Tentje

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Tentje

Post by den Bullet »

En dan heb ik het niet over het ochtendgebeuren ...

Op iets redelijk interessants gestoten. :wink:

Wel vrij prijzig :(

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentje

Post by Muug »

4,8 kilo ! :shock:
Wel een knotsgekke tent. 8-)

Persoonlijk ben ik sinds een klein jaar zwaar fan van de tenten van Big Agnes. En neen, da's niet iets gelijk Whola Lotta Rosie. :oops:
Voor onze zomercongé wou ik een ruime extreem lichte tent en dat was dan de Big Agnes Copper Spur UL4 : https://www.bigagnes.com/Copper-Spur-HV-UL4-2020
2,5kilo ongeveer. Flinterdun. Snel opgezet. RUIM.

Sterker nog,ze hebben een model speciaal voor motorrijders, met stokken die extra korte segmenten hebben, zodat die gemakkelijker passen in koffers of zadeltassen. Bepaalde wereldreizigers hebben die gebruikt.
https://www.bigagnes.com/Copper-Spur-HV-UL2-Bikepack
Slechts anderhalve kilo, en de stokken zijn 31-32cm kort!
In Europa oa verkrijgbaar hier: https://www.outdoorline.sk/en/ of hier https://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/big-agnes-m24

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Tentje

Post by Koeno »

zou je dat niet kunnen opblazen met de uitlaat van een motor feitelijk? :p
kwestie van geen pomp meer nodig te hebben :p

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentje

Post by Muug »

Koeno wrote: 05 Oct 2020 15:16 zou je dat niet kunnen opblazen met de uitlaat van een motor feitelijk? :p
kwestie van geen pomp meer nodig te hebben :p
zeker
als die plastiek daar tegen kan.
Mo wa goe je doeng as je moto in panne is? :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Tentje

Post by duibhce Kaelann »

Die opblaastenten bestaan al een tijdje, maar zoals Pol ook al heeft opgemerkt zijn ze niet bepaald lichter dan de traditionelere varianten. En ik weet ook niet of je veel goesting gaat hebben om 's nachts je tent te gaan plakken en opnieuw opblazen als er zich een lekje voordoet. Met het aantal keer dat ik al een egel in mijn voortentje betrapt heb zou ik het niet durven riskeren :lol:

Big Agnes is al vele jaren zowat de referentie op de Amerikaanse ADV markt. Maar nog niet zo breed verkrijgbaar in Europa.

Zelf ben ik nog altijd het meest tevreden van de Vaude Space die we al jarenlang gebruiken en die al heel veel dienst heeft gedaan. Tegenwoordig ligt die in Bulgarije en gebruiken we ze enkel nog voor tripjes die van daaruit vetrekken. De Exped Orion die we hier in België nu gebruiken is iets ruimer en (in theorie, nog niet getest) ook beter in winterse omstandigheden. Maar ook nog een categorie duurder en ik ben er nog niet uit of die extra pluspuntjes het extra geld ook echt waard zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentje

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 05 Oct 2020 16:17 Zelf ben ik nog altijd het meest tevreden van de Vaude Space die we al jarenlang gebruiken en die al heel veel dienst heeft gedaan.
Ik heb de Robens Voyager 2EX, lekker veel ruimte maar de segmenten zijn eigenlijk te lang, en toch wat teveel prutsen om dat op te zetten. Kost wel een pak minder dan die Big Agnes Bikepack tent.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Tentje

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 06 Oct 2020 10:18 maar de segmenten zijn eigenlijk te lang
De segmenten van onze Vaude zijn net de goeie maat om in een Magadan te passen. Ook bewust naar gekeken. Al steek ik ze tegenwoordig in de tooltube die een van de uitlaten op de Terra heeft vervangen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply