Page 1 of 1

De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 11 Jan 2019 20:26
by Wipr
Jawatte, 20j met de motor rijden en het bestaan niet weten van tanktassen die via een magnetische ring of tankdop-ring worden vastgezet en daarbij de lak vd tank ontzien!!! :w00t: :rayof: :sweeet: :pom: :drif: :shock:
Wat een ontdekking! :rayof:
Iemand ervaring mee en ik ben 2 fabrikanten tegengekomen. Hepco dinges en SW Motech........

Praktische info en ervaringen lees ik graag!

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 12 Jan 2019 11:55
by Stefke
Wipr wrote: 11 Jan 2019 20:26 Jawatte, 20j met de motor rijden en het bestaan niet weten van tanktassen die via een magnetische ring of tankdop-ring worden vastgezet en daarbij de lak vd tank ontzien!!! :w00t: :rayof: :sweeet: :pom: :drif: :shock:
Wat een ontdekking! :rayof:
Iemand ervaring mee en ik ben 2 fabrikanten tegengekomen. Hepco dinges en SW Motech........

Praktische info en ervaringen lees ik graag!
GIVI heeft ook zo'n systeem. Denk wel dat dat interessant is voor kleinere tanktassen en minder handig voor de grote.
De enige manier om uw tank krasvrij te houden is 'm intapen met beletteringstape. Ongeacht welk type tanktas je gebruikt.

edit:
tank na 130000km gebruik met tanktas én tape... 8-)
Image

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 12 Jan 2019 17:33
by Raketman
Ik heb er een van H&B op de Africa Twin zitten. Werkt verrassend goed. De tanktas zelf mocht iets groter zijn in grondoppervlak om 10/10 te scoren op praktisch vlak, maar dan zou mijn stuur niet meer volledig kunnen afdraaien. Ik kan nog altijd wisselen tussen gebruik als fototas voor de moto of dumpbak voor kleinen brol en da's eigenlijk het belangrijkste...

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 14 Jan 2019 15:57
by Koeno
Op mijn varadero had ik zo'n tankring van sw motech met bijhorende tas.
indien niet te gek zwaar geladen bleef ze mooi zweven boven de tank,
indien zwaarder geladen steunde ze aan het zadel op de tankbescherming, perfect dus.

zeer gemakkelijk en snel te bevestigen bij het tanken.
(al wint er niets van de bagster hoezen waar je de tanktas kan weg draaien, zonder volledig los te maken)

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 14 Jan 2019 16:04
by petervdc
Mss heb ik er nog eentje liggen in de kelder, perfecte staat maar al een aantal jaar niet gebruikt.
Idd super handig & snel op/af te nemen

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 14 Jan 2019 20:35
by Muug
ik heb er één met magneten
ik heb er één met riemen
ik heb er nog één met riemen
ik heb een klein prutske met magneten dat het enigste was dat tussen mijn vest en de tank van de Ducati 900SS paste

ik ben als het ware een tanktasfetisjist. Ettelijke tienduizenden kms heb ik daar mee gereden. Da's echt mij "sjakos", waar altijd alles en vanalles in gaat. :thumbsup:

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 15 Jan 2019 15:34
by F M
Ik heb de specifieke RT-tanktas voor de modellen van 2005-2013. De meest handige om op en af te klikken. Niet de meest handige om te dragen...

Ik heb ook nog een SWMotech tanktas liggen om te bevstigen op een ring, van op de Explorer.

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 16 Jan 2019 08:38
by Droopy
Het voordeel van een NCX is dat er een ruime ingebouwde tanktas inzit. :grin:
Mijn handigste tanktas was er eentje van Richa, driedelig met een stuk dat je als rugzak kon gebruiken en met riemen en magneten.
Na verloop van tijd gaven de magneten wat krassen maar dat viel best mee, de grootste kras was mijn eigen fout want ik had niet gezien dat er een stukje ijzer aan een magneet hing en dat was wat beginnen "schuren" tijdens het rijden. :? :?

Maar nu ik eraan denk Wipr ga je eerst een tanktas kopen en daar dan een moto bij zoeken? :devil: :lol: :lol: ;) ;)


Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Post by Wipr » Mon Jan 14, 2019 9:45 pm

Voila,

Officieel motorloos. Verkoopovereenkomst getekend, geld op de rekening en van de week ergens haalt de nieuwe eigenaar hem op. Deze had 5j met een BMW F800r gereden, nieuw gekocht en 100.000km’s bij elkaar gefietst. Da kan tellen natuurlijk.

Enfin, ik kijk rustig verder en heb al wat ideetjes in mijne kop. Nieuw of occasie hangt af van de welke ik tegen het lijf loop maar een uitgave plafond in mijn hoofd en ik wil liefst nog wat over houden om een nieuw vliegertje te kopen. Off-road nog nooit gereden buiten dat gravel baantje. Een Ducati scrambler is iets schoon maar is Zappa daar nog zo verliefd op?

We zien wel.

Zelfs een 125cc blijft een optie. Msx of zoiets!

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 16 Jan 2019 23:48
by 't spook
had SW motech op CB1300
heel goed

en bagster... die hoes over de tank wa sin fake leder, werd rot en na 2 jaar scheurden de haakjes er gewoon uit
duur ... ja
goed... no way

dan was er nog Yves Moillo
soort fake carbon dat op de tank past en wara de tankzak opzit
5 jaar intensief gebruikt op XJR
schitterend gerief

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 27 Jan 2019 14:40
by OzzePaa
't spook wrote: 16 Jan 2019 23:48 ......
en bagster... die hoes over de tank wa sin fake leder, werd rot en na 2 jaar scheurden de haakjes er gewoon uit
duur ... ja
goed... no way
..........
Kerieus :krabje: ... zowel Gertruud als den FJR zijn sinds mensenheugenis van zulks voorzien en hier blijkt dat toch niet zo "bagger" ;)
Moet er wel bijzeggen dat er nooit een tanktas op bevestigd wordt en de dragers ervan niet 7/7 in weer en wind staan.

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 27 Jan 2019 15:41
by Stefke
Ik vond zo'n Bagster ook maar niks. Erbij gekregen en direct verkocht.

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 05 Feb 2019 11:11
by Marsman
Koeno wrote: 14 Jan 2019 15:57 .....zo'n tankring van sw motech.....

.....zeer gemakkelijk en snel te bevestigen bij het tanken....
juist! Op mijn vorige motor had ik ook zo'n systeem: schitterende oplossing. Het houdt de tank krasvrij en de tankzak altijd op de juiste plaats (terwijl een magnetische tas op één van mijn vorige motoren wel eens wilde gaan...zweven vanaf bepaalde snelheden :shock: ). Bovendien kan de tanktas zeer snel verwijderd en ook weer teruggeplaatst worden.

Dus, dacht ik zo, op de nieuwe motor wil ik dat ook wel monteren, zo'n spel. Dat was echter buiten de waard gerekend want SW Motech heeft het principe dan wel behouden, maar het lock systeem werd helemaal opnieuw hertekend. Gevolg: de oude tassen passen niet meer op de nieuwe houders. Commercie noemen ze dat. Ik zou het eerder beschrijven als PLATTE commercie :veryangry:

Het nieuwe bevestigingssysteem is op gebied van kwaliteit bovendien bijlange niet zo betrouwbaar als het vorige: blijkt het kliksysteem, dat onderaan de tas zelf is gemonteerd, vast te lopen na intensief gebruik met als gevolg dat je de tas niet meer loskrijgt van de houder.
Het ding dan maar eens gedemonteerd, opengevezen en vastgesteld dat er aan het binnenwerk een chronisch gebrek aan smering is terwijl het systeem toch wel uit een aantal draai- en scharnierpunten bestaat hetwelk hier en daar toch wel een lekske vet (of iets dergelijks) zou kunnen gebruiken.
Ik vermoed dus dat het systeem met voorbedachten rade geconcipieerd is om rap kapot te gaan als het intensief gebruikt wordt.
Rinkel rinkel, kassa kassa :veryangry: :veryangry: :veryangry:

Maar, toegegeven, het systeem an sich is een goede en handige oplossing.

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Posted: 24 Feb 2019 22:36
by 't spook
Transalp stond binnen in garage
altijd
zelfs tijdens de skivakantie 8-)

e dat zwart grijs bagster onding werd rot gewoon rot
uitleg verkoper/fabrikant
ajommoja... als ge daar in de regen mee rijdt moet ge dat erafhalen en drogen he...
tijdens de belgische winter kunt ge dus woo-werk 1 dag met dat ding gaan werken, de rest van de week hangt dat in't chauffagekot te drogen

dus voilà, hie :dontknow: r geen bagster toestanden meerr