Zachte zak!

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zachte zak!

Post by Blackbert »

Tom, remember Portugal? Die prutstassen die ik toen bijhad. De Wolfmans zijn groter en steviger en waterdicht (en geel). Ze hangen ook lager aan de motor.

In de roltas: tent, slaapzak en mat (zo'n zelfopblazer van de decathlon, die een rol wordt van 65cm breed en 30cm doorsnede, maar wel licht). kookdinges ook. Kleren, schoenen, gereedschap, alles wat zwaar was, in de tassen.

Image

Wolfmans kunnen tot ongeveer de helft van de maximale grootte opgerold worden, bovenaan de opening. Riemen strakker en klaar. Geen gewapper. Zelfs leeg wapperen die niet. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Zachte zak!

Post by Tom Triple »

Tom, remember Portugal?
Portugal? Helemaal vergeten! Image

I know, I know maar downsizen is moeilijk!

Ja, waarschijnlijk heb je gelijk. Het feit dat ik minder plaats heb dan in mijn alu bakken zal wel vooral een probleem in mijn kop zijn en ik zal wel genoeg onderbroeken kunnen meenemen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zachte zak!

Post by petervdc »

Ik ben zeer te spreken over mijn magadan's...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zachte zak!

Post by petervdc »

[quote]Tom,
het is misschien te laat, maar even informeren kan geen kwaad,

[url]

Das een koopje, idd
Keep going

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Zachte zak!

Post by Tom Triple »

Helemaal in Rudy-stijl: Image

Image

In een doos bij mij, ik kijk of ik nog een knuffel heb die er bij past.

Kijk eens in uw meeldoos.
Nu liggen die dingen hier toch wel niet in de living zeker? Image

Het was aangenaam zaken doen! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zachte zak!

Post by TRooPER »

en ge hebt alletwee dezelfde vloer Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zachte zak!

Post by Blackbert »

en ge hebt alletwee dezelfde vloer Image
En dezelfde 'vrienden'. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

Merci Bert! Die dingen hebben hun werk uitstekend gedaan. Nooit nog alu koffers voor de Rudy.

Zakken zijn veel lichter, gaat wat minder in maar toch ben ik er in geslaagd om zowat de helft te veel spullen mee te nemen. Neen, een fleece slaapzak is echt niet nodig als je nog een zijden exemplaar bij hebt, drie setjes thermisch ondergoed is van het goede te veel, heel die stapel t-shirts mag gerust gehalveerd worden.

Tijdens het rijden hangen die dingen niet in de weg. Mijn kuit was me dankbaar. En als je er toch een tegen stoot kan het geen kwaad. Perfect waterdicht, ook tijdens heel hevige regen. Enkel in een rivier met stromend water waarin een zak volledig onder water zat, is een beetje water door de sluiting gekomen maar eigenlijk is dit het vermelden niet waard. Bagage zit goed samen waardoor enkel de bovenste spullen iets of wat vochtig geworden zijn. .

Heel handig is ook dat er altijd wel nog een beetje extra in kan. Als een alu koffer vol is, is ze vol. Van deze zakken heb je een beetje extra volume doordat je een deel van de zak oprolt om ze waterdicht te krijgen. Die ruimte kan dan ook gebruikt worden om nog wat extra eten en vooral drank mee te nemen voor de volgende overnachting.

Geen nadeel? Toch wel, een zachte zak vraagt net iets meer organisatie. Ik liet die 's nachts niet op de moto hangen waardoor de linkse al wel eens rechts kwam te hangen. Als je dan overdag iets nodig hebt, zoek ik gegarandeerd in de verkeerde zak.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zachte zak!

Post by petervdc »

Enig nadeel vd zachte zakken, heb ik ondervonden in Noorwegen, is dat het moeilijker organiseren is erin dan in een koffer, en dat die veel meer tijd nemen om vast te maken ad moto. En verder is het deksel van een koffer handig om je kookvuurtje op te zetten.
Voordeel, er kan v??l in, lager zwaartepunt, veel lichter.
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zachte zak!

Post by Blackbert »

Graag gedaan makker. 't verhaal in wording is trouwens een mooie merci. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

Graag gedaan makker. 't verhaal in wording is trouwens een mooie merci. ;)
Zie jij maar dat je er de volgende keer gewoon weer bij bent of anders Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zachte zak!

Post by Blackbert »

Image

oui chef. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

sweeet

oui chef. Image
Zo hoor ik het graag! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zachte zak!

Post by laouen »

Geen nadeel? Toch wel, een zachte zak vraagt net iets meer organisatie.
Dat heb ik de afgelopen week ook gemerkt... Ik heb de stijve waterdichte tassen die bij de magadans zaten ingeruild voor flinterdunne maar even waterdichte zakskes van Sea To Summit. Ineens veel meer plek in die tassen Image Tenzij ik niet goed inpak en de verkeerde spullen in het verkeerde zakske foefel... Dan past het ineens van geen kanten meer Image

En 3 t-shirt, 2 longsleeves en 5 onderbroeken is eigenlijk nog teveel...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

En 3 t-shirt, 2 longsleeves en 5 onderbroeken is eigenlijk nog teveel...
Je wilt niet weten wat ik allemaal bij had, het ging over fleece slaapzakken en die dingen. Over de hoeveelheid onderbroeken doe ik zelfs geen uitspraken.
Ondertussen heb ik een lijstje gemaakt van wat ik bij had en ook effectief nodig had. Mijn volgende packlist zal daarop gebaseerd zijn. En ja, we hadden ook regen en minder warm, dat mag geen excuus meer zijn om toch nog maar wat extra mee te nemen voor allevallenvoor. Image

Note to myself onderaan die packlist:
[b:32k1iiwi][color=#BF0000:32k1iiwi]We hadden ook regen en minder warm, dat mag geen excuus meer zijn om toch nog maar wat extra mee te nemen voor allevallenvoor.[/size:32k1iiwi][/color:32k1iiwi][/b:32k1iiwi]
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zachte zak!

Post by petervdc »

Ik heb de stijve waterdichte tassen die bij de magadans zaten ingeruild voor flinterdunne maar even waterdichte zakskes van Sea To Summit. Ineens veel meer plek in die tassen
Wow, scheelt dat zoveel ? DIe binnenzakken van de madagan zijn idd heel rigide/zwaar/stevig...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zachte zak!

Post by F M »

Persoonlijk heb ik toch voor elke dag een ander t-shirt nodig. Ik zweet me immers kapot bij de minste warmere temperaturen.

Misschien dat dit met kamperen anders is, omdat je al eens een wasje kan doen ?

Of je trekt je niks aan van zweetgeuren ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zachte zak!

Post by Muug »

Of je trekt je niks aan van zweetgeuren ? Image
Dan ben jij de ideale persoon om de Merino-T-shirts van het merk IceBreaker uit te proberen. Gemaakt dus van merino-wol, van Nieuw-Zeelandse schapen. Een natuurlijke versie van het traditionele synthetische thermisch ondergoed. Werkt even goed als het synthetische met een groot verschil : je kan ze een week dragen en ze stinken nog niet ! (been there, done that). Ook getest als rij-instructeur in volle zomer.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

Persoonlijk heb ik toch voor elke dag een ander t-shirt nodig. Ik zweet me immers kapot bij de minste warmere temperaturen.

Misschien dat dit met kamperen anders is, omdat je al eens een wasje kan doen ?

Of je trekt je niks aan van zweetgeuren ? Image
Oh jawel, stinken is niet aangenaam, zeker niet als je het zelf begint te ruiken. Ik ben zelf ook een zweterke. Neem van die synthetische sport t-shirts en ondergoed. Die dingen neem ik mee in de douche en was gewoon met shampoo, uitvringen en even laten drogen. Normaal drogen die dingen heel snel (na een uurtje in de zon of voor de verwarming zijn ze droog) en kan je ze de volgende dag terug aandoen. Een 2de exemplaar is nodig om aan te doen als het eerste setje droogt, een derde voor het geval als het eerste toch nog niet droog zou zijn (zo bij aanhoudende regen) als je het tweede moet wassen.

En een bus deodorant is ook wel een must maar neemt plaats in dan een extra t-shirt.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply