Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Raketman »

Ik heb 2 Schuberts versleten, ne Concept en ne C2. Vooral die laatste was rommel naderhand bekeken. Na een paar maand blijft dat kinstuk niet meer openstaan, vizier hetzelfde, plus het water stroomt meer aan de binnenzijde dan de buitenzijde in de regen. Overprijsde en overroepen rommel...scharnieren verschillende malen vervangen wel en niet onder garantie, problemen bleven maar terugkomen.

Nu een Shoei GT-Air sedert een klein jaartje en het verschil is schokkend groot...topkwaliteit, perfect waterdicht, draagcomfort vele malen beter.
De Schuberts liggen waar ze thuis horen (in de vuilzak) :lipsrsealed2: .
Nil volentibus arduum

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by tarn »

Raketman wrote:Ik heb 2 Schuberts versleten, ne Concept en ne C2. Vooral die laatste was rommel naderhand bekeken. Na een paar maand blijft dat kinstuk niet meer openstaan, vizier hetzelfde, plus het water stroomt meer aan de binnenzijde dan de buitenzijde in de regen. Overprijsde en overroepen rommel...scharnieren verschillende malen vervangen wel en niet onder garantie, problemen bleven maar terugkomen.

Nu een Shoei GT-Air sedert een klein jaartje en het verschil is schokkend groot...topkwaliteit, perfect waterdicht, draagcomfort vele malen beter.
De Schuberts liggen waar ze thuis horen (in de vuilzak) :lipsrsealed2: .
had voorheen een S1 pro en inderdaad de scharnier waren hier ook het zwakke punt.
met de water infiltratie viel het nog mee, tenzij bij zware regenval.
dan liep het naar binnen alsof het scherm nog zou open gestaan hebben. :roll:

de krasvastheid van het scherm alsook het zonnescherm was erbarmelijk.
schubert is inderdaad dure rommel.

heb nu ook zins een jaar en Gt air en is op alle vlakken een verbetering.
heb vroeger nog shoei's gehad en was daar altijd tevreden over
maar wou eens wat anders en na vele reviews te lezen terecht gekomen bij schubert.
in de reviews nooit iets gelezen over de problemen met scharnieren, slechte ventilatie, waterinfiltratie, fluiten met scherm niet vergrendeld, met zijdelingse wind ook constant gefluit maar wordt wel verkocht als zijnde de stilste helm op de markt!
na amper 3 jaar was ook de rubber afdichting tussen scherm en helm gescheurd, dus nog meer water infiltratie.
en deze afdichting was niet vervangbaar :thumbsdown:
genoeg bewijs voor mij dat reviews meer commercieel praat zijn dat reële waarden. :whistling:

voor de aankoop van de Gt air heb ik geen enkel review gelezen, gewoon een helm gekozen die had wat ik zocht.
gepast, gekocht en goedgekeurd.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Muug »

Raketman wrote:Nu een Shoei GT-Air sedert een klein jaartje en het verschil is schokkend groot...topkwaliteit, perfect waterdicht, draagcomfort vele malen beter.
De Schuberts liggen waar ze thuis horen (in de vuilzak) :lipsrsealed2: .
Om één of andere reden maakt iedereen vroeg of laat toch de overstap naar Shoei, en dan snap je niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt :mrgreen:

GT-Air zeg je? En mét zonnescherm blijkbaar. Interessant. Mijn XR1000 zal ondertussen zo'n tien jaar oud zijn en mag - uit voorzichtigheid - wel eens vervangen worden denk ik zo... :thumbsup:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by KlaasN »

Gisteren nog 120km gereden met mijn Caberg Duke. Voor zijn prijs is dat echt een heel goede helm!! Onderweg is het beginnen gieten, er komt absoluut geen water binnen. Je koopt wel beter de versie zonder Pinlock en zet er dan een ander systeem op. Deze helm komt ook als super goed en veilig uit de http://sharp.direct.gov.uk/testsratings ... nd-tourmax testen, maar dat schreef ik al eens ergens anders.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: Om één of andere reden maakt iedereen vroeg of laat toch de overstap naar Shoei, en dan snap je niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt :mrgreen:
Hmm, ik overweeg toch ook om op mijn Shoei langs de binnenkant ruitewissers te zetten... Water komt langs alle kanten binnen. :furious3:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:
Muug wrote: Om één of andere reden maakt iedereen vroeg of laat toch de overstap naar Shoei, en dan snap je niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt :mrgreen:
Hmm, ik overweeg toch ook om op mijn Shoei langs de binnenkant ruitewissers te zetten... Water komt langs alle kanten binnen. :furious3:
ah, da's spijtig. Is je helm oud? Is je vizier oud? Geen garantie meer op?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Tom Thumper »

Helm en visier zijn drie jaar oud, dus ik veronderstel niet dat die nog onder garantie is.
Eigenlijk al wel wat langer geleden begonnen maar ik rijd zo weinig mogelijk in de regen omdat ik dat niet leuk vind en de weg van en naar het werk is te kort om er echt last van te hebben.

Maar nu weer op vakantie gemerkt dat het ondertussen wel erg hard binnenregent en dat ik echt wel lastig. Ik zal hem eens binnenbrengen bij de lokale Shoei verdeler, misschien heeft die wel een oplossing... Of niet en dan ik gewoon een beetje blijven zagen dat die Shoei toch niet zo goed is als ze zeggen. ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Tom Thumper »

Hola Pola! Nu zie ik dat Shoei 5 jaar garantie biedt! Vanavond naar de winkel :ricky:

Shoei is beregoed, uiteindelijk koopt iedereen wel een Shoei! :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by F M »

Mijn eerste Schubert had ook last van waterinsijpeling bij hevige regen. Tenzij je het vizier echt volledig dicht deed. Want met gewoon toeklappen is dat vizier niet echt gesloten. Muug heeft me ooit geleerd hoe ik het vizier volledig dicht kreeg, je moet daarvoor 3 vingers gebruiken.

Bij mijn huidige Schubert heb ik er nog helemaal geen last van gehad.

Waar ik wel last van heb, is insijpeling van insecten... Langs de ventilatie-opening bovenaan geraken kleine dondervliegjes geregeld binnen. Kriebelen dat dat doet ! :whip:

Maar pasvorm vind ik o zo belangrijk, en de Schubert zit me als gegoten.
I am confused. Oh no, maybe not!

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by tarn »

F M wrote:Waar ik wel last van heb, is insijpeling van insecten... Langs de ventilatie-opening bovenaan geraken kleine dondervliegjes geregeld binnen. Kriebelen dat dat doet ! :whip:
had hiervan ook al last bij mijn schubert en nu bij mijn schoei.

heb dit opgelost met een schuurmatje(moet iets zijn met een open structuur) om gespoten onderdelen mat te zetten.

Image

een paar rondjes uitgesneden(ietsje groter dan de openingen), lang de binnenkant in de opening geduwd, windt komt nog binnen beestjes niet, probleem opgelost.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by laouen »

Muug wrote: Om één of andere reden maakt iedereen vroeg of laat toch de overstap naar Shoei, en dan snap je niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt :mrgreen:
:stupid:
Ik heb gelukkig het licht al gezien na 1 Airoh systeemhelm 8-)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Mick »

laouen wrote:
Muug wrote: Om één of andere reden maakt iedereen vroeg of laat toch de overstap naar Shoei, en dan snap je niet waarom je dat niet eerder gedaan hebt :mrgreen:
:stupid:
Ik heb gelukkig het licht al gezien na 1 Airoh systeemhelm 8-)
Buiten het feit dat ze reteduur zijn, heb ik ook gewoon nog geen Shoei gevonden die goed op mijn kop zit. Idem voor Schuberth, Caberg, Nolan, Suomy... en nog een resem andere merken.

Arai, AGV, Shark zijn randgevallen. De Bell die ik nu heb zit me als gegoten, eerste keer dat ik er één ophad heb ik direct beslist dat ik die moest hebben. Bleek achteraf toen SHARP hem testte dat hij niet zo goed scoorde bij zijdelingse impact (op de slapen), maar ik heb in de verste verte nog geen andere helm gevonden die me zo goed past en dat blijft toch het voornaamste opdat hij uw knikker goed zou beschermen lijkt me.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by laouen »

Pasvorm is inderdaad cruciaal. En da's de enige reden dat ik na die Airoh bij Shoei uitgekomen ben. Dat was de enige helm die perfect op mijn hoofd past. En nu 2 exemplaren verder is dat nog steeds als thuiskomen. Zoiets gelijk Honda naar't schijnt :mrgreen:

Shubert hoef ik niet eens te proberen, net zoals Shark, Nolan, Caberg... Arai is een randgeval, maar die zijn zo mogeliljk nog duurder dan Shoei :o
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Harald »

Per toeval paste mijn hoofd zeer goed in een Shoei Raid II, zo'n 9 jaar geleden.
5 jaar geleden een multitec gekocht omdat die het beste paste (en ja ook andere gepast zoals shubert, ... )

Ik wist 2007 al dat ik het licht gezien had, nu 2016 spreekt men er nog over :!:

:mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Systeem vs integraal, polycarbonaat vs fyber

Post by Wipr »

Mijn allereerste helm voor op de Camino was een Shoei pothelm. Mijn stiefvader zei dat Shoei het beste was. Voor mij was het gewoon een helm punt. Motor: Eerst Caberg systeemhelm, dan BMW systeemhelm (zelfde fabriek als Shubert???) maar was wel ok, Roof helm (cool maar verder een rothelm in vergelijking met anderen, HJC daarna was ok. Scorpion gekocht en ,a een paar maanden terug buiten gezwierd. Nolan zit me als gegoten en de Shoei integraal Qwest is super maar nog steeds wat zoeken. In combinatie met een zonnebril dampt alles alsnog licht aan ondanks de pinlock maar eens je aan het rijden bent is dat over. De sluiting van de Shoei is nog altijd wat zoeken om te sluiten maar ben wel overtuigd.

Lijkt me logisch dat elke helm voor zijn eigenaar wel een pluspunt zal hebben (pasvorm. Zelf heb ik tot voor kort nooit in de dure prijsklasse van helmen gaan zien maar gaandeweg komt er wat verstand bij en jezelf bevragende waarom bestaat zoiets duur toch. Eigenlijk had ik het voor de talloze hersenschuddingen moeten weten...zal daarom zijn ook dat ik niet bij zinnens was om iets deftig te kopen. :pillepalle:

Post Reply