Caps lock

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Caps lock

Post by Droopy »

Heeft er iemand ervaring met een caps lock :?:

Dat is een gashendel/voorrem slot en vandaag heb ik daar een heel enthousiaste neef over horen vertellen.
De hoofdreden waarom hij dit heeft (en ik het overweeg) is dat het makkelijk vast en los te maken is dan een schijfremslot en dat je dit slot niet per ongeluk kan vergeten los te maken bij het vertrekken. :)

https://deluxal.nl/products/caps-lock-h ... 6050843696

Nadeel is wel dat het enkel online te koop is en ik heb geen flauw idee dus of dit even stevig is als mijn abus slot. :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Caps lock

Post by Muug »

Niet enkel online te koop hoor.
Ik heb het enkele dagen geleden nog in een winkel gezien. Het viel me op omdat ik het niet meteen herkende.
Het heette misschien wel niet zo, aan het merk heb ik toen geen aandacht besteed.
Er zat ook een alarmsysteem in.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Caps lock

Post by Tom Thumper »

Deze site is niet te vertrouwen, 3 slechte reviews op 3 reviews bij trust pilot. Geen nl keurmerken op Nederlandse site is op zich al niet pluis. Elders kopen dus! Voordat je koopt een site die je niet kent, altijd eerst de site op zich googlen! Link naar trust pilot reviews: https://nl-be.trustpilot.com/review/deluxal.nl

Er zijn blijkbaar heel wat gelijkaardige sloten te koop en sloten van hetzelfde merk op andere betrouwbare sites. Beetje verder zoeken, ziet er inderdaad een handig systeem uit.
Me gusta la moto, me gustas tu.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Caps lock

Post by pingu »

Ziet er wel handig uit, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat soort oplossingen toch niet helemaal. Als ik mijn moto ergens achterlaat, dan hangt die 9/10 toch ergens aan vast (paal, beugel,...).

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Caps lock

Post by Droopy »

Bedankt voor de tips, ik kijk nog even de kat uit de boom.👍
Eigenlijk wil ik een slot met alarm.
Het zal niet veel helpen tegen een echte dief maar als ik met de moto naar het werk rij dan parkeer ik die in het zicht bij mijn werk.
Ik ben al meermaals aan een kleine gaan zeggen dat mijn moto geen speelgoed of klimrek is en heb al ontelbare keren gezien dat er een paar man naar dat schijfremslot staan kijken en dan zit er altijd eentje tussen die daar toch eens aan wil trekken en wringen.😡
Een alarm lijkt me dan ideaal om die mensen te leren van andermans spullen te blijven.😇

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Caps lock

Post by duibhce Kaelann »

Zolang ge uwe moto nergens aan vast maakt pakken ze die gewoon op om in een camionette te laden. Been there. :(
Op dat vlak geen verschil tussen deze en een remschijfslot. Maar als ge het boutje van de levier los draait bolt het voorwiel toch weer gewoon?

Een alarm kan al een stuk beter helpen, als ge het zelf in de gaten kunt houden. Doorgaans wordt er zelfs niet meer opgekeken wanneer er een alarm afgaat.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Caps lock

Post by Muug »

Grip lock is de omschrijving. Ik heb ze gisteren bij Mototech zien hangen. Ik snap Droopy wel, hij wilt gewoon de mensen doen verschieten zodat ze eraf blijven.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Caps lock

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 16 Sep 2020 18:03 Zolang ge uwe moto nergens aan vast maakt pakken ze die gewoon op om in een camionette te laden.
:stupid:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Caps lock

Post by Droopy »

Muug wrote: 17 Sep 2020 07:50 Grip lock is de omschrijving. Ik heb ze gisteren bij Mototech zien hangen. Ik snap Droopy wel, hij wilt gewoon de mensen doen verschieten zodat ze eraf blijven.
Klopt. :thumbsup:

Het is vooral om af te schrikken en zo'n grip lock lijkt me iets waar de meesten nog harder aan willen prutsen dus ik zal me wel eens een schijfremslot met decibelmeter aanschaffen. ;)

Op heb op het werk ook nog een zeer handig geheim wapen : de allesziende buurman. :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Caps lock

Post by Muug »

Droopy wrote: 22 Sep 2020 12:59 Op heb op het werk ook nog een zeer handig geheim wapen : de allesziende buurman. :lol:
Ewel, kunt ge die niet vragen om te gillen of te brullen of zo, als ze eraan komen?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Caps lock

Post by Stefke »

Ik ben zeer slecht in al die dingen. Ik maak de motor hooguit goed vast als ik op reis ben of als hij in grootsteden moet achterblijven. Voor boodschapjes enzo van 20minuten blijft die gewoon zo staan, zelfs met de sleutel er op :lipsrsealed2: .

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Caps lock

Post by F M »

Jij bent dus zoals mijn vriend, die op de parking aan de rand van de stad onze motoren en helmen met een kettingslot aan mekaar vastmaakte, waarna we het stadje Kent binnenwandelde, aan de kathedraal rustig een terrasje deden om dan tot de vaststelling te komen dat hij de sleutel gewoon op het slot had laten zitten?
:wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply