Nief botten

Op en bij de motor, zonder elektriek
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Nief botten

Post by zwiep »

infinity van oxtar houdt al vier jaar en bij dagelijks gebruik mijn voeten kurkdroog, vorig jaar nog door een riviertje gewandeld bij ijze van test en geen drubbel binnen
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Nief botten

Post by Werner »

Stefke wrote:
Werner wrote:Al +- 60.000km wreed kontent van de deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/15548-ixs-madox-zwart.htm
Awel, ik iets minder. In november vervalt mijn garantie van 2 jaar en ik zal ze dan voor de derde keer laten wisselen voor een nieuw paar wegens alweer niet meer waterdicht... :dontknow:
Je hebt natuurlijk gelijk: ik kan niet objectief (be)oordelen want ik rijd nooit in de regen, tenzij per ongeluk,
en wat de km's betreft: dat zal ongeveer 5 jaar zijn.

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

Nief botten

Post by j@n »

Mijn Daytonas blijven na 5 jaar en +100K ook nog steeds perfect droog bij een hoosbui. :headbang:
Als ik de broekspijpen van mijn motojeans niet IN mijn botten steek tenminste. :oops:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

't Is de TCX Infinity geworden
Vanmiddag naar EKO gereden en die eerst aan mijn voeten gedaan, dan ??n van de botten gewisseld voor de Forma Adventure, maar den TCX zat me lekkerder.
Het profiel van de zool van de Forma leek me misschien iets meer off road gericht, maar tjah.

Straf dat ik in nen bot bijna meteen mijn goesting vind die nog goed aanvoelt ook, en dat ik een stel simpele zomerhandschoenen met harde knokels om die van Hein Gericke te vervangen (mijn vingers zijn ook vermagerd :oops:) maar niet te pakken krijg.
Jammer dat deze er niet in een maatje 10 waren, de 9 waren me net iets te klein : http://www.eko-motorwear.com/nl/item/10 ... /07/01/01/

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nief botten

Post by F M »

Pasvorm is natuurlijk het allerbelangrijkste voor goede botten. Dat die Daytona's van mij Goretex hebben, was dan ook louter toevallig. :lol:

Qua handschoenen heb ik ook altijd last. Ik heb redelijk kleine handen (HANDEN, dus !). Mijn laatste 2 goed passende paren handschoenen kwamen van den Aldi, en van bij RAD, de goedkoopste die er lagen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Nief botten

Post by duibhce Kaelann »

ik ben al jaren op zoek naar handschoenen die 100% waterdicht zijn ?n niet te warm, dus zonder een voering. Want ook als het warm is kan het serieus (en dagen aan een stuk) regenen en wil ik niet de keuze moeten maken tussen natte handen van de regen of natte handen van het zweten.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nief botten

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:ik ben al jaren op zoek naar handschoenen die 100% waterdicht zijn ?n niet te warm, dus zonder een voering. Want ook als het warm is kan het serieus (en dagen aan een stuk) regenen en wil ik niet de keuze moeten maken tussen natte handen van de regen of natte handen van het zweten.
rukka xtrafit Gore-Tex gloves, ik heb die
Keep going

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

duibhce Kaelann wrote:ik ben al jaren op zoek naar handschoenen die 100% waterdicht zijn ?n niet te warm, dus zonder een voering. Want ook als het warm is kan het serieus (en dagen aan een stuk) regenen en wil ik niet de keuze moeten maken tussen natte handen van de regen of natte handen van het zweten.
Ik heb eens ergens Held Touring Star gekocht, ge kunt uw hand daar in of onder de gore-tex steken.
http://www.fc-moto.de/Held-Touring-Star-Touring-Glove
Ben daar eigenlijk wel content van, heb die bvb tijdens de cursus afgelopen zaterdag gebruikt wegens kans op regen, maar het was zeker warm genoeg voor zomerhandschoenen en ik kan niet zeggen dat ik het echt t? warm had in die handschoenen. Maar als 't echt heet is, heb ik liever echt handschoenen die bescherming bieden maar verder langs alle kanten doorwaaien. De Held handschoenen liggen dus meestal in de topkoffer als backup voor als 't weer keert onderweg.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Nief botten

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:rukka xtrafit Gore-Tex gloves, ik heb die
Volgens wat ik erover lees/hoor bij Revzilla zijn die inderdaad niet gevoerd. Dat is al iets. Maar ze zijn wel "3-seizoen" en op foto's zien ze er in elk geval wel redelijk warm uit. Ik rijd eigenlijk 3 seizoenen lang meestal met zomerhandschoenen rond en in de winter meestal met 3-sizeoenshandschoenen. Enkel als het echt tegen of onder het vriespunt gaat gebruik ik winterhandschoenen.
Maar ik zal ze zeker eens ergens gaan bekijken/passen.
ChiChiWaWa wrote:Ik heb eens ergens Held Touring Star gekocht, ge kunt uw hand daar in of onder de gore-tex steken.
http://www.fc-moto.de/Held-Touring-Star-Touring-Glove
Met Held heb ik eerlijk gezegd geen goede ervaringen. 2 paar gehad en allebei gingen ze al na enkele maanden lekken. :|
Die modellen vond ik eigenlijk ook wat te warm.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

ChiChiWaWa wrote:Ik heb eens ergens Held Touring Star gekocht, ge kunt uw hand daar in of onder de gore-tex steken.
http://www.fc-moto.de/Held-Touring-Star-Touring-Glove
Met Held heb ik eerlijk gezegd geen goede ervaringen. 2 paar gehad en allebei gingen ze al na enkele maanden lekken. :|
Die modellen vond ik eigenlijk ook wat te warm.[/quote]
Kan er niet veel van zeggen, draag ze weinig, maar de keren dat ik ze gedragen heb, deden ze wat ze moesten doen. En ja, ze zijn wel iets warmer, zeker als je in de Gore-Tex zit, maar ik denk dat je dat altijd wat gaat hebben eens je richting 100% waterdicht gaat kijken.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Nief botten

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:Maar ik zal ze zeker eens ergens gaan bekijken/passen.
Ik heb ze gekocht bij McRijen in NL, waar mijn rukka pak ook vandaan komt.
Geen idee of ze in Belgie te krijgen zijn
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Nief botten

Post by diskeletlietje »

mijn touring botjes zijn al meer dan 2 jaar en lekken nog steeds niet ... maar dat past niet op een GS :gieren: :kouvanu:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Nief botten

Post by OzzePaa »

diskeletlietje wrote:mijn touring botjes zijn al meer dan 2 jaar en lekken nog steeds niet ... maar dat past niet op een GS :gieren: :kouvanu:
Ja Fred, op zone omhooggevallen trendy oranjen janettenbrommer wel zekers :wink: :mrgreen: :silly: :lol: :lol: :peepwall: :sweeet:

... maar ik vind m'n touring-bottekes ook h??l plezant om te dragen :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Nief botten

Post by diskeletlietje »

in de eerste post vraagt chichiwawa botten die eventueel bij zijn moto zouden passen .
ik heb geen problemen met mijn Janette botjes op mijn Janette brommer alles geraakt terug in de mode ;-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Nief botten

Post by OzzePaa »

Muug wrote:...... En ze deugen ook om naar de Cap mee te stappen. :thumbsup:
Hielegans tot hier dus :yikes: ... pfieeeuw ... da was wel 710km za Muug :P

Maar Maddox, dus ... :grin: i'll make a note of that :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

Die Infinity zijn ook touring botten hoor, met een iets meer adventure look.
Maakt ook niet echt uit, maar waarom niet h

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nief botten

Post by Muug »

ChiChiWaWa wrote:Die Infinity zijn ook touring botten hoor, met een iets meer adventure look.
Gelijk ne 2-wiel aangedreven SUV dus :P

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Nief botten

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:Gelijk ne 2-wiel aangedreven SUV dus :P
awel, zo nen GS LC is toch het motorequivalent daarvan :evil:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nief botten

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote:
Muug wrote:Gelijk ne 2-wiel aangedreven SUV dus :P
awel, zo nen GS LC is toch het motorequivalent daarvan :evil:
Als ik daarmee rijd wel, maar ene FrederikW bewijst het tegendeel.
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote:
duibhce Kaelann wrote:
Muug wrote:Gelijk ne 2-wiel aangedreven SUV dus :P
awel, zo nen GS LC is toch het motorequivalent daarvan :evil:
Als ik daarmee rijd wel
:stupid:

Maar 'm heeft toch al modder gezien, de mijne. Da kon ik van de Varadero eigenlijk niet echt zeggen :grotelach:

Post Reply