Pinlock

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Pinlock

Post by Stefke »

Zo' n fogcity past niet in alle helmen, sommige vizieren staan te bol in twee richtingen. Mogelijk is de pinlock ook niet het juiste model voor uwen helm. Zelf ook wel eens voorgehad, boeltje weer losgemaakt en opnieuw geplaatst, probleem was opgelost. Mijn pinlock dampt dan weer wel aan omdat het ofwel versleten is of omdat mijne c3 te weinig verlucht. Zeker een probleem op vochtige dagen zoals tegenwoordig :-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Pinlock

Post by bompa »

Heel waarschijnlijk zijn de gaatjes niet op de juiste afstand in je vizier geboord , ik heb met een pinlock eigenlijk nooit problemen gehad, alleen een keer een pinnetje verloren juist na het opspannen , maar die had ik gelukkig altijd reserve bij ,want als er eentje uit het vizier valt , valt er niet meer te rijden met het vizier dicht van het lawaai.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Ik bestelde een Raleri vizier. Binnenkort post ik het resultaat. Hopelijk werkt dit, ik lees er alleszins erg goede dingen over.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Raleri is top. Lang geleden dat ik met een zo helder vizier kon rijden!!
Voor mij, geen Pinlock meer! :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Pinlock

Post by Muug »

Raleri kende ik niet, leuk om te weten dat er een uitstekend alternatief bestaat !

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Pinlock

Post by ChiChiWaWa »

Pinlock op mijnen systeemhelm is versleten
En op een andere helm zit ie niet goed, bleek tijdens een wat vochtige rit. Die raleri ziet er idd wel interessant uit en alleszins goedkoper dan een nieuwe pinlock

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Pinlock

Post by zwiep »

doet me denken aan het eerste ritje met ons madam, nagelnieuwe shoei xr1100 op haar kopke en weg , eenmaal op de antwerpse ring, vizier dicht en door de intercom een paniekerige stem : ik zie geen steek meer, dacht bij mezelf , dat kan toch niet, haar de raad gegeven open te rijden tot we ergens aan de kant konden.
wat bleek bij controle van de helm?
beschermfolie langs binnen hing er nog in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pinlock

Post by Davy78 »

Heb net een nieuw vizier nodig voor mijn C3 (de pinlock zit ook los, en het vizier zelf heeft al redelijk wat krassen), dus raleri ga ik ook zeker bekijken.

Verder nog iemand goede tips voor brildragers? Het vizier is meestal het probleem niet, mijn bril dampt eerder aan. Vorige week zat ik zo op de snelweg mijn hoofd schuin te houden omdat ik enkel nog langs de zijkantjes door mijn bril kon zien :roll: (ben uiteraard zo snel mogelijk gestopt)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Pinlock

Post by Muug »

Davy78 wrote:mijn bril dampt eerder aan. Vorige week zat ik zo op de snelweg mijn hoofd schuin te houden omdat ik enkel nog langs de zijkantjes door mijn bril kon zien :roll: (ben uiteraard zo snel mogelijk gestopt)
kijk kijk
dat is letterlijk ettelijke jaren geleden dat ik dat ooit nog heb meegemaakt
eigenlijk, niet meer sinds ik dure helmen draag .... shoei xr1000, een tweetal Shuberts, een BMW Systeem 4 (was mijn eerste dure)
maar da's zo precies of gij draagt goedkope terwijl ik helemaal niet weet welke helm ge hebt :oops:

uwen bril die in uw helm bedampt is een combi van twee zaken peis ik zo : 1) véél te warm hebben waardoor ge letterlijk zelf aan 't (zweet)dampen zijt en 2) te weinig trok in uw helm (door dikke sjaal bvb die de onderkant toe stopt)
of ge zit achter een hele grote ruit waarachter weinig trok is????
of heb je een verkeerde ademhalingstechniek? Bij koud nat weer is het een goed idee om in te halen via de neus en uit te ademen via de mond, door de lucht zachtjes naar beneden te blazen.
allemaal dingskes om eens te proberen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pinlock

Post by F M »

Ik ben ook brildrager en heb dat probleem ook wel eens.

Wat Muug zegt over ventilatie klopt. Bij mijn helm moet ik de verluchting onderaan het vizier zeker open hebben staan. Regenweer + verluchting toe = bril dampt aan.

Goed gereinigde brilglazen helpt ook. En ik heb bij mijn brillenwinkel (Mertens in Kessel-Lo, zelf motorrijder en brillendrager) eens een potteke 'zalf' gekocht waarmee je je brilglazen kon inwrijven. Die verminderden het probleem, maar kregen het toch niet helemaal weg. En na een paar maanden was dat vet ineens weg uit het doosje. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pinlock

Post by Davy78 »

De helm is een schubert C3, de verluchting aan de neus staat eigenlijk altijd open. Op de motor zit ik achter een touring scherm + wunderlich, dus ik zit wel redelijk goed uit de wind inderdaad. En ik had ook een vrij dikke windstopper rond mijn nek (is ook nodig: nek zit vrij snel vast door de tocht)

Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pinlock

Post by F M »

Davy78 wrote: Ik zal eens checken of de ventilatie bovenaan eigenlijk wel open staat :grin:
Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open. :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pinlock

Post by Davy78 »

F M wrote:Als de vliegskes boven op uwe kop in uwe helm aan het wriemelen zijn, dan staat ze open. :evil:
Ha, daar heb ik inderdaad soms last van :) En af en toe valt er zo "iets" voor mijn ogen naar beneden.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Pinlock

Post by Koeno »

Ik vind die vliegskes kei ambetent,
ik kan dan echt op mijnen helm zitten kloppen in de hoop dat ik ze dood klop :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Pinlock

Post by Muug »

goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pinlock

Post by F M »

Tsja, ik hoor het hier geregeld dat Schubert brol is :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Pinlock

Post by Koeno »

Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Pinlock

Post by Muug »

Koeno wrote:
Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
En alst labyrinth volzit moet ge nen nieuwen helm kopen?
of ne keer uitschudden eh :mrgreen:
trouwens, da was zever eh, expres zonder smileys :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Pinlock

Post by Koeno »

Ik was gewoon uw zever spelleke aant meespelen ;)

Vorige helm had wel zo'n gaaske dervoor hangen, maar daar geraakte soms toch iets door...
huidige helm heeft dat niet...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pinlock

Post by Davy78 »

Muug wrote:goeie helmen zijn voorzien van een vernuftig labyrinth waarin die vliegskes verdwalen om nooit meer uit te komen.
Of ze zijn voorzien van een mini-vliegenhor.
Rechterhand tegen de muur houden, en gewoon blijven doorlopen.

Die vliegskes niet onderschatten hoor!

Post Reply