remorque

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Post by frederikw »

Ik zou mijn nen remorque willen kopen. Vooral voor een verbouwing die er staat aan te komen, maar ook voor brandhout, etc.. . Ik ben natuurlijk aan het loeren of ik die ook niet kan gebruiken voor het vervoer van de moto's.

Een plateauremorque heeft mijn voorkeur omdat die nu eenmaal veel praktischer zijn. Breder laadvlak = makkelijker voor 2 moto's naast elkaar te krijgen.

Mijn schrik zit hem in de stabiliteit van zo'n plateauremorque als daar twee moto's opstaan. De traditionele bak tussen de wielen lijkt mij stabieler, maar ik weet niet of dat nu echt een probleem zou zijn. (Bijvoorbeeld om ermee naar het zuiden van F te sjeezen met 2 moto's op)

Heeft iemand daar ervaring mee?

Als iemand zo iets heeft staan moogt ge mij dat ook altijd laten weten natuurlijk Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: remorque

Post by Theo »

Als je een KTM koopt zit daar toch een remorque bij, dacht ik?
Of is dat een optie?


Image Image Image Image

Ik zal de volgende rit mijn helm weer niet durven afzetten....[/size:1qe47aco]

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: remorque

Post by fore »

Ik zal de volgende rit mijn helm weer niet durven afzetten....[/size:7rg9egvh]


Theo, zoals met kerst-periode ... gij moet minstens 3 weken rijden met een dubbele helm ... (cfr dubbele palm)


Succes !!! ge zult het vandoen hebben ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: remorque

Post by zappa »

kan je niet eerst een moto remorque gaan huren om eens te testen? Die bestaan toch ook met een "volle" bodem?

Ik zet m'n moto op de paarden trailer, kan er dan zeker niet aftotteren en zelf laden is nooit een probleem voor mij alleen met die oprijplaat.
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: remorque

Post by Drummer »

Image Image Image


een gewoon remorqske is voldoende Image en tgoedkoopste Image


Image

Image


een oprijplaat in de hubo kost 38? dacht ik en ik heb er een inrijklem van Hein Gericke op staan.

Met wat passen en meten krijgt ge er dus ook 2 moto's op Image


Nu heb we nog maar 1 moto en gaat het wel iets gemakkelijker.

Mijne aanhanger is 2mt lang, ene van 2.25mt is wel iets beter, dan steken de moto's niet uit.


ge moogt altijd is komen zien hoe dat ik de Suzuki Laad op de remorque.


grtz Drummer

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: remorque

Post by laouen »

ik zou persoonlijk precies een iets langer remorkske nemen Image Da zal allemaal wel goe vast staan enzo, maar tussen mijn oren zou dat toch wringen, zo ne moto die daar een stukske uit steekt Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: remorque

Post by frederikw »

Dat ziet er inderdaad een beetje scary uit Image Maar als het vaststaat, staat het vast.

Drummer, zoudt ge daarmee met een gerust hart naar - pakweg - de alpen rijden?

Ik ben zoiets aan het overwegen. Plateauremorque, maar met kleine wielkes om het zwaartepunt laag te houden:

Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: remorque

Post by laouen »

Drummer, zoudt ge daarmee met een gerust hart naar - pakweg - de alpen rijden?
heeft 'm al gedaan als ik me niet vergis Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: remorque

Post by Blackbert »

zwaartepunt laag idd, maar nog belangrijker, niet te ver naar achter tov de as(sen). ik heb 't gevoel dat bij Drummer zijn kar er niet genoeg (of geen) gewicht op de trekhaak rust. met een beetje pech begint dat op de snelweg van links naar rechts te wiebelen, om in 't slechtste geval in schaar in 1 of andere berm te eindigen. je krijgt die wiebel eruit door sneller te gaan, maar 't autooke moet dat nog willen natuurlijk. (ooit 1 keer voorgehad met een lading planken, very scary idd).
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: remorque

Post by frederikw »

Drummer, zoudt ge daarmee met een gerust hart naar - pakweg - de alpen rijden?
heeft 'm al gedaan als ik me niet vergis Image
Jaja, maar met een gerust hart? Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: remorque

Post by bompa »

Ik vervoer mijn moto's zo al zeer veel jaren
Image
Nu staat er mijne enduro op, maar mijne Ten. vervoer ik soms ook zo, ik heb de oprijplaten aan de zijwand bevestigd
zo heb ik ze altijd bij, maar twee moto's heb ik er nog niet opgeladen
Image
Zo heb ik maar een aanhangwagen vandoen en die gebruik ik voor vanalles en nog wat

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: remorque

Post by Drummer »

Drummer, zoudt ge daarmee met een gerust hart naar - pakweg - de alpen rijden?
heeft 'm al gedaan als ik me niet vergis Image

Heb ik idd al gedaan, met de 2 moto's erop. 120km/hr cruisen op de autostrade. No problemo.

En nu met de Suz erop ook geen probleem. En dat die een beetje uitsteekt, das toch geen probleem. Ik ga me echt gene andere aanhanger kopen hoor.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: remorque

Post by Drummer »

zwaartepunt laag idd, maar nog belangrijker, niet te ver naar achter tov de as(sen). ik heb 't gevoel dat bij Drummer zijn kar er niet genoeg (of geen) gewicht op de trekhaak rust. met een beetje pech begint dat op de snelweg van links naar rechts te wiebelen, om in 't slechtste geval in schaar in 1 of andere berm te eindigen. je krijgt die wiebel eruit door sneller te gaan, maar 't autooke moet dat nog willen natuurlijk. (ooit 1 keer voorgehad met een lading planken, very scary idd).


Hey Bert, er is nog gewicht op de Trekhaak, maar ik ga er idd wel een beetje extra gewicht aan toevoegen als de moto erop staat, ik heb nu een 10 a 15 kg op de kogel. Maar zoals eerder gezegd, geen probleem, slingert niet. Maar hou de snelheid wel deftig met den aanhanger.

grtz Drummer

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: remorque

Post by TRooPER »

zwaartepunt laag idd, maar nog belangrijker, niet te ver naar achter tov de as(sen). ik heb 't gevoel dat bij Drummer zijn kar er niet genoeg (of geen) gewicht op de trekhaak rust. met een beetje pech begint dat op de snelweg van links naar rechts te wiebelen, om in 't slechtste geval in schaar in 1 of andere berm te eindigen. je krijgt die wiebel eruit door sneller te gaan, maar 't autooke moet dat nog willen natuurlijk. (ooit 1 keer voorgehad met een lading planken, very scary idd).


Hey Bert, er is nog gewicht op de Trekhaak, maar ik ga er idd wel een beetje extra gewicht aan toevoegen als de moto erop staat, ik heb nu een 10 a 15 kg op de kogel. Maar zoals eerder gezegd, geen probleem, slingert niet. Maar hou de snelheid wel deftig met den aanhanger.

grtz Drummer

ik zou ook beetje opletten met die spanbandhaken die aan de onderkant van uw remork vasthangen. ge kunt die op zich al vrij strak aantrekken en dat is zeer goed,
maar bij een paar putten of zo, kan de spanning in de spanriem effe verminderen waardoor het haakje NET vanonder het profiel of oog van de remork loskomt,
dan heb je 1 zijde los en de rest volgt dan wel.
Beter om de spanriem er volledig door te doen en de haakjes van de spanriemen in mekaar te haken , of zelfs niet te gebruiken en werken met een knoop op het uiteinde
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: remorque

Post by Drummer »

ik zou ook beetje opletten met die spanbandhaken die aan de onderkant van uw remork vasthangen. ge kunt die op zich al vrij strak aantrekken en dat is zeer goed,
maar bij een paar putten of zo, kan de spanning in de spanriem effe verminderen waardoor het haakje NET vanonder het profiel of oog van de remork loskomt,
dan heb je 1 zijde los en de rest volgt dan wel.
Beter om de spanriem er volledig door te doen en de haakjes van de spanriemen in mekaar te haken , of zelfs niet te gebruiken en werken met een knoop op het uiteinde[/quote]



Ja dat heb ik ondertussen al aangepast, omdat ik dat al had ondervonden dat da al is durfde loskomen Image Ondertussen dus de haakjes in elkaar en door de oogjes trekken.


Komt nu nimeer los, zelfs in onze bosweg met putten en bulten Image


frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: remorque

Post by frederikw »

Verleidelijk, maar niet multifunctioneel genoeg (verbouwingen, containerpark, hout, ..)

Post Reply