aangepaste kledij

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: aangepaste kledij

Post by F M »

Verkoopspraatjes.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: aangepaste kledij

Post by Muug »

idd
zever in pakskes

ik ben abonnee op een nieuwsbrief van www.wegcode.be en ge ontvangt die nieuwsbrief enkel wanneer er nieuwe wetten uitkomen. Wel, over die kledij moet ik de eerste nieuwsbrief nog ontvangen.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: aangepaste kledij

Post by laouen »

Voor zover ik begrepen heb, maar ik kan mis zijn natuurlijk, moet je met de nieuwe wet lange mouwen en een lange broek aan hebben. Van welk materiaal die moeten zijn, staat voor zover ik begrepen had, niet vermeld. Dus een t-shirt met lange mouwen en een jeans zou ook ok zijn. Allez volgens de wet h?...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: aangepaste kledij

Post by den Bullet »

idd
zever in pakskes

ik ben abonnee op een nieuwsbrief van http://www.wegcode.be en ge ontvangt die nieuwsbrief enkel wanneer er nieuwe wetten uitkomen. Wel, over die kledij moet ik de eerste nieuwsbrief nog ontvangen.
't Zal er wel aankomen als Schouppe's opvolger zijn beleidsnota 2010 overneemt:
2.1.4.4. Motorrijders
Verwacht mag worden dat deze groep weggebruikers nog zal toenemen, aangezien het rijden met een scooter of een motor niet meer louter als een hobby wordt beschouwd, maar ook als een alternatief voor de verkeerscongestie.
Een werkgroep binnen de Federale Commissie Verkeersveiligheid heeft in nauw overleg met de sector de volgende items grondig besproken:
[b:wsobdftt]? rijopleiding op basis van de nieuwe Europese richtlijn 2006/126 (zie hoger);
? kledijvoorschriften;
? opleiding wegkapiteins;
? zichtbaarheid van de motorrijder (brochure, campagne);
? veiligheidskeuring van motorfietsen.[/b:wsobdftt]
Op basis van de conclusies van deze werkgroep zal in 2010 de wetgeving worden aangepast.
Hopelijk genen tsjeef of boomknuffelaar, want meer regelnicht vindt ge ni Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: aangepaste kledij

Post by duibhce Kaelann »

momenteel is er nog niks verplicht (behalve een helm) en staat het ook niet op de planning meer om het te gaan verplichten.

Tenzij iemand inderdaad den Tienne zijne nota weer op gaat diepen. Maar zelfs dan zijn de kledingvoorschriften niet strenger dan wat momenteel de wettelijke minimumvereisten zijn tijdens het rijexamen: enkels bedekt, benen, armen en handen bedekt, E-keur helm. en dat mag in jeans, linnen of campinsmoking zijn. Zolang het maar bedekt is.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: aangepaste kledij

Post by fore »

Maar dan verwondert het me toch en beetje waarom hij niet naar een arleeshop gaat om zich z'n geld te laten aftroggelen.....
Image Image
Diene mens wil ook eens een 'stoer verhaal' vertellen, hoe goedkoop hij is gesteld ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: aangepaste kledij

Post by zappa »

Die kocht zijne harley in occasie en 't eerste ritje dat die mee soortgenoten gaat doen, merkt hij dat er arley kledij bestaat en zit hij ineens met goedkopen brol.... Image
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: aangepaste kledij

Post by Raketman »

Er stond weldegelijk "iets" op het programma net voor de regering gevallen is (ooit, lang geleden) ivm kledij die verplicht zou worden.
E-keurmerken waren daar niet inbegrepen, in de praktijk nemen ze gewoon de reglementering van de examencentra over zoals die nu al een paar jaar geldig is.
Naast een helm :

- "een" lange broek
- "een" vest met lange mouwen
- schoenen die de enkel bedekken
- handschoenen

zonder verdere bepaling.

Weg is dat zeker niet, op't moment dat er een regering komt zal dat ten gepaste tijde weer uit de frigo gehaald worden.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: aangepaste kledij

Post by Muug »

hm
in dit land is het moeilijk om iets te voorspellen. Doorgaans spreken ze er eerst een halve eeuw over. En aangezien ons land nog maar sinds 1830 is uitgevonden, zitten we nog maar in de vierde halve eeuw... nog 19 jaar te gaan eer ze weer iets beslissen ! Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: aangepaste kledij

Post by fore »

The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: aangepaste kledij

Post by zappa »

Mijn Ardeense buurman die regelmatig in Frankrijk gaat rijden met z'n motor, waarschuwde me dat m'n (arai) helm niet in orde bevonden zou zijn in frankrijk, er moeten voor-achter en aan de zijkanten een reflecterend stuk hangen (een plakker of zo) Anders word je beboet alsof je geen helm op hebt, en als 't ne mottigen is laat hij je niet verder rijden :stars:
sig nature

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: aangepaste kledij

Post by karel-p »

https://www.rad.eu/nl/c/p/51536-booster ... et-wit.htm

rad heeft dat al in z'n assortiment :whistling:

Hier in Ieper, 10 km of zo van de franse grens was het grappig om te zien.
Met het moois warme weer : De BElgen en hun madam in dikke vesten en lange broeken.
De Fransen ernaast in shortje en korte mouwkes op hun motors. :pillepalle:
En dan hoor je commentaar en gelag op de terras zo van : amaai dien heeft koud op z'n motor..... :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: aangepaste kledij

Post by Muug »

zappa wrote:Mijn Ardeense buurman die regelmatig in Frankrijk gaat rijden met z'n motor, waarschuwde me dat m'n (arai) helm niet in orde bevonden zou zijn in frankrijk, er moeten voor-achter en aan de zijkanten een reflecterend stuk hangen (een plakker of zo) Anders word je beboet alsof je geen helm op hebt, en als 't ne mottigen is laat hij je niet verder rijden :stars:
tutut, die info is half fout :

https://www.motoport.nl/Nieuws/Verplicht-in-Frankrijk
http://www.hdcn-nh.nl/laatste%20nieuws/ ... regels.pdf

Kortom, NIET voor toeristen !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: aangepaste kledij

Post by zappa »

Muug wrote: tutut, die info is half fout :

https://www.motoport.nl/Nieuws/Verplicht-in-Frankrijk
http://www.hdcn-nh.nl/laatste%20nieuws/ ... regels.pdf

Kortom, NIET voor toeristen !
ha okay, eigenlijk goed zelfs ! :thumbsup:

Dat kan het verklaren : mijn buurman zijn motor staat in zijn huis in Frankrijk, franse nr-plaat, dus hij is geen toerist ;)

oja ik lees daar in een van je links, dat die alcoholtester(s) toch verplicht zijn? :shock:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: aangepaste kledij

Post by Muug »

pfffffff
ik zou er niet van wakker liggen zenne
ik zou plots hééééél dom worden moesten ze daarover beginnen !
mensen toch :devil:
nog een beetje en ze zeggen dat uwe moto vier wielen moet hebben ! :wall:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: aangepaste kledij

Post by F M »

zappa wrote:oja ik lees daar in een van je links, dat die alcoholtester(s) toch verplicht zijn? :shock:
Kijk eens goed: dat artikel behoort tot het 'archief'. Dit is een oud artikel; ondertussen is die plicht voor alcoholtesters al lang afgeblazen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: aangepaste kledij

Post by zappa »

F M wrote:
zappa wrote:oja ik lees daar in een van je links, dat die alcoholtester(s) toch verplicht zijn? :shock:
Kijk eens goed: dat artikel behoort tot het 'archief'. Dit is een oud artikel; ondertussen is die plicht voor alcoholtesters al lang afgeblazen.
Afgeblazen zeg :x
sig nature

Post Reply