Herstellen kledij

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Herstellen kledij

Post by J2FK »

Mijne zoon heeft vandaag een "pijnlijk blond momentje" gehad.
Thuis gekomen, na een ritje met zijn geel banaan (R1150GS), wou hij ff vlug oliepeil checken. Lap,.... toch met de linker schouder, van zijn gelimiteerde vest waar hij zo trots op is, tegen de uitlaatbochten zeker :furious3: :furious3: Gevolg, zie plaatjes.
Iemand een idee of goed adreske waar zoiets, wat betaalbaar, te herstellen valt?

Image

Image

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Herstellen kledij

Post by Bij »

De laatste keer dat ik bij den EKO was in kontich heb ik gezien dat ze ook herstellingen doen. Ik heb er zelf nog nooit iets laten herstellen.
Ik ging altijd in Emblem bij MJK motorsport imports maar de julien is vorig jaar op pensioen gegaan en de zaak is gestopt.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Herstellen kledij

Post by Raketman »

Ik heb daar vroeger ook eens voor rondgekeken...en toen niemand gevonden die textielkledij wou/kon herstellen. Lederen pakken zoveel ge wilt, maar geen textiel motorkledij. Ben dus ook wel eens benieuwd of er iets uit de bus gaat vallen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Herstellen kledij

Post by Muug »

Motocouture doet dat.
Ik heb daar mijn RallyePro broek laten herstellen na een smelt moment. Perfecte reparatie.

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Herstellen kledij

Post by J2FK »

Muug wrote: 05 Feb 2021 22:47 Motocouture doet dat.
Ik heb daar mijn RallyePro broek laten herstellen na een smelt moment. Perfecte reparatie.
Thx, mailtje met vraag onderweg se. ;)

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Herstellen kledij

Post by J2FK »

Bon, mailke gedaan naar EKO, Motokouture en RAD. Van alle 3 dag erna mooi en duidelijk antwoord gekregen.
RAD speelt niet mee, omdat ze geen dergelijke hersteldienst hebben.
Volgens EKO kan het wel hersteld worden, een richtprijs konden ze er nie direct opplakken. Langs gaan is de boodschap, wat best logisch is.
Bij Motokouture zien ze het helemaal zitten. De foto's waren zeer duidelijk voor hun. Ze konden er zelfs een belachelijke lage prijs opplakken. :rayof: :rayof:
We hebben er vertrouwen in, Motokouture zal het worden.
Thx voor de tip :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Herstellen kledij

Post by Muug »

Graag gedaan. Het is een heel vriendelijke dame, ze kan trouwens ook motorpakken op maak maken, geheel naar uw goesting, volgens uw eigen ontwerp. Ze maakt er ook voor racers op maakt, dus ze weet hoe het moet.

RAD werkte vroeger samen met Naaiatelier Cactus, te Deinze. https://cactusretouches.be/
Maar misschien is die samenwerking tot een einde gekomen.
Maar sowieso ga je 't beste zitten bij Motokouture.
Ik ben blij da'k heb kunnen helpen ! :thumbsup: :thumbsup:

Ferm vestje trouwens: wat moet ge doen om zoiets te krijgen/kunnen kopen? :grin:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Herstellen kledij

Post by J2FK »

Muug wrote: 09 Feb 2021 16:19 Ferm vestje trouwens: wat moet ge doen om zoiets te krijgen/kunnen kopen? :grin:
Niks speciaal...gewoon naar herr bmw gaan en een kleine of dikke €1300 ofzoiets op den toog leggen :oops: :oops:
Moeten wel toegeven dat we vooraf via via notie hadden dat dit setje ging verschijnen.
Last edited by J2FK on 09 Feb 2021 21:39, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Herstellen kledij

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Feb 2021 16:19 Graag gedaan. Het is een heel vriendelijke dame, ze kan trouwens ook motorpakken op maak maken, geheel naar uw goesting, volgens uw eigen ontwerp. Ze maakt er ook voor racers op maakt, dus ze weet hoe het moet.
Maar er is toch een periode geweest dat ze geen extern werk meer wilden herstellen. Geen idee of Sophie dat in hoofdberoep of bijberoep doet.

Ik heb laatst nieuwe ritsen laten plaatsen in mijn lederen pak. Gewoon hier bij het plaatselijke naai-atelier. Bijzonder keurig gedaan, echt top. 50 euro voor de jas, 25 euro voor die in de broek.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Herstellen kledij

Post by Muug »

Als ge veel werk hebt, en maar twee handen, moet ge kiezen natuurlijk. Maar de racerij ligt al een tijdje plat, dus heeft ze wel wat vrije tijd vermoed ik.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Herstellen kledij

Post by Droopy »

Muug wrote: 09 Feb 2021 22:46 Als ge veel werk hebt, en maar twee handen, moet ge kiezen natuurlijk. Maar de racerij ligt al een tijdje plat, dus heeft ze wel wat vrije tijd vermoed ik.
Dat zou wel eens de nagel op de kop kunnen zijn. :(

Zelf heb ik mijn HG jas ook al een paar keer laten herstellen bij een plaatselijk naaiatelier.

Niet duur en goed werk maar het grootste nadeel is dat die dame rookt als een ketter, na elke herstelling daar moet de jas eerst nog eens met een sopje bewerkt worden en een paar dagen buiten hangen om die tabakgeur eruit te krijgen. :whistling:
J2FK wrote: 05 Feb 2021 18:32 Mijne zoon heeft vandaag een "pijnlijk blond momentje" gehad.
,.... toch met de linker schouder, van zijn gelimiteerde vest waar hij zo trots op is, tegen de uitlaatbochten zeker :furious3: :furious3: Gevolg, zie plaatjes.
Kan je een foto posten als de jas hersteld is?
'k Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. ;)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Herstellen kledij

Post by Raketman »

Ah bon Motokouture dus wel ?? Ik vermeldde ze niet omdat dat toen één van die plaatsen was waar ik wandelen gestuurd ben met mijn textielpak :? ... enkel leer was toen ook daar de boodschap.
Nil volentibus arduum

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Herstellen kledij

Post by J2FK »

Kan je een foto posten als de jas hersteld is?
'k Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. ;)
Was ik van plan. ;)
Jas is onderweg, keep you posted. :!:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Herstellen kledij

Post by J2FK »

Mijnen compagnon de route, van op het forum hier, heeft me van de week wakker geschud en deftig aan mijn oor getrokken met de vraag: "hoe is da eigenlijk met uwe zoon zijn vest afgelopen ?? " ":oops: :oops:
Compleet uit het oog verloren, dus bij deze en met serieuze vertraging :? ..... Goed, zeer goed zelfs!! Snel en mooi hersteld voor een belachelijk lage prijs, waarvoor dank Motocouture. :rayof:
De werkelijk ziet er beter uit dan de foto ;)

FF voor/na

Image

Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Herstellen kledij

Post by bompa »

Mijn rits van de kap van mijne motorjas loste tijdens het rijden , bij EKO terug binnen gedaan ,en daar is gratis een nieuwe rits in geplaatst :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Herstellen kledij

Post by OzzePaa »

WARNING :!: ..... TOT** ...... Of toch voor een stuk ;)
Ik ben EKO ook enorm dankbaar voor het proper herstelwerk aan m'n "Bering"-doorwaaibroek-met-één-veel-te-groot-eringevallen-gat en de MACNA zomerjas waarvan de rechtermouw niet bestand was tegen een hete uitlaatbocht van de GSA.
Bovendien heeft gisteren de eerlijke vinder van mijn, tijdens onze picknick-stop aan een schoon plekje-met-bankske, ergens halverwege Vieuxville en Roche-à-Frêne, verloren portefeuille, mij kunnen opbellen omdat er nog een papierke inzat dat die mannen geschreven hadden met mijn GSM-nummer erop. Helaas ontdekte ik de gemiste oproep pas tijdens onze laatste stop ergens voorbij Crupet, en had ik ondertussen in de buurt van Celles de 2 bankkaarten erin al laten blokkeren omdat ik daar niks had om de IceTea's te betalen.
Er zijn maw nog goei zielen in deze zich in surreële situatie bevindende wereld. De man rijdt naar verluidt trouwens met een AT uit 2000 :thumbsup: :grin:

**Totaly Of Topic
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply