Stefke wrote: ↑14 Oct 2019 19:55
OzzePaa wrote: ↑15 Oct 2018 16:05
setje is er begin juli 2015 op gegaan. Begin september 2016 zag de achterband er plots zo uit :
Allez kom niet zeveren, zo'n band gaat niet plots van 2mm of 1.6mm naar de koordlaag hé...
Tenzij ge in Barcelona vertrokken zijt met 2mm en in 1 ruk naar huis gereden zijt....
Vroeger vervangen dus... Bindeirdondat
Het rubber mag er van mij inderdaad wel redelijk lang op blijven liggen, ja
... kost zoal genoeg
En ja, ik weet dat het eigenlijk het belangrijkste onderdeel van den brommer is
en daarom moet ook enkel het onderste uit de kan als die laatste km's op droog wegdek kunnen afgehaspelt worden.
Na een (droog) Ardennentoerke van zo'n 570km op 9 juni 2019 zag bij thuiskomst de achterband er "plots" zo uit, want 's morgens leek die (in vergelijking met hetzelfde profielbeeld van mijn andere versleten rubbers
) nog best 1000km aan te moeten kunnen
Toevallig heb ik nog
een foto van de vorige rit destijds (op 3 juni), ongeveer halverwege de retake van een tripje naar Rongy en de scheepstunnel in Seneffe.
Twee millimeter gaat het niet meer geweest zijn, en 't is helaas niet echt duidelijk te zien, maar toen (en dus ook die morgen van vertrek naar Dardennen) was er 100% zeker nog genoeg profiel om dat toerke te gaan rijden.
Misschien is het restrubber bij "kletskop" minder dik dan bij andere banden/merken, of misschien wordt de compound van de TKC70 veel sletiger naarmate hij zijn E.O.L nadert
De Pirelli Scorpion Rally STR die er nu opligt lijkt namelijk aan het omgekeerde te lijden : de eerste mm's zijn zeer snel weg, maar naarmate het profiel minder wordt slijt hij precies veel minder rap.
Naar mijn ervaring was die band (voor een 70/30-band) inallegeval te rap weg voor z'n kostprijs.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla