Motorheftafel

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorheftafel

Post by Muug »

Koeno wrote: 30 Nov 2020 12:11Rond hoeft niet...
Gelijk ge wilt.
Als ik die kopkuip van de KTM eraf moet halen (wat quasi altijd moet als ge er wilt aan sleutelen) dan ben ik toch altijd content dat ik niet via de kont van de moto moet passeren. :thumbsup:
Maar bij storm- en ander vies weer gaat ge blij zijn dat die deur toe kan blijven.

Anderzijds: ik werk al tientallen jaren zonder motorlift en ik heb dat nog nooit gemist eigenlijk :? Ik zit op mijn gat, op mijn kniejen, op een krukje, soms lig ik op mijn rug effenaf omdat dat de beste positie is om die drie benzineslangen van die kraantjes te manipuleren. Dankzij de keramische tegels in mijn kot blijft de vloer ook (na reiniging) lekker proper, ook na de zoveelste keer dat ik de vuile motorolie maar gedeeltelijk opgevangen krijg. :wall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motorheftafel

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 30 Nov 2020 12:11 [.......maar ik moet wel de brug & motor goed binnenkrijgen natuurlijk ;)
:? ... Gaat die niet permanent int 'uinkot geïnstalleerd zijn dan :?:
Natuurlijk wel slechts de helft van de werkhoogte van "een echte", maar is een wat aangepaste/omgebouwde Harley-lift mss een optie :dontknow:
De HBM is ook 250cm ... Dan lijkt me dat het Mathys-exemplaar van Raketman (256cm in-all) de betere keuze.
:idea: Als een middenbok (of extra miniliftje) voorhanden is, neemt de kleine schaarlift (toch ook tot 350kg) van diezelfde firma minder plaats in in je tuinkot, en minder diep gat in je geldbuidel :dontknow:

De door Muug gebezigde lichaamshoudingen zijn mij bij ontstentenis van het onderhavig onderwerp ook niet vreemd.
En zowalsem zegt : voor die 3/4 keer per jaar er hier gesleuteld wordt, eigenlijk ook nog nooit als onmisbaar ervaren ... ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorheftafel

Post by den Bullet »

Toch ietwat goedkoper bij Matthys ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorheftafel

Post by F M »

Die goedkoopste daar:
Deze motorlift is ontworpen volgens de nieuwste CE richtlijnen en maakt het comfortabel werken aan kleinere en lichte motorfietsen tot 360 kg
Die hebben precies toch een andere definitie van 'lichte motorfietsen'. :whistling: :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorheftafel

Post by den Bullet »

F M wrote: 30 Nov 2020 15:33 Die goedkoopste daar:
Deze motorlift is ontworpen volgens de nieuwste CE richtlijnen en maakt het comfortabel werken aan kleinere en lichte motorfietsen tot 360 kg
Die hebben precies toch een andere definitie van 'lichte motorfietsen'. :whistling: :grin:
Jamaar, da's met inbegrip van de pin-up!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2020 12:46
Koeno wrote: 30 Nov 2020 12:11 [.......maar ik moet wel de brug & motor goed binnenkrijgen natuurlijk ;)
:? ... Gaat die niet permanent int 'uinkot geïnstalleerd zijn dan :?:
JomJom, natuurlijk blijft de brug daar altijd staan,
daarom dat ik zo twijfelachtig ben welke te kiezen...
ze gaat altijd voor de dubbele deur staan van het tuinhuis, dus wil wel mogelijkheid hebben om nog deftig binnen te stappen zonder nek te breken...

kdenk dat ik uiteindelijk toch voor de raketman-matthys versie zal gaan....
ze zal er wel inpassen ;-)

ivm de waarom voor de motorbrug... als de CB niet verkocht geraakt, dan gaat het een restauratieproject worden...
heb enkele dichtingen te vervangen, en wil nog verder gaan ook...
Kameraad van mij zou graag mee komen klussen...
het knie zitten verdraag ik niet zo goed als ik zou willen, en dan doe ik liever deze "kleine" investering waar ik hopelijk veel plzier uit haal...

Als ze ook kan dienen om de motoculteur van mijn grootvader zaliger te re-vampen, ben ik nog zo ne contente mens...

en worst case: dan staat het toch wel cool zo'n heftafel he ;-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motorheftafel

Post by Blackbert »

Als ik lees wat voor machinerie er daar nog binnenstaat, zal die heftafel een mooie verstelbare werktafel zijn voor uw houterige bezigheden ook. :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorheftafel

Post by Muug »

Blackbert wrote: 01 Dec 2020 09:13 Als ik lees wat voor machinerie er daar nog binnenstaat, zal die heftafel een mooie verstelbare werktafel zijn voor uw houterige bezigheden ook. :thumbsup:
Of om hem erop te laten masseren door zijn godin. :peepwall:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Muug wrote: 01 Dec 2020 10:51 Of om hem erop te laten masseren door zijn godin. :peepwall:
Dan moet ik toch wel wat beter verwarming installeren ook zenne... gaat anders maar koude bedoening worden deze tijd van't jaar :p

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motorheftafel

Post by bompa »

Koeno wrote: 26 Nov 2020 22:27 HoiHoi


Kortom motorheftafel.

1. ik ken er geen fluit van.
2. mijn kot is niet gigantisch groot.

Qua diepte heb ik ergens 2.90m om mee te spelen.
Qua hoogte overaal minstens 2meter hoog

De diepte maak ik mij zorgen over, niet elke heftal gaat recht omhoog denk ik zo?
En liefst blijf ik wat met een klein budget werken natuurlijk...

Iemand ervaring met zoiets: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... orheftafel
Of weet iemand ergens 2de hands iets beschikbaar?

Kortom: overlaad mij met uw kennis & tips
Ik heb er zo een gelijk die rode , maar ik vind ze eigenlijk te licht , ik heb er in den tijd mijne Teneree opstaan gehad , het ging wel , maar het kon beter, nu zet ik er zo al is iets op gelijk een grasmachine , of een bosmaaier of zo als ik er is moet aan werken, of als ik is aan iets las ,dan staat het goed van hoogte, maar voor moto' s heb er zo mijn bedenkingen bij, ik heb die is gekocht toen ik die is zag staan bij iemand die van die klein brommerkes had en daar soms aan werkte ,maar daar mee gestopt was, en die heftafel stond daar nog in een hoek van de kelder en heb ik die toen maar gekocht.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motorheftafel

Post by bompa »

Koeno wrote: 01 Dec 2020 16:54 Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)
Dat zal een betere keuze zijn dan die rode met haar schaarlift denk ik , ik had bij mijn heftafel met die schaarlift toch het gevoel
,dat op de hoogste stand mijne moto toch niet zo stevig stond gelijk ik zou willen had ik het gevoel , maar ja nu dient ze ook voor werkbank

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorheftafel

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 01 Dec 2020 16:54 Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)
Ik heb op punt gestaan om die ook te kopen enkele jaren terug in Wieze, en als klant kon ik er nog een percentje van af knijpen. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat den atelier nogal vol zit.
Mijne rug en mijn bovenbenen klagen daar nog altijd over ... :(

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Wat ik toch ook een voordeel vind aan Matthys : als er eens iets aan mankeert kunt ge er tenminste eens terrecht voor onderdelen/herstelling. Als ge dan met uwen boel naar het midden van Nederland moet sjezen is dat toch ook veel minder.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

't ziet er alvast 'echt' uit ;-)
wel raar dat die ogen voor spanbanden niet verder naar voor zitten... 't zou voor mij logischer aanvoelen om die iets meer naar voor te hebben...

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Als die wielklem goed zit dan zijn die straps zelfs niet eens nodig...als ge ze toch wilt doen voor stabiliteit dan zijt ge beter af om ze rond de vorkpoten aan het T-stuk te doen.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

zal vanavond nog eens kijken dan...
misschien heb ik de CB niet goed in de klem gereden.
Na het spannen van de klem had ik het gevoel dat de CB wat scheef wou hangen en alles behalve stabiel was...
'k Had onmiddellijk zo'n gevoel van: zou ik er niet beter een wielklem opzetten....

wel super tevreden, CB (en dus ook CBR) kan vlot op de hoogste stand staan.
GSA zal een ander verhaal worden... ik vrees dat die zelf niet op de 2e hoogste "blokkeer" stand kan staan...
En ik vermoed dat de pomp altijd onder druk houden niet de bedoeling is...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorheftafel

Post by F M »

En als je het windscherm van de GSA verwijdert?
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Op mijn GSa zit eigenlijk geen echt windscherm meer op dit moment:
Image

als de CB in orde staat kan ik hem ook eens passen natuurlijk.
in eerste instantie zijn CB & CBR de slachtoffers die op de brug terecht komen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorheftafel

Post by Muug »

Amai! Mooi!. Geleverd door bpost?

Nu wil ik wel zo'n mega foto, met geplooide balken! :grin:

Post Reply