Rek-tas gezocht

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rek-tas gezocht

Post by Muug »

Of hoe heet zoiets in het schoon Vlaams :mrgreen:

"Rear rack bag", tail bag, achtertas, whatever.... iets gelijk dit kortom, dus iets voor vanachter op een bagagerekske/zadel:
Image
https://www.rad.eu/nl/c/p/47519-held-ic ... medium.htm

Alternatieven zijn welkom. :thumbsup:

't is eigenlijk voor op de CRF, omdat ik daar geen bagagemogelijkheden heb. En daarop een tanktas steken is voorlopig niet aan de orde.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rek-tas gezocht

Post by F M »

Zoek je een tweedehands?

Nieuw zijn die op alle on line sites te vinden, daar moeten we toch niet bij helpen? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Rek-tas gezocht

Post by duibhce Kaelann »

Op mijn enduro's heb ik altijd een Kriega US-5 tasje gebruikt achteraan. Ook in grotere maten verkrijgbaar. Heeft wel niet zo'n handige topsluiting als die Held, maar is wel zeer goed waterdicht en bestand tegen vuiligheid.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

F M wrote: 18 Mar 2021 11:24 Nieuw zijn die op alle on line sites te vinden, daar moeten we toch niet bij helpen? :dontknow:
:mrgreen:
Zo zitten we nu eenmaal in elkaar.
Ik heb altijd al beter kunnen denken in de vorm van dialoog, dan gewoon zelf in een hoekje stilletjes te zitten overpeinzen. 8-)
Dus ik kan als een aap Google misbruiken natuurlijk, en alle webshops afgaan. Maar als hier iemand zit die mij wat nuttig advies kan even, dan is dat zoveel meer waard. :thumbsup:
Kriega bvb is een product dat ik eigenlijk niet aangenaam vind. Teveel riempjes, hoe raar dit misschien ook klinkt. Die Held is daarentegen een zeer mooi voorbeeld van eenvoud. En met een hoes erover kan dat ook tegen water. OK, niet als de moto kopje onder gaat. :geek:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 18 Mar 2021 13:29 Op mijn enduro's heb ik altijd een Kriega US-5 tasje gebruikt achteraan. Ook in grotere maten verkrijgbaar. Heeft wel niet zo'n handige topsluiting als die Held, maar is wel zeer goed waterdicht en bestand tegen vuiligheid.
De Enduristan Tail Pack zou ook waterdicht zijn, én met bovenrits. Wel kleiner dan de Held, en met 130 euro twee keer zo duur. :(

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Rek-tas gezocht

Post by zappa »

sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

zappa wrote: 18 Mar 2021 15:03 en zo iets? http://sklep.21brothers.pl/produkt/rogal-rally/
da's niet echt iets voor vanachter op de moto ;)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rek-tas gezocht

Post by F M »

Muug wrote: 18 Mar 2021 14:23
duibhce Kaelann wrote: 18 Mar 2021 13:29 Op mijn enduro's heb ik altijd een Kriega US-5 tasje gebruikt achteraan. Ook in grotere maten verkrijgbaar. Heeft wel niet zo'n handige topsluiting als die Held, maar is wel zeer goed waterdicht en bestand tegen vuiligheid.
De Enduristan Tail Pack zou ook waterdicht zijn, én met bovenrits. Wel kleiner dan de Held, en met 130 euro twee keer zo duur. :(
Ik was al verbaasd dat Jo niet over Enduristan begon, want hij is daar ook fan van. Híj heeft net als ik een Enduristan tanktas. En de waterdichtheid is een verkoopargument van Enduristan. Ik denk dat dat een kwaliteitsmerk is. Allroadmoto verkoopt die. Kan je daar eens navragen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Rek-tas gezocht

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 18 Mar 2021 15:54 Ik was al verbaasd dat Jo niet over Enduristan begon, want hij is daar ook fan van. Híj heeft net als ik een Enduristan tanktas. En de waterdichtheid is een verkoopargument van Enduristan. Ik denk dat dat een kwaliteitsmerk is. Allroadmoto verkoopt die. Kan je daar eens navragen.
Enduristan is zeker goed materiaal. Ik had daar al een tanktas van waar ik zeer tevreden over ben. Voor de T7 heb ik sinds kort ook Blizzard XL zijtassen. Nog niet in de praktijk getest, maar die zien er in elke geval even degelijk uit.
Voor een tailbag heb ik nog geen ervaring met Enduristan, wel met Kriega. Maar ik heb geen reden om aan te nemen dat Enduristan in dit geval minder goed zou zijn.

Als Lomo een tailbag in het gamma had zou ik wsch die voorgesteld hebben. Daarvan gebruik ik de crash bar bags. Ook al jaren een 30L/40L rollbag van Lomo in gebruik op onze Terra's. Minder slijtvast dan pakweg Kriega, Enduristan of Mosko. Maar voor de prijs hebben die het echt zeer goed gedaan op onze grote trips.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rek-tas gezocht

Post by Blackbert »

Om wat tegen e wringen, ik denk dat zoiets als die Held een te stijve bodem gaat hebben om 'm goed vast te kunnen zetten op de achterkant van een CRF, tenzij ge daar een bagageplaat op kan installeren.

De Kriega US10 en US5 zijn eigenlijk gewoon roltasjes voorzien van bevestigingsriemen. Passen overal op en zijn vanbinnen groter dan vanbuiten. Stevige buitentas die veel kan verdragen, waterdichte uitneembare binnentas. Ikke content van.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

Blackbert wrote: 18 Mar 2021 18:29 Om wat tegen e wringen, ik denk dat zoiets als die Held een te stijve bodem gaat hebben om 'm goed vast te kunnen zetten op de achterkant van een CRF, tenzij ge daar een bagageplaat op kan installeren.

De Kriega US10 en US5 zijn eigenlijk gewoon roltasjes voorzien van bevestigingsriemen. Passen overal op en zijn vanbinnen groter dan vanbuiten. Stevige buitentas die veel kan verdragen, waterdichte uitneembare binnentas. Ikke content van.
Ah, but the CRF has a rear rekske hoor !
Zo eentje, okkozje zgan:
Image
'k heb het al kunnen gebruiken om de kont van de CRF (plus de rest van de moto dat er ook nog aan hing) over een boomstam te heffen. (nog een geluk dat hij al plat lag)

Dus ik zou die Held daarop vastzetten. ;)

En ik heb respect voor uw Kriega-tasje!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rek-tas gezocht

Post by Blackbert »

ach zo, handig dat. dan komt dat in orde.

horizontale boomstammen gaan dan toch een andere aanpak vragen, als die held daar op zit.


ik moet ook nog beginnen oefenen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rek-tas gezocht

Post by F M »

Muug wrote: 18 Mar 2021 20:41 (nog een geluk dat hij al plat lag)
En, heeft hij al dikwijls plat gelegen, uwe Honda ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

F M wrote: 19 Mar 2021 10:31
Muug wrote: 18 Mar 2021 20:41 (nog een geluk dat hij al plat lag)
En, heeft hij al dikwijls plat gelegen, uwe Honda ?
Ehm, FM, ge zijt weer zaken uit de context aan het rukken. Het blijft toch sterker dan uzelven eh. 8-)
De bewuste zin eindigt namelijk zo: "over een boomstam te heffen. (nog een geluk dat hij al plat lag)". Duidelijk genoeg dat het woord "plat" over de boom gaat mijn gedacht.
Maar goed, 't is u vergeven, tegenwoordig doen zowat alle media dat, met alle mogelijke rampzalige berichtgevingen tot gevolg. :devil:
Geen wonder dat de mensen voor 't minste geringste tilt slaan. :|

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rek-tas gezocht

Post by F M »

Muug wrote: 19 Mar 2021 10:37 Het blijft toch sterker dan uzelven eh. 8-)
I pleed guilty :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rek-tas gezocht

Post by bompa »

Zo een tas achter op den enduro is niet echt handig, allee het is te zien hoe je hem gebruikt, wil je over de putten rijden moet je naar achter kunnen, rij je er door speelt het geen rol dat er daar een tas op staat , maar om iets mee te nemen is het wel handig. Op den Teneree had ik gewoonlijk gewoon een rugzak op het rekje gemonteerd met wat rekkers en een netje.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

bompa wrote: 19 Mar 2021 18:46wil je over de putten rijden moet je naar achter kunnen
't is grappig dat je het zegt, bij mijn eerste rit met dat rekje achterop heb ik inderdaad mogen merken dat dat nogal hard is als je uw gat naar achteren steekt :mrgreen:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rek-tas gezocht

Post by Tom Thumper »

bompa wrote: 19 Mar 2021 18:46 Zo een tas achter op den enduro is niet echt handig, allee het is te zien hoe je hem gebruikt, wil je over de putten rijden moet je naar achter kunnen, rij je er door speelt het geen rol dat er daar een tas op staat , maar om iets mee te nemen is het wel handig. Op den Teneree had ik gewoonlijk gewoon een rugzak op het rekje gemonteerd met wat rekkers en een netje.
Groot gelijk. Om op congé te gaan heb je goed gerief nodig maar om hier wat rond te toeren heb je gewoon een zakje nodig waar wat gerief in kan. Al die duur dingen, die gaan alleen maar smerig worden. Een plastieken zak van den Delheize is perfect voor wat het moet dienen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 20 Mar 2021 11:30 Een plastieken zak van den Delheize is perfect voor wat het moet dienen.
Rare opmerking toch, ik weet even niet op welke manier ik die zin moet interpreteren: ernstig? Om te lachen? Smalend? Cynisch? Ironisch? :freak:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rek-tas gezocht

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 20 Mar 2021 12:04
Tom Thumper wrote: 20 Mar 2021 11:30 Een plastieken zak van den Delheize is perfect voor wat het moet dienen.
Rare opmerking toch, ik weet even niet op welke manier ik die zin moet interpreteren: ernstig? Om te lachen? Smalend? Cynisch? Ironisch? :freak:
Nee, héél serieus. Steekt gewoon de zaken die je nodig denkt te hebben in een plastieken zak van de Delhaize, bind die vast op uw rekje met een spanbandje en uw gerief blijft droog en proper. Als die plastieken zak versleten is, kan die nog dienen als vuilzak. Op die manier ben je ook zeker dat je niet meer ga meenemen dan wat je echt nodig hebt. Geen extra gewicht, geen zaken die in de weg zitten waardoor je niet vrij kan bewegen op de moto. En dat kost €0.50 voor de betere versie, dat standaard versie kost €0.10 oftewel 1000 keer minder dan die dure dingen die, ik geef toe, 100 keer langer meegaan. Nog altijd een tiende van de prijs dus min de uitgespaarde kosten van pedaalemmerzakjes. :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply