Nieuwe achtersloef op de Duke

Op en bij de motor, zonder elektriek
Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:
Borniet wrote:
Muug wrote:is den S20 niet veel te sportief? Ik zou gewoon bij de S30 Evo blijven. Ge zult dan merken dat zo'n moderne band g??n 30.000km zal meegaan, maar ge gaat er in de regen veel meer plezier aan bleven.
Die 30.000km vind ik een heel stuk ondergeschikt aan "er in de regen meer plezier aan beleven". Zeker hier in Belgi? (kijkt sip naar buiten en begint teleurgesteld al aan het regenpak te frutselen).
Ik sta daar volledig achter, maar de S20 is ?cht wel een heel sportieve band en verschilt qua vorm sterk van de S30. Vooral aan de achterband zie je dat. Ergens voor de VFR van Koeno heb ik dat ook eens uitgelegd. De vlakke flanken van de S20 zijn typisch voor supersports die op hellingshoek het kot open willen zetten, die vlakke flanken geven veel rubber aan de grond. De S20 zal daarom ook zachter zijn. In mijn ogen is de S30 Evo 't meest sportieve dat ge moogt gaan. Als ge elke dag autostrade doet, welteverstaan.
yup, prachtige uitleg, waarvoor dank!

Update: Die S30 vind ik nergens hier (of ik kijk er over): http://www.bridgestone.be/nl/motorbanden
zou het kunnen dat je de T30 EVO bedoelt?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by duibhce Kaelann »

Borniet wrote:Pilot Road 4 is enkel te krijgen in maten 150/70 en 160/60, maar ik heb blijkbaar 150/60 nodig...
Of kan dat? er gewoon een breder bandje op leggen?
De 150/70 komt grofweg neer op een 15mm hogere band. Op zich geen probleem. Gaat waarschijnlijk wel wat spitser zijn en dus lichter sturen en gemakkelijker in de bocht vallen.
Bij de 160/60 is dat 6mm, maar doordat je een 160mm band op een 150mm velg legt gaat die ook iets spitser staan dan normaal. Pak dat er misschien nog 2 of 3mm gaat bij komen.

Als je dus per se een PR wil komt de 160/60 dichter in de buurt van de originele maat.
Maar er zijn uiteraard nog tientallen andere banden die ook uitstekend presteren. Ervaringen met banden zijn ook heel erg persoonlijk. Vraag 10 mensen hun mening over een band en ge krijgt 15 verschillende antwoorden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Stefke »

trouwens dienen S30 evo??? :huh2:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

duibhce Kaelann wrote:
Borniet wrote:Pilot Road 4 is enkel te krijgen in maten 150/70 en 160/60, maar ik heb blijkbaar 150/60 nodig...
Of kan dat? er gewoon een breder bandje op leggen?
De 150/70 komt grofweg neer op een 15mm hogere band. Op zich geen probleem. Gaat waarschijnlijk wel wat spitser zijn en dus lichter sturen en gemakkelijker in de bocht vallen.
Bij de 160/60 is dat 6mm, maar doordat je een 160mm band op een 150mm velg legt gaat die ook iets spitser staan dan normaal. Pak dat er misschien nog 2 of 3mm gaat bij komen.

Als je dus per se een PR wil komt de 160/60 dichter in de buurt van de originele maat.
Maar er zijn uiteraard nog tientallen andere banden die ook uitstekend presteren. Ervaringen met banden zijn ook heel erg persoonlijk. Vraag 10 mensen hun mening over een band en ge krijgt 15 verschillende antwoorden.
Ok, thanks voor de info! :-)
Dat van die bandenmeningen en 15 verschillende antwoorden merk ik inderdaad ook al :-D
Little did I know...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Davy78 »

Stefke wrote:Bof, dienen Michelin PR is toch nen redelijk taaien als het op grip aankomt. Geen idee wat er in die banden zit maar die zal zich niet gauw verzetten op natte lijn, putdeksels enzomeer. Die T30 van Bridgestone heb ik ook eens omgelegd (een setje gewonnen... :wink: ) maar dat was tochweer een stapke terug in't nat... :roll:
Grip in de regen is voor mij de belangrijkste eigenschap van een band. Ik zit nu op de vfr aan mijn 3e PR achterband en (als ik mij niet vergis ) 2de voorband, en ik zie weinig reden om nog es een ander merk/type te proberen: ik kan mij niet herinneren of ik die ooit in de regen heb voelen schuiven (bij mijn vorige dunlop banden gebeurde dat dikwijls, op zebrapaden etc ...), en ik doe best veel km's met ??n setje banden ...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Stefke wrote:trouwens dienen S30 evo??? :huh2:
neen, sorry, is de T30 Evo, excuses

Kijk, zulke plaatjes vind ik leuk. : Image

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Je ziet trouwens dat er ook nog een BT-023 is voor lichte machines : hier wat uitleg : http://www.motorfreaks.be/testen/2010/l ... t-023.html

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote:
Borniet wrote: .
Bof, dienen Michelin PR is toch nen redelijk taaien als het op grip aankomt. Geen idee wat er in die banden zit maar die zal zich niet gauw verzetten op natte lijn, putdeksels enzomeer. Die T30 van Bridgestone heb ik ook eens omgelegd (een setje gewonnen... :wink: ) maar dat was tochweer een stapke terug in't nat... :roll:

Edit
150/60/17 is nog wel verkrijgbaar in de sportieve reeksen
http://www.bandenboetiek.be/new_Sport.htm

Ik zal op den bandit zo is een Michelin PR laten leggen dan, als ze hem in die in die maat hebben toch ,want die er nu opligt vanachter is bijna aan vervanging toe .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Ik zal dat snel weten van de Michelin PR,ik ga er straks eentje laten steken , want met de baanbanden van tegenwoordig heb ik niet veel ervaring meer mee.
De laatste jaren altijd banden met grove noppen of grof profiel nodig gehad. :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

bompa wrote:Ik zal dat snel weten van de Michelin PR,ik ga er straks eentje laten steken , want met de baanbanden van tegenwoordig heb ik niet veel ervaring meer mee.
De laatste jaren altijd banden met grove noppen of grof profiel nodig gehad. :grin:
Ben eens benieuwd!
Ik heb gisteren ook de Michelin PR4 besteld voor op den Duke, maar hij had hem niet in stock, dus zal voor volgende week of zo zijn.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by zappa »

Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

zappa wrote:Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
Die ik op den BB had maken ze niet meer den ik :S
Die op mijne ktm de scorpions at zijn inderdaad zeer goed,maar op den bandit ga dat ni staan denk ik :grin:

Maar voor Michelin ben ik zelf nooit niet echt voor geweest , altijd Brigestone gehad in den tijd , altijd
zeer tevreden van geweest, maar van de nieuwe baanbanden ken ik niet veel meer en van de pr
hoor ik veel goeds dus ga ik ze maar is proberen .

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

zappa wrote:Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
Goeie keuze gemaakt dus ;-)
De bandenboer zei het ook, hij raadde eerst ook nog Metzelers aan, maar toen hij zag hoeveel kilometers ik doe, en dat elke dag zei hij zonder twijfelen de PR4 nemen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

bompa wrote:
Borniet wrote:
bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:
Zie maar dat hij rap ingereden is! Deze namiddag/avond voorspellen ze enorme onweders en wateroverlast, dan kunt ge hem ineens testen op baanvastheid bij extreme regen!!!! ;-)
:rayof: :ricky: :jodeman:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:
Borniet wrote: Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:
Zie maar dat hij rap ingereden is! Deze namiddag/avond voorspellen ze enorme onweders en wateroverlast, dan kunt ge hem ineens testen op baanvastheid bij extreme regen!!!! ;-)
:rayof: :ricky: :jodeman:
Ja ik weet het ,maar vandaag mijn papieren terug binnen gedaan, den eerste keer had hij de moto proberen inteschrijven
Op mijn vrouw hare naam :confused2: met de plaat van de Guzzi maar die stond op mijne naam , dus de papieren terug gekregen met de melding dat het niet hare eigendom was :mrgreen: dus vandaag terug maar deze keer de papieren wel goed ingevuld :grin:

Spijtig want ik heb hier een ritje dat hier in 't dorp vertrekt , zo langs Rijkevorsel overal binnendoor zo de grens over allemaal bochtige wegeltjes en als ik dan terug geweest zou zijn was die zeker ingereden en getest geweest :grin: , maar ik mag nu nog niet over de grens omdat de plaat nu nog niet officieel op de moto ingeschreven staat :confused2: :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Effe een update: De keuze was dus op de Michelin Pilot Road 4 gevallen. Ondertussen een 4-tal weken geleden is hij erop gelegd (enkel achteraan), en ik heb er nu een 3500 km ongeveer mee gereden, in goed en slecht weer. En ik kan alleen maar zeggen: wow, wat een verschil! Of hij beter is dan de pirelli of andere, dat weet ik niet, maar het verschil met de standaardband is on-ge-loof-lijk!!!! De band communiceert echt! Met de standaardband is het alsof je met een autist aan tafel zit te praten. hmmm.. ja... misschien... weet niet... De PR4 is alsof je in een praatgroep van praatverslaafde dames zit, een constante update :-) Ook qua grip is het verschil geweldig! Weer of geen weer, plakken doet dat ding. Bij de standaardband moest ik moeite doen om met de achterrem het abs niet te doen opspringen. Met de PR4 is het mij nog maar 1 keer gelukt om het WEL te doen opspringen (in de regen, en echt goed doostrappen op nieuwe asfalt).
Dus, nu de volgende vraag: hoe kan ik burnouts doen met mijn voorwiel, zodat ik mijn voorband ook zo snel mogelijk door een PR4 kan vervangen? ;-)

Post Reply