Het rijk der brillen
Posted: 03 Jun 2018 23:09
Vandaag had ik het geluk om nog eens keertje met de moto te kunnen gaan rijden, eerst thuis nog wat werken zoals dat hoort en daarna kreeg ik "permissie" zoals dat zo schoon heet.
Na enkele uren bollen ging het lampeke van naft branden en verscheen er op het display dat ik nog 68 km. kon rijden. Nu, die display is er een van het pessimistisch type dus ik maak me nog niet te veel zorgen. Per ongeluk kom ik aan een verkeerd knopke op het stuur en verspringt de display maar ad rem zoals ik ben zet ik die display terug op de juiste stand, toen nog 63 km. Zo ongeveer een uur later kom ik in de buurt van Huy, de ideale plek om even te tanken, ware het niet dat de route afbuigt naar rechts richting Strée. Even op de teller kijken en ja, nog steeds 63 km te gaan. Schoon, zo een zuinige moto. Ondertussen had ik nog een mooi weggetje ontdekt, de weg van Tihange naar Waremme, moet je zo oud voor geworden zijn, maar ja, het was echt mijn eerste keer. Ik moest ergens wel linksaf maar WTF, express te ver gereden zodat ik nog terug kon. Naft teller goed in het oog gehouden en ik kon nog steeds 63 km. Toen kwam ik op het idee dat ikmisschien wel tot thuis zou geraken zonder te tanken...
Maar dan , in het midden van de velden valt mijn frank, teller stond op gemidddeld verbruik ipv nog af te leggen afstand. Gelukkig ben ik gisteren naar de optieker geweest om een brilleke te bestellen met multi focale-glazen. Maar wat zijn de do's and don'ts met een brilleke op de moto? Al veel van gehoord maar eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed. Wie help me?
Na enkele uren bollen ging het lampeke van naft branden en verscheen er op het display dat ik nog 68 km. kon rijden. Nu, die display is er een van het pessimistisch type dus ik maak me nog niet te veel zorgen. Per ongeluk kom ik aan een verkeerd knopke op het stuur en verspringt de display maar ad rem zoals ik ben zet ik die display terug op de juiste stand, toen nog 63 km. Zo ongeveer een uur later kom ik in de buurt van Huy, de ideale plek om even te tanken, ware het niet dat de route afbuigt naar rechts richting Strée. Even op de teller kijken en ja, nog steeds 63 km te gaan. Schoon, zo een zuinige moto. Ondertussen had ik nog een mooi weggetje ontdekt, de weg van Tihange naar Waremme, moet je zo oud voor geworden zijn, maar ja, het was echt mijn eerste keer. Ik moest ergens wel linksaf maar WTF, express te ver gereden zodat ik nog terug kon. Naft teller goed in het oog gehouden en ik kon nog steeds 63 km. Toen kwam ik op het idee dat ikmisschien wel tot thuis zou geraken zonder te tanken...
Maar dan , in het midden van de velden valt mijn frank, teller stond op gemidddeld verbruik ipv nog af te leggen afstand. Gelukkig ben ik gisteren naar de optieker geweest om een brilleke te bestellen met multi focale-glazen. Maar wat zijn de do's and don'ts met een brilleke op de moto? Al veel van gehoord maar eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed. Wie help me?