Olieverbruik
Re: Olieverbruik
Maar Tom praat over 500ml niet over 1000lm, daarom dat ik dacht dat er een misverstand was over de 100ml...F M wrote:Maar raketman reageert op Tom, niet op Pingu...
ik zie namelijk geen post die gaat over 1l / 1000km (of miszie ik mij nu enorm? )
Re: Olieverbruik
o ja, Raketman maakt van een halve liter ( of van 100ml) ineens een hele liter, zie ik nu...
Het zal wel zo iets zijn gelijk de vermenigvuldiging van de broden of zoiets ?
Het zal wel zo iets zijn gelijk de vermenigvuldiging van de broden of zoiets ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Olieverbruik
Ik zou liever hebben dat ze van die olie wijn maken...F M wrote:o ja, Raketman maakt van een halve liter ( of van 100ml) ineens een hele liter, zie ik nu...
Het zal wel zo iets zijn gelijk de vermenigvuldiging van de broden of zoiets ?
En van die 1 liter ergens 100 liter en er een geweldig feest van maken
Re: Olieverbruik
En heeft de motorconfiguratie invloed op het olie verbruik? Dus een 1-2-3-4-6 cilinderblok dat meer kans zou hebben op het verbruik of maakt dat niet uit?
Buiten de Honda 125cc scooter heb ik nooit moeten bijvullen maar dat ligt meer dan waarschijnlijk dat ik de motor in kwestie nooit lang had en de tijd in mijn bezit werden ze wel goed onderhouden.
Buiten de Honda 125cc scooter heb ik nooit moeten bijvullen maar dat ligt meer dan waarschijnlijk dat ik de motor in kwestie nooit lang had en de tijd in mijn bezit werden ze wel goed onderhouden.
Re: Olieverbruik
Ik dacht da'k ergens gelezen had 1l/1000km...nen halve is trouwens ook al redelijk grofkes te noemen, tenzij uw blok meer dan 200k km's heeft ofzo
Motorconfiguratie maakt niet veel uit. Slijtage, toleranties en ouderdom (verduurde klepsteeldichtingen bvb) zijn meer bepalende factoren.
Nu, elk motorblok met liggende cylinders moet ge niet teveel en te lang laten overhellen (K75-100/ 2-kleps boxers in mindere mate) om te begrijpen dat er dan olie naar de verbrandingskamers gaat lekken. Lange stallingen = middenbok bij die dingen.
Motorconfiguratie maakt niet veel uit. Slijtage, toleranties en ouderdom (verduurde klepsteeldichtingen bvb) zijn meer bepalende factoren.
Nu, elk motorblok met liggende cylinders moet ge niet teveel en te lang laten overhellen (K75-100/ 2-kleps boxers in mindere mate) om te begrijpen dat er dan olie naar de verbrandingskamers gaat lekken. Lange stallingen = middenbok bij die dingen.
Nil volentibus arduum
Re: Olieverbruik
mijn okkozje koekblik dat ik december ll. kocht zit aan een liter op 4000km.... blijkt gekend te zijn voor dat blokske dus rijden we maar met een literke reserve-olie in de koffer....
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Olieverbruik
Ik had het inderdaad over een halve liter en heb er negens bijgezegd dat dat een "normaal" olieverbruik is. Voor de dealer was dat moment om in te grijpen, minder olieverbruik beschouwde hij niet als normaal maar niet echt nodig om gaan in te grijpen, toch wel een sterke nuancering...Raketman wrote:Ik dacht da'k ergens gelezen had 1l/1000km...nen halve is trouwens ook al redelijk grofkes te noemen, tenzij uw blok meer dan 200k km's heeft ofzo
Me gusta la moto, me gustas tu.
- toeternietoe
- Posts: 233
- Joined: 21 Jun 2011 17:35
Re: Olieverbruik
Ik heb nog nooit iets gehad dat zichtbaar olie verbruikte (met uitzondering van mijn 2-takt vespa'tje ).Noch met auto's, noch met brommers of moto's. Ook mijn GS LC verbruikt geen olie.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)
Re: Olieverbruik
Met de 1150Gs ongeveer 10 000km gereden en 1.5l olie bijgevuld.
Dat lijkt me redelijk. In het begin dat ik de motor had (stond acht jaar stil) was dat precies iets meer dan nu.
Dat lijkt me redelijk. In het begin dat ik de motor had (stond acht jaar stil) was dat precies iets meer dan nu.