D� oplossing

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

D? oplossing

Post by OzzePaa »

Lijkt effectief te werken seg ... maar of de zaak ook nog veilig marsjeert aan iet of wa snelheid ... :ermm: :war:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng[/video]
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

D? oplossing

Post by bompa »

Ja da werkt, ik heb iemand geweten die elke dag langs een oudijzer handelaar langs een klein straatje langs achter waar die ijzer loste moest passeren , en regelmatig zijne band plat,en die heeft op aanraden van de garagist zoiets van die aard in zijne band gedaan en 't was gedaan met platte banden

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

D? oplossing

Post by Muug »

is oud filmke toch? Dat productje en dat testjen bestaan al lang. :P Blijft indrukwekkend.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

D? oplossing

Post by OzzePaa »

Muug wrote:is oud filmke toch? Dat productje en dat testjen bestaan al lang. :P Blijft indrukwekkend.
'k Weenie :unsure: Kende het inallegeval niet. Ben dus niet zo'n You-Tuber :wink: In de week tegengelopen met zoeken naar FM z'n filmke :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

D? oplossing

Post by petervdc »

Een soort laag die ze aan de binnenkant inspuiten dus via het ventiel ?
Keep going

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

D? oplossing

Post by Bas »

Het is gewoon een goedje dat de gaten meteen dicht door de lucht die wil ontsnappen, dat spul bestaat al decennia.
Maar ik raad het toch af, want die spijkers kunnen je canvas beschadigen en de stabiliteit van je band aantasten.
Het is prima spul om je tijdelijk te depanneren maar ik zou niet met zo'n band blijven rijden.

Het is gewoon een spuitbus met spul dat je via je ventiel naar binnen spuit, daarna ga je rijden en het verspreid zich over heel de band.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/g8jcb8if (10 jaar geleden)

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

D? oplossing

Post by Muug »

jep
en je moet ook zien dat je er niet teveel in doet en dat je echt wel meteen na het inspuiten wat gaat rijden, anders gaat het onderaan in je band wat opstijven en dan heb je dikke onbalans in je band !

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

D? oplossing

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Het is gewoon een goedje dat de gaten meteen dicht door de lucht die wil ontsnappen, dat spul bestaat al decennia.
Maar ik raad het toch af, want die spijkers kunnen je canvas beschadigen en de stabiliteit van je band aantasten.
Het is prima spul om je tijdelijk te depanneren maar ik zou niet met zo'n band blijven rijden.

Het is gewoon een spuitbus met spul dat je via je ventiel naar binnen spuit, daarna ga je rijden en het verspreid zich over heel de band.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/g8jcb8if (10 jaar geleden)
Dat heb je wat dit betreft denk ik zo een beetje toch niet helemaal goed voor, Bas :|

Handleiding ...

De spuitbus ...

Dees mannen gebruiken daar een iet of wat omstandiger methode ... ins? kun je zeggen dat het ook "spul in de binnekant van de band aanbrengt", maar er is toch een nuance :wink:

Het gaat 'm er ook niet om om "tijdelijk" gedepaneerd te zijn : mij lijkt het eerder de bedoeling om dit permanent, vanaf nieuwe banden aan te brengen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

D? oplossing

Post by OzzePaa »

OzzePaa wrote:
Bas wrote:Het is gewoon een goedje dat de gaten meteen dicht door de lucht die wil ontsnappen, dat spul bestaat al decennia.
Maar ik raad het toch af, want die spijkers kunnen je canvas beschadigen en de stabiliteit van je band aantasten.
Het is prima spul om je tijdelijk te depanneren maar ik zou niet met zo'n band blijven rijden.

Het is gewoon een spuitbus met spul dat je via je ventiel naar binnen spuit, daarna ga je rijden en het verspreid zich over heel de band.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/g8jcb8if (10 jaar geleden)
Dat heb je wat dit betreft denk ik zo een beetje toch niet helemaal goed voor, Bas :|
Tis wel effe wat anders dan een spuitbus hoor Muug :wink:

Handleiding ...

De spuitbus ...

Dees mannen gebruiken daar een iet of wat omstandiger methode ... ins? kun je zeggen dat het ook "spul in de binnekant van de band aanbrengt", maar er is toch een nuance :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

D? oplossing

Post by Marreke »

Ik ga met nieuwe banden niet lopen knoeien. Ze zijn niet voor niets ontworpen zonder dat spul er in, toch?
Gaat er een band lek? Dan duw je er een stop in en rij je heel kalm naar de bandenman voor een nieuwe band. En ja, twee nieuwe banden in ??n week deed even pijn aan mijn portemonnix maar het gaat w?l om mijn veiligheid. Ik heb tenslotte maar twee bandjes om mij recht te houden. Dan wil ik wel dat die twee bandjes in optimale staat zijn en dat er niet aan geknoeid is.

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

D? oplossing

Post by Stefke »

Marreke wrote: Gaat er een band lek? Dan duw je er een stop in en rij je heel kalm naar de bandenman voor een nieuwe band. En ja, twee nieuwe banden in ??n week deed even pijn aan mijn portemonnix maar het gaat w?l om mijn veiligheid. Ik heb tenslotte maar twee bandjes om mij recht te houden. Dan wil ik wel dat die twee bandjes in optimale staat zijn en dat er niet aan geknoeid is.
Ja zo wordt het motorrijden wel erg duur. Is nergens goed voor, bandje eraf, langs binnen plakken/vulcaniseren, bandje terug op, klaar is kees. Terug rijplezier tot de band versleten is. :pom:

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

D? oplossing

Post by Marreke »

Met een fiets die (niet meer) begrensd is op 300km/u ?
Nee dank je, dan liever wat euri's "weggegooid" maar wel de zekerheid dat de banden goed zijn.

Bandenspanning en ~slijtage, ketting, oliepeil, koelvloeistof... ?lles wordt voor een rit gecontroleerd.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

D? oplossing

Post by Bas »

Stefke wrote: Ja zo wordt het motorrijden wel erg duur. Is nergens goed voor, bandje eraf, langs binnen plakken/vulcaniseren, bandje terug op, klaar is kees. Terug rijplezier tot de band versleten is. :pom:
Euh Stefke, het wordt niet meer gedaan, wat ga je doen als uw stopke tegen hoge snelheid eruit vliegt? Of je canvas beschadigd is?
Je weet toch dat 1 fout je laatste kan zijn en dan toch ga jij besparen op je enige veiligheid, nl je banden?

Hoe weet jij dat je canvas niet beschadigd is?

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

D? oplossing

Post by Muug »

OzzePaa wrote: Het gaat 'm er ook niet om om "tijdelijk" gedepaneerd te zijn : mij lijkt het eerder de bedoeling om dit permanent, vanaf nieuwe banden aan te brengen ...
Klopt, dat is de bedoeling. Nooit lek, omdat je het spul er van in het begin in doet.

Wat het stoppen van lekke banden betreft beginnen we misschien toch best weer een andere topic, want ik voel dat er weer een interessant gesprek zit aan te komen :mrgreen:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

D? oplossing

Post by Bas »

OzzePaa wrote: Het gaat 'm er ook niet om om "tijdelijk" gedepaneerd te zijn : mij lijkt het eerder de bedoeling om dit permanent, vanaf nieuwe banden aan te brengen ...
Lijkt me nogal dom om te doen, zoals ik eerder aangaf, als je canvas beschadigd weet je het niet.
En net dat deel is de stabiliteit van je motorband.
Ik persoonlijk wil WEL weten hoe stabiel mijn band is, eerder dan door te kunnen rijden als die lek is.

Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)

Het is allemaal niet zo extreem als mensen denken, de boel begint wat de wiebelen en je gaat vanzelf stoppen omdat je het vreemd vind aanvoelen.
Maar onderuit ga je niet.
Echter als je Canvas kapot is en je band is altijd "geplakt" heb je dit dan nog altijd of krijg je een klapband en lig je op je muil?
Je veiligheid zit in de Canvas, onderschat dat deel niet, ik heb het al 3 maal mogen ondervinden en een lekke band zelfs aan 200KM/u is GEEN gevaar.
Maar dat waren banden die nieuw waren met onbeschadigd canvas.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

D? oplossing

Post by Muug »

en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in :mrgreen:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

D? oplossing

Post by the riding man »

Bas wrote:
Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)

.
Jij hebt toch oneindig veel levenservaring he, ik kijk echt op naar jou. Bij elk topic dat hier besproken wordt, gelijk waar het over gaat, heb jij het al meegemaakt en zelf ervaren.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

D? oplossing

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in :mrgreen:
:stupid:

alleszins, toen ik nog met tubeless reed. Ik heb nooit geaarzeld om nog 10000km te rijden met een band die was gerepareerd met een plug, worm of tap. Ik zou het nu nog gewoon zo doen. Maar tegenwoordig plak ik gewoon de binnenband of in het beste geval laat ik die vulkaniseren. Zolang er geen scheur in de buitenband zit rijd ik die gewoon op.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

D? oplossing

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:
Muug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in :mrgreen:
:stupid:

alleszins, toen ik nog met tubeless reed. Ik heb nooit geaarzeld om nog 10000km te rijden met een band die was gerepareerd met een plug, worm of tap. Ik zou het nu nog gewoon zo doen. Maar tegenwoordig plak ik gewoon de binnenband of in het beste geval laat ik die vulkaniseren. Zolang er geen scheur in de buitenband zit rijd ik die gewoon op.
Tja, maar wij hebben niet zoveel ervaring met platten banden als Bas natuurlijk... :unsure:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

D? oplossing

Post by Koeno »

'k heb niet zoveel ervaring, en al zeker niet met platte banden,
nog maar 60.000km gereden op ne motor, en nog nooit nen platten band gehad...

Al geef ik bas op 1 punt gelijk, als je een plug steekt dan weet je dat je al 1 keer plat gestaan hebt. En dan kan je inschatten of je het veilig vind om met de plug verder te rijden...
Maar met dit product kan je 1001 gaten in je band gereden hebben (en dus je canvas aan gort gereden hebben) en niets door hebben...

Want hoe ik dit interpreteer wordt dit product bij een nieuwe band toegepast, en niet als reparatie-ding.

Post Reply