Velg richten

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Velg richten

Post by Wim GS »

Hey,
Heeft er soms iemand enige ervaring met het richten van een motovelg, gisteren bij het op pompen van mijn banden, opgemerkt dat ik een ferme deuk in mijn velg heb, enkel aan de linker kant van de velg :thumbsdown: . Hoe dat ik daar aan gekomen ben? ik vermoed ne put in de weg , over iets gereden, ...? http://users.telenet.be/knockaert.wim/deuk/
Vandaag dan maar eens prijs offerte gaan vragen bij de dealer, ik kwam nog al groen naar buiten nadat ik de prijs hoorde, 920 € met plaatsing :shock: . Dan maar eens op 2de hands gaan zien, heb 1 aanbieding gevonden maar moet beiden velgen nemen, terwijl ik enkel het voorste wiel nodig heb. Via internet bij een firma terecht gekomen die motovelgen hersteld http://alu-velgrepair.be/index.html, zal mij waarschijnlijk stukken goedkoper uit komen maar wil toch zeker zijn dat dit volledig veilig is.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Velg richten

Post by bompa »

Als dat mijne velg zou zijn, zou ik eerst den band er al is vanaf doen ,en daarna er een stevig stukje hout op de rand van het wiel zetten waar de deuk zich bevind en het toch is proberen terug te kloppen met een hamer op dat hout, zodat de velg terug een betere vorm zou aannemen , allee zo zou ik het proberen , daarna de spaak in de gaten houden.

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: Velg richten

Post by Wim GS »

ik vrees dat het een nieuwe velg zal worden. Ze kunnen geen garantie geven dat het wiel 100% recht komt en de bluts volledig weg is. Noem het zoals met banden, met dat in je achterhoofd of zit het tussen de 2 oren ...... :cry:
Het recht kloppen durf ik totaal niet

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Velg richten

Post by TRooPER »

Wim GS wrote:ik vrees dat het een nieuwe velg zal worden. Ze kunnen geen garantie geven dat het wiel 100% recht komt en de bluts volledig weg is. Noem het zoals met banden, met dat in je achterhoofd of zit het tussen de 2 oren ...... :cry:
Het recht kloppen durf ik totaal niet
Als ge op school met 90%content zou zijn, dan zou ik dat wiel toch ook (laten) herstellen.
Bandje opnieuw op, laten uitbalanceren, zien en horen dat de lucht erin blijft. En ervoor zorgen dat er niets tussen uw oren blijft hangen.

Wacht hier op nog een paar antwoorden, wie weet komt er nog iemand af met een prof bedrijfs repair suggestie
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Velg richten

Post by Blackbert »

Google ne keer, er zijn bedrijven die alu velgen herstellen.
Dit ziet er trouwens niet rampzalig uit, dus moet kunnen.
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Velg richten

Post by Wipr »

Vanwaar ben je Wim? Welke regio? Bedrijven, garagisten die dat goed genoeg kunnen voor een fractie van de opgegeven prijs

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Velg richten

Post by Wipr »

Begrijp dat je inzit over de veiligheid maar als je na herstel de band er terug opplaatst en op een hogere druk zet dan voorgeschreven zie je meteen of het goed gedaan is of niet. Er zijn genoeg garagisten (onafhankelijke) of een donckers zelf, paar motorafbraak gasten die je in alle eerlijkheid je advies kunnen geven. Vandaar dat ik vraag welke regio want ken wel wat adressen.

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Velg richten

Post by F M »

Wim woont in regio Leuven
I am confused. Oh no, maybe not!

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: Velg richten

Post by Wim GS »

inderdaad van Leuven, ik heb nog een paar adressen gevonden bij onze noorderburen, degenen die al geantwoord hebben nemen enkel de velg aan en probleem is dat ik mijn moto alle dagen nodig heb, nog wat verder zoeken zekers.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Velg richten

Post by Wipr »

Je moet volgens mij zover niet gaan zoeken hoor. Probeer eens een motortuner, onafhankelijke garagist, zelfs donckers en zoveel andere mogelijkheden. Uiteraard zal BMW zelf stellen dat er een nieuwe velg op moet, dat hoeft geen betoog.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Velg richten

Post by fore »

BMW ... dat kan toch tegen 'nen doef' ... :lipsrsealed2:

Zoals den bompa suggereerd ... baad het niet, dan schaad het niet.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Velg richten

Post by Muug »

fore wrote:baad het niet, dan schaad het niet.
hmmmmm ik zie een schrijffoutje of twee. Vooral de eerste is grappig 8-)

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: Velg richten

Post by Wim GS »

fore wrote:BMW ... dat kan toch tegen 'nen doef' ... :lipsrsealed2:
Ik dacht dat ook :(

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

Re: Velg richten

Post by Wim GS »

Gisteren mijn wiel gaan laten herstellen bij Raes in Loppem (zeer vriendelijk gast), heb dit adres gekregen van iemand die zelf in een bandencentrale werkt en nog al veel op circuit zit. Je ziet dus niets meer van die deuk, het wiel is zelf herspoten in hetzelfde kleur. Vandaag het wiel er terug in gestoken en al eens een test gaan doen, zowel op lage en snelle snelheden, geen vibratie in het stuur of één of ander abnormaal moment waar te nemen. Dus ik zeer tevreden en een PAK minder armer :rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Velg richten

Post by zappa »

Wim GS wrote:Gisteren mijn wiel gaan laten herstellen bij Raes in Loppem (zeer vriendelijk gast), heb dit adres gekregen van iemand die zelf in een bandencentrale werkt en nog al veel op circuit zit. Je ziet dus niets meer van die deuk, het wiel is zelf herspoten in hetzelfde kleur. Vandaag het wiel er terug in gestoken en al eens een test gaan doen, zowel op lage en snelle snelheden, geen vibratie in het stuur of één of ander abnormaal moment waar te nemen. Dus ik zeer tevreden en een PAK minder armer :rayof:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Velg richten

Post by petervdc »

Wim GS wrote:Gisteren mijn wiel gaan laten herstellen bij Raes in Loppem:
Yep, ook al ginder geweest voor het spaken. En ook content.
De winkel is vernieuwd onlangs ? Nog niet gezien...
Keep going

Post Reply