dat ze ook es uitmeten naar lekstroom, & idd die interne batterij checken.
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Batterij plat door het alarm

Post by zappa »

petervdc wrote:Warrant spreekt van een soort nieuwe mapping, waardoor dat zou verholpen kunnen worden.
Onder garantie.
Iets met een dashboard upgrade of zo.
Effe checken of Hautekiet dat ook doet, dan moet ik geen 2 x 180km rijden...

Ik vraag dat ze ook es uitmeten naar lekstroom, & idd die interne batterij checken.
als Warrant dat wil doen, moet je toch niet over die extra km's struikelen ? :shock:
sig nature

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

zappa wrote:als Warrant dat wil doen, moet je toch niet over die extra km's struikelen ? :shock:
Ondertussen woon ik in Brugge, en is het 360km h/t naar Warrant, kost me dus een bak nafte en een dag tijd.

Hautekiet is "iets" dichter, maar die wil het niet doen onder garantie omdat de moto vorig jaar geen officieel onderhoud gehad heeft. Volgens het boekje moet dat ieder jaar of iedere 15000km. De moto is van 2013 en heeft nu 10000km.
Ze vragen dus 50euro voor de map update...

Kzal wachten tot het volgend onderhoud dus peis ik.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Batterij plat door het alarm

Post by bompa »

Dan zal dat volgende onderhoud heel waarschijnlijk ook 50 euro duurder zijn , want die zal die update dan ook niet gratis doen
Zolang je garantie hebt hang je normaal vast aan hun .

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

bompa wrote:Dan zal dat volgende onderhoud heel waarschijnlijk ook 50 euro duurder zijn , want die zal die update dan ook niet gratis doen
Zolang je garantie hebt hang je normaal vast aan hun .
Klopt, Hautekiet gaat het aanrekenen. Warrant zou het niet doen, die kan het in garantie regelen, maar de verplaatsing kost me bijna evenveel als Hautekiet...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Batterij plat door het alarm

Post by F M »

Ik dacht dat garantie niet afhangt van de dealer ? Ik heb op mijn KTM ook alle garantie-updates gekregen bij Motocare, terwijl de moto indertijd in Limburg is gekocht.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

F M wrote:Ik dacht dat garantie niet afhangt van de dealer ? Ik heb op mijn KTM ook alle garantie-updates gekregen bij Motocare, terwijl de moto indertijd in Limburg is gekocht.
Hautekiet speelt een spelletje. De moto komt van Warrant, die samen met de vervanging vd startmotor in augustus een paar recall's heeft gedaan, maar geen onderhoud.
Hautekiet wil de mapping niet doen onder garantie omdat de moto geen onderhoud gehad heeft "volgens het boekje" (1 keer per jaar, ongeacht aantal km's). En ze verwijzen me naar Warrant, die het wel wil doen onder garantie, maar dan moet ik 360km rijden, en daar heb ik geen zin in.

Ze zijn gewoon ontevreden omdat ik de moto niet bij hun gekocht heb, maar bij iemand anders.
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Batterij plat door het alarm

Post by Harald »

Das toch logisch dat Hautekiet de update niet gratis doet. :ermm:
Als wij klanten krijgen die geen installatie bij ons gekocht hebben, rekenen wij ook het uurloon door aan de klant, wisselstukken zijn gratis van de fabrikant.
Bij sommige herstellingen mogen wij een factuur sturen naar de fabrikant, maar dat dekt niet alle onkosten.

Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel?

:wink:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Harald wrote:Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel? :wink:
Het is een RECALL, maw ktm betaalt.
Kheb nog 2 maand fabrieksgarantie trouwens.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Batterij plat door het alarm

Post by bompa »

petervdc wrote:
Harald wrote:Gratis werken doet niemand meer. Of gij wel? :wink:
Het is een RECALL, maw ktm betaalt.
Kheb nog 2 maand fabrieksgarantie trouwens.
Ja maar normaal moet je toch het voorgeschreven onderhoud laten uitvoeren door een van hun of de garantie vervalt dacht ik.

Of je moet gelijk bij ons vroeger op het werk op voorhand een afspraak maken ,dat het eerste groot onderhoud door hun gebeurde en daarna het onderhoud bij ons zelf gebeurde omdat we op het werk zelf ook onderhoud deden, we hadden zelf 3 mechaniekers die het onderhoud van machines en wagens deden,en waren ze akkoord kochten ze daar de wagens en busjes voor het transport en de garantie bleef zo doorlopen.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

bompa wrote: Ja maar normaal moet je toch het voorgeschreven onderhoud laten uitvoeren door een van hun of de garantie vervalt dacht ik.
Ja, Hautekiet hanteert dit strikt : 1 Keer per jaar of volgens km stand. En het is idd langer dan een jaar geleden, maar ik zit nog niet aan mijn km's.
Warrant kijkt enkel naar km stand blijkbaar.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Batterij plat door het alarm

Post by bompa »

De kilometers, wat niet meer dan normaal is zou ik dan toch ook denken,als je andere olie op je moto laat doen eenmaal per jaar
als je niet aan de km komt kan ik nog aannemen,maar een groot onderhoud is er toch wat over als je niet aan de kilometers komt
op een jaar.
Als ktm een aantal kilometers voorschrijft is uwe garagist enkel op euro's op uit denk ik.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Batterij plat door het alarm

Post by diskeletlietje »

recall zou volgens mij niets te maken mogen hebben met garantie ,
een mogelijkheid om een fout recht te zetten van KTM uit ...

dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt :dontknow:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Batterij plat door het alarm

Post by the riding man »

diskeletlietje wrote:recall zou volgens mij niets te maken mogen hebben met garantie ,
een mogelijkheid om een fout recht te zetten van KTM uit ...

dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt :dontknow:
Met Hautekiet heb ik zelf ook al in discussie gezeten. Daar kocht ik ne nieuwe moto, stond splinternieuw in de showroom en ik zou den die krijgen, moest enkel nog bedrijfsklaar gemaakt worden. 2 weken later mocht ik hem ophalen maar toen kreeg ik dezelfde dag te horen dat hij die moto aan iemand anders had verkocht maar voor mij ne nieuwe besteld had. Toen was ik al niet content maar ik kon niet anders dan me daar bij neer te leggen en trooste me met de gedachte dat ik dan ook echt ne hagelnieuwe kreeg waar nog niemand had op proefgezeten. Toen ik nog eens 3 weken later (dus al 5 weken) hem ging halen leek alles oke, op gelijkvormigheidsattest stond 2015 als bouwjaar. Ikke daar mee naar huis. Per toeval ontdekt door een minimaal kleurverschil tussen model 2014 en 2015 dat hij mij ne 2014 had aangesmeerd. Was volgens hem muggeziften want hij was splinternieuw met 2jaar garantie en was op dat miniem kleurverschilleke identiek dezelfde moto zonder veranderingen. Klacht neergelegd bij KTM en ze gingen met de dealer contact opnemen. Nooit nog iets van gehoord. Ik ben er daarna zelfs nog op 1ste 1000km onderhoud geweest, niet omdat hij dat nog verdiende maar het aanbod ktm dealers is hier zo pover dat ik bijna niet anders kon want de eerstvolgende die ik tegenkom is Waregem en dat is al een eind rijden. Tijdens dat 1ste onderhoud heeft hij ne softwareupdate doorgevoerd die hij mij aangerekend heeft. Was een 1ste 1000km onderhoudje van 600? (ja je leest het goed!!!) toen gezworen daar nooit meer te komen, ik scheld niemand graag uit voor dief want ne zelfstandige heeft het niet altijd makkelijk en ik heb daar het volste begrip en respect voor, maar dat was pure diefstal. Niet veel later is zijn zaak opgefikt, dat wens je niemand toe, maar ik noem het karma.

Nu losstaand van het feit dat Hautekiet nooit nog ne frank aan mij verdient zijn er natuurlijk wel voorwaarden aan garantie langs beide kanten. 1 van die voorwaarden is je onderhoud correct laten uitvoeren, als je dat weigert omdat je nog niet aan je kilometers zit dan vind ik het niet abnormaal dat ze daar moeilijk over doen al was het maar uit principe. Als ik van u was Peter zou ik de gulden middenweg nemen en met een nieuwe lei starten bij Desmet in Waregem. Daar ben ik zeer correct geholpen en ze hebben daar ne goeie mechanieker in dienst, ook eerlijke ovenameprijs gekregen van mijne ktm toen ik hem inwisselde voor mijn kymco uxv700. Ze zijn daar niet de allervriendelijkste mensen die ik ooit al ben tegengekomen, maar ik ben wel correct behandeld en ze kennen meer van ktm"s dan het standaard onderhoud (wat jammer genoeg niet bij elke ktm dealer het geval is)
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

diskeletlietje wrote:dus houtekiet denkt dat uw dashboard naar de zak is omdat je een olie wissel niet op tijd gedaan hebt :dontknow:
Blijkbaar doet die mapping iets met de electriciteit vh dashboard en dat zou iets te maken hebben met het alarm.
Zoiets.
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Batterij plat door het alarm

Post by petervdc »

Ik denk dat ik toch naar Warrant ga, tzal me minder kosten dan de 50euro die Hautekiet zal aanrekenen.
En ook uit principe, als ze moeilijk doen om dingen onder garantie te regelen... als een andere dealer het kan regelen met ktm moeten zij het ook kunnen. Dan ist hun die 50 euro niet gegund.

Tis niet de eerste keer dat ze niet correct zijn, maar idd, tis dicht bij de deur. Desmet is 70km, Warrant 180km, ?nkel.
En van Desmet hoor ik ook niet al te beste dingen. Maar soit, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn h?...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Batterij plat door het alarm

Post by Muug »

petervdc wrote:En van Desmet hoor ik ook niet al te beste dingen. Maar soit, er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn h?...
Dat klopt, er zijn ook mensen die w?l tevreden zijn van Desmet :cool: Niet dat ze mij daar vijf keer per jaar zien, maar ik vind ze daar vriendelijk, meegaand, meedenkend, een gratis vervangmotoke lukt van tijd, zeker niet duur. Afin, gewoon toffe eerlijke mensen die al heel hun leven met heel hun hart met moto's bezig zijn. :thumbsup:

Post Reply