motobottenshoppn

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

motobottenshoppn

Post by zappa »

Aangezien mijn sidi adventure goretex laarzen geen zin meer hebben om waterdicht te zijn, ben ik op internet aan 't rond kijken voor een nieuw paar.

Bij FC moto zie ik een type die me wel zou aanstaan, maar ik zoek even wat reviews en filmpjes met besprekingen, en besluit deze dan maar te kopen. Ik klik op de pagina die openstaat met de maat die ik wil, en wat blijkt, mijn maat is ineens weg, niet meer beschikbaar :?

Bij andere moto webshops gekeken, voor zelfde laarzen, maar die zijn allemaal duurder.

Zonder enige verwachtingen, ne keer kijken bij bol..... zelfde prijs als bij fc moto en wel in de maat die ik wil (en nog vele andere maten) te verkrijgen.

Binnenkort nog één webwinkel ? :shock:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: motobottenshoppn

Post by F M »

Jij bestelt botten on line? Als er nu eens iets is wat ik absoluut MOET passen, dan zijn het toch wel botten.





En helmen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motobottenshoppn

Post by Muug »

Ik ga altijd bij Piet, RAD Drongen. Superveel botten. Tot nu toe altijd mijn gerief gevonden bij IXS.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: motobottenshoppn

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 10 Jan 2020 10:08 Jij bestelt botten on line? Als er nu eens iets is wat ik absoluut MOET passen, dan zijn het toch wel botten.





En helmen.
En waarom zou je niet kunnen passen als je iets bestelt op het internet? :dontknow: Je bestelt wat je wilt passen, past en stuurt terug wat je niet nodig hebt.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motobottenshoppn

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 10 Jan 2020 13:57 En waarom zou je niet kunnen passen als je iets bestelt op het internet? :dontknow: Je bestelt wat je wilt passen, past en stuurt terug wat je niet nodig hebt.
:shock: Ecologisch horrormoment! :o :o :o
Tommeke toch dat doe je toch niet, als eco-bewuste baksteenbewoner? :dontknow:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: motobottenshoppn

Post by Davy78 »

Muug wrote: 10 Jan 2020 14:24 :shock: Ecologisch horrormoment! :o :o :o
Tommeke toch dat doe je toch niet, als eco-bewuste baksteenbewoner? :dontknow:
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: motobottenshoppn

Post by Blackbert »

:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: motobottenshoppn

Post by Marsman »

Muug wrote: 10 Jan 2020 12:22 Ik ga altijd bij Piet, RAD Drongen. Superveel botten. Tot nu toe altijd mijn gerief gevonden bij IXS.
maar ze zijn daar niet altijd de goedkoopste hé. En die "laagste prijs garantie", als ze zich daar tussenuit kunnen lullen, dan kunt ge dat gegarandeerd op uwen buik schrijven. Elke smoes is goed om er van onderuit te komen. Ik spreek uit ervaring... :roll:

Enne....., ik heb de indruk dat ze IXS daar liever kwijt zijn dan rijk want vroeger vond je daar niks anders dan dat. Tegenwoordig moet je al heel diep in de rekken gaan zoeken om nog iets van die Zwitsers te vinden. :(
Last edited by Marsman on 11 Jan 2020 00:40, edited 1 time in total.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: motobottenshoppn

Post by Marsman »

Tom Thumper wrote: 10 Jan 2020 13:57 En waarom zou je niet kunnen passen als je iets bestelt op het internet? :dontknow: Je bestelt wat je wilt passen, past en stuurt terug wat je niet nodig hebt.
Of beter nog: je gaat naar een winkel, je past wat je nodig hebt en koopt het dan een stuk goedkoper via het internet

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: motobottenshoppn

Post by Davy78 »

Marsman wrote: 11 Jan 2020 00:10 En die "laagste prijs garantie", als ze zich daar tussenuit kunnen lullen, dan kunt ge dat gegarandeerd op uwen buik schrijven. Elke smoes is goed om er van onderuit te komen. Ik spreek uit ervaring... :roll:
Straf. Ik spreek ook uit ervaring: ik koop daar alles, en zal voor bijna alles behalve een fleske kettingolie die laagste prijs garantie gebruiken (al zijn ze dikwijls al sowieso goedkoop) Als ge de moeite hebt gedaan om de regels te lezen rond die laagste prijs garantie, zult ge ondervinden dat ze daar bijna altijd op toezeggen.

Puntje 2:
https://www.rad.eu/nl/general/prijzenenkortingen

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motobottenshoppn

Post by zappa »

F M wrote: 10 Jan 2020 10:08 Jij bestelt botten on line? Als er nu eens iets is wat ik absoluut MOET passen, dan zijn het toch wel botten.





En helmen.
ee vojla, iel zont arrivee :grin:

FM de bedoeling was om knal dezelfde sidi adventure 's te kopen, dan hoef ik niet te passen, ik weet hoe die zitten.
Doch dat was halvewege 2019 't plan, toen ik nog niet de ervaring had dat ze niet meer waterdicht waren.

Naar een winkel = ik doe dat graag ! ik loop dan meestal met vele meer buiten dan wat ik van plan was te kopen :mrgreen: maar het is er niet van gekomen om een winkel met groot aanbod aan laarzen te bezoeken. En bij RAD ga ik meestal wel voor vele spullen, maar ivm adventure - achtige hoge laarzen heb je keuze uit alpinestars en alpinestars :stars:

Dus het niet meer waterdicht zijn en het feit dat ik ruim 100eurokes meer betaal voor die goretex (en oké de sidi adventure laarzen hebben het waarschijnlijk al een jaar of 7 uitgehouden aan mijn voeten) heeft me doen besluiten om toch eens voor een ander merk te gaan. En als't tegenzit , dan kan ik terug iets anders kopen (jipppii) want iets wegdoen dat nog alles doet wat 't moet, is ook niet ecologisch verantwoord :lol:

Vele reviews verder, heb ik zitten kijken voor Bogotto of Forma = mijn allereerste motorlaarzen waren dit merk.
Die Bogotto die ik op 't oog had, was niet te verkrijgen in de maat die ik wou, tenzij ergens duurder.

En trouwens ik koop mijn motorlaarzen (mannen model, wegens brede platte voeten) 2 maten groter, ik hoef daar geen km's mee te wandelen, kan er met dikke sokken in, kan ik mijn tenen nog eens bewegen als ik lang stilzit op de pedaaltjes, en kan ik er nog een dikke dikke zool in leggen, zodat ik weer hoogte win :mrgreen:

Maar het is dus een koppeltje Cape Horn 's geworden en ze zitten super goed !

Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: motobottenshoppn

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 10 Jan 2020 14:24
Tom Thumper wrote: 10 Jan 2020 13:57 En waarom zou je niet kunnen passen als je iets bestelt op het internet? :dontknow: Je bestelt wat je wilt passen, past en stuurt terug wat je niet nodig hebt.
:shock: Ecologisch horrormoment! :o :o :o
Tommeke toch dat doe je toch niet, als eco-bewuste baksteenbewoner? :dontknow:
Is een weloverwogen uitgestippelde route van een bestelwagen die uit meerdere centrale magazijnen van verkopers de goederen verzamelt en op een opnieuw berekende, weloverwogen en gestructureerde manier verdeelt over vele klanten van verschillende verdelers dan echt zoveel slechter voor het milieu dan shoppingcentra buiten de stadskern waar dan drommen bewoners van de stadskern elk met hun eigen autoke naartoe rijden op de minst georganiseerde manier? :dontknow:

En als die ketens dan nog een draaien op zogenaamd zelfstandigen die geen reet te vertellen hebben over hoe ze hun eigen zaak willen runnen? Wat is daar de meerwaarde van?

En als je dan nog eens niet binnen de norm valt van de door de producenten bepaalde standaard maten die economisch rendabel in dat verkoopsnetwerk verdeeld worden, dan is het helemaal een ramp. Dus als het enige meerwaarde biedt, ga ik graag naar de locale handelaar maar anders kies ik resoluut voor tindernet!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motobottenshoppn

Post by Muug »

mo Tommeke toch, ge moet dat zo niet uitleggen. ;) Wat kan mij het schelen hoe ecologisch ge zijt :grin:
Zelf ben ik immers ook geen heilige, dus ik ga zeker niet met stenen beginnen werpen. Maar ja, als er iemand een bal voor de goal legt ;)

Zappa De Smet in Waregem heeft er bvb ook van Gaerne, een gekend merk. Waterdichtheid regel ik met waterdichte sokken. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: motobottenshoppn

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 11 Jan 2020 11:58Is een weloverwogen uitgestippelde route van een bestelwagen die uit meerdere centrale magazijnen van verkopers de goederen verzamelt en op een opnieuw berekende, weloverwogen en gestructureerde manier verdeelt over vele klanten van verschillende verdelers dan echt zoveel slechter voor het milieu :dontknow:
Is te zien hoe vol de bedrijfswagens zijn eh. Naar het schijnt durft dat al eens tegen te vallen. Want de ene winkelketen gebruikt DHL, een andere bpost, of ups of postnl... De kans is groot dat uw drie pakjes die vandaag geleverd werden, door drie verschillende leveranciers geleverd werden....

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: motobottenshoppn

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 11 Jan 2020 00:13
Of beter nog: je gaat naar een winkel, je past wat je nodig hebt en koopt het dan een stuk goedkoper via het internet

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat heeft Felix indertijd in zijne RAD-winkel meermaals meegemaakt: helmen (of iets anders) passen, een proefrit mee doen en op internet bestellen :evil:

Dan geeft ge een zo goed mogelijke service en krijgt ge dat als dank :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: motobottenshoppn

Post by Marsman »

Davy78 wrote: 11 Jan 2020 07:17
Marsman wrote: 11 Jan 2020 00:10 En die "laagste prijs garantie", als ze zich daar tussenuit kunnen lullen, dan kunt ge dat gegarandeerd op uwen buik schrijven. Elke smoes is goed om er van onderuit te komen. Ik spreek uit ervaring... :roll:
Straf. Ik spreek ook uit ervaring: ik koop daar alles, en zal voor bijna alles behalve een fleske kettingolie die laagste prijs garantie gebruiken (al zijn ze dikwijls al sowieso goedkoop) Als ge de moeite hebt gedaan om de regels te lezen rond die laagste prijs garantie, zult ge ondervinden dat ze daar bijna altijd op toezeggen.

Puntje 2:
https://www.rad.eu/nl/general/prijzenenkortingen
Wel, ik koop daar ook het overgrote deel van wat ik nodig heb, zelfs al kan ik het elders enkele euroos goedkoper krijgen. Het is immers in de buurt en de mensen zijn er vriendelijk en hulpvaardig. :thumbsup:
Maar ditmaal ging het echter over een substantieel verschil van meer dan enkele tientallen euroos en het is ze toch gelukt om met een (trouwens zeer flauw) excuus hun eigen voorwaarden te omzeilen.
Ach, dan bestel ik het wel online bij de andere (overigens uiterst correcte) webwinkel waar de leveringsvoorwaarden en de service even aantrekkelijk zijn. ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motobottenshoppn

Post by zappa »

Muug wrote: 11 Jan 2020 12:25 mo Tommeke toch
Zappa De Smet in Waregem heeft er bvb ook van Gaerne, een gekend merk. Waterdichtheid regel ik met waterdichte sokken. :thumbsup:
Tommeke :shock: Soms is het gemakkelijk dat bestellen op't net, zeker nu ik bvb niet meer overal "binnen" mag met mijn lez-onbekwame auto. Ook zijn uitstoot en verbruik hoef ik dan niet te rekenen om ne keer 1 productje te gaan kopen :mrgreen:

Maar voor bezorging heb ik echt het liefst postNL, stipt en ge zijt zeker dat je pakje toekomt. Niet dat ge 't van dit uur tot dat uur in 't postkantoor kunt gaan halen over 2dagen, omdat de postbode ne keer naar de bel gekeken heeft ipv er op te duwen :roll:


Maar ik heb om een viske gereden naar de markt van Axel, met mijn nieuwe botten en op de moto :mrgreen: :rayof:

Gaat goed :thumbsup: iets anders schakelen en meer grip op de pedalen, waardoor 't een nanoseconde langer neemt om die achterrem in de duwen, maar dat went wel :grin:

Muug ik wil Gaerne kunnen kiezen tussen alpinestart, Bogotto, Berik, Revit, TCX , Sidi, Icon enz enz... ;)
sig nature

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: motobottenshoppn

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 11 Jan 2020 13:17
Marsman wrote: 11 Jan 2020 00:13
Of beter nog: je gaat naar een winkel, je past wat je nodig hebt en koopt het dan een stuk goedkoper via het internet

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat heeft Felix indertijd in zijne RAD-winkel meermaals meegemaakt: helmen (of iets anders) passen, een proefrit mee doen en op internet bestellen :evil:

Dan geeft ge een zo goed mogelijke service en krijgt ge dat als dank :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
juist, daar kan ik gerust inkomen en als het is om enkele euroos uit te sparen, dan is dat inderdaad belachelijk. Onze helmen komen dus wel degelijk van bij RAD.
Maar als het over (soms) HONDERDEN euroos gaat, dan gaat ge al eens wat verder nadenken aleer ge uw leer uit uwen achterzak haalt, nee? :lipsrsealed2:
En ik wil wel ne keer naar uw stamcafé komen om daar tussen pot en pint een boomke over op te steken ;) ;)



Misschien krijgen we zelfs dienen andere Lembekenaar zover dattum ook nog eens uit z'n kot komt :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: motobottenshoppn

Post by Stefke »

zappa wrote: 11 Jan 2020 09:53 En bij RAD ga ik meestal wel voor vele spullen, maar ivm adventure - achtige hoge laarzen heb je keuze uit alpinestars en alpinestars :stars:
én Dainese Centauri...
Image

én Daytona Trans Open GTX...
Image

8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: motobottenshoppn

Post by zappa »

https://www.rad.eu/nl/x1/adventure-motorlaarzen/f/10830

Ze staan niet allemaal op de juiste plaats dan? :shock:

Maarrrreu :o die Dainese Centauri ... 40 euro goedkoper als voor twee paar van diegene die ik nu heb ;)
sig nature

Post Reply