Meer levend dan dood (bandentopic)

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by Droopy »

Drummer wrote:
Droopy, op e$de NCX hebben wij de PR 2 laten leggen, de originele banden deden toch af en toe een stapje opzij, opzich wel spannend af en toe, maar toch niet goed voor de gemoedsrust. Vooral die van madam niet.

Met de PR 2nooit geen last gehad.

grtz Drummer
:thumbsup: Bedankt.

Die originele Bridgestone banden zetten inderdaad af en toe een stapje opzij, zeker bij regenweer, en dat bevalt me ook niet. :?

Zeker omdat het voorwiel al een paar keer een stapje opzij heeft gezet op mijn woon-werkroute en da's iets wat ik nooit heb gehad met de pr banden van Michelin. :)

'k Zal de originele banden uiteraard eerst verslijten maar daarna wil ik wel terug Michelin's laten plaatsen. ;)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by pingu »

Mick wrote:
pingu wrote:Die Roadtec Z8 is denk ik de voorganger van de 01. Wat vond je daar van? Droog/Nat/Koud? Levensduur?
Bij de Z8 waren er verschillende compounds en karkassen, weet niet of dat bij de 01 nog zo is, dus misschien alvast verduidelijken: "M" voorband is met hoog silicagehalte, "O" achterband is met hoog silicagehalte + verstevigd karkas. In deze combinatie hebben die banden ook twee keer de jaarlijkse Motorrad tests gewonnen, zeker tegen de PR3 en misschien zelfs eens tegen de PR4, dat weet ik niet meer.

Heb er zo'n 12000 km mee gebold op een Dorsoduro 750 en toen ik die verkocht zag de achterband er nog niet half versleten uit.

Nooit veel gemerkt van opwarmperiode, grip is er direct vanaf het vertrekken. Bij echt koud en nat weer ben ik niet zo'n held dus nooit de limieten bewust opgezocht maar ook (in tegenstelling tot die van de OEM Dunlops) nooit per ongeluk op gestoten. :)

En er zijn natuurlijk die testen die bevestigen dat het althans in gecontroleerde omstandigheden wel goed zit met die natte grip... Enige wat ik er op aan te merken zou hebben is dat de banden weliswaar veel vertrouwen geven maar niet de ultieme feedback en wendbaarheid die een sportband biedt, maar 't is een tourband voor iets hé.
pingu wrote:
Mick wrote:'k Heb onlangs Michelin Pilot Power 3 aangeschaft voor m'n Hornet, voor en achter tegelijk.
Die PP (wel de 2) heb ik nog gehad op de FZ6 en de Tiger 1050. Was ik ook heel content van, alleen "vrat" de Tiger zo'n PP achterband in enkele 1000-en KM op... :shock:
Ze hebben er naar 't schijnt aan gewerkt maar de tijd zal nog moeten uitwijzen of ik met de slijtage ga kunnen leven, is te vroeg om dat nu al te zien. Voor de rest helemaal in de wolken van die banden. Ook andere merken richten hun sportbanden meer en meer op dagelijks gebruik heb ik de indruk, met veel aandacht voor slijtage, koude en natte grip... goeie evolutie voor wie geen kilometers vreet en graag wat levensduur opoffert voor betere prestaties. Bij mij zeker niet nodig omdat ik een snelheidsduivel zou zijn ofzo, maar net omdat ik graag luide en duidelijke feedback krijg van de banden, heb dat nodig voor het vertrouwen.
Merci voor de (uitgebreide) uitleg!

Ik peis da'k toch nekeer prijs ga vragen voor die roadtec 01. Als dat een beetje meevalt mss toch nekeer proberen.

Maar eerst moet de Tiger binnen voor wat chirurgie aan het schakelmechanisme. Vanmorgen op weg naar 't werk wilde die plots niet meer omlaag schakelen. Fijn zo op de afrit van de E40. :shock: Lijkt op de veer van het schakelmechanisme. Pookje komt nl. niet meer vanzelf terug in de uitgangspositie. Laten we hopen dat het die veer is, want dat is blijkbaar een gekend probleem wat Triumph onder garantie zou oplossen...

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by petervdc »

Ik ben zéér content van de TKC70 op mijn 1190R
Keep going

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by karel-p »

Op m'n gsxf liggen er nu michelin Pilot Road 4. :thumbsup:

Met m'n vorige met pirelli's ben ik één maal gigantisch geschrokken toen m'n voorband weggleed op een rond punt.
Hoe 't komt da'k toen niet gevallen ben, mag een wonder heten.

Sindsdien weinig vertrouwen op ronde punten, natte wegen en kleine baantjes met kiezeltjes. :oops:

'k lees heel regelmatig dat er iemand schrijft dat ie z'n band een stapje opzij voelt zetten.
Hoe gaan jullie daar mee om? :?:

En van die franse kiezeltjes?? Ken je da?
De fransen gieten teer, daarop een laag fijne kiezel , en ze laten het aan het verkeer
over om de kiezel aan te rijden. :pillepalle:
als je daarover rijdt , voel je je motor als het ware "zweven" onder je.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by Muug »

karel-p wrote:En van die franse kiezeltjes?? Ken je da?
De fransen gieten teer, daarop een laag fijne kiezel , en ze laten het aan het verkeer
over om de kiezel aan te rijden. :pillepalle:
als je daarover rijdt , voel je je motor als het ware "zweven" onder je.
oh, heb ik effe een mega-aanval van heimwee kerel, naar mijn eerste reizen doorheen de Provence, op mijn Honda Bol d'Or, medio jaren '90............ :smitten:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by bompa »

Zo een weg herstellen met kiezeltjes ,dat doen ze om de zoveel jaar in de Ardennen ook heb ik al meerdere malen ondervonden, een jaar of 2 a 3 geleden vanaf het kanaal Dessel Schoten van Retie naar Postel ook zo een herstelling. Gebeurd veel dat ze de weg zo repareren.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Meer levend dan dood (bandentopic)

Post by toeternietoe »

Dat schijnt een trend te worden. Vorige jaar in de UK heb zo ook regelmatig tientallen kilometers mogen afleggen op een kiezeltapijt. Zeer vooruitziend rijden en afstand houden is dan de boodschap.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Post Reply