Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by Muug »

Dat lijkt wel een coole band.
Wordt zelfs als M+S band gepresenteerd.

Ongeacht de weg, ongeacht het weer - Dunlop Mutant staat voor u klaar. De eerste cross-overband ter wereld biedt handling op hypersportniveau, de beste grip in natte omstandigheden zoals die van van race-regenbanden en uitzonderlijke duurzaamheid tijdens toertochten. De M + S-technologie van de Mutant geeft je het vertrouwen om gewoon te rijden en alle omstandigheden te overwinnen.

Iemand al ervaring mee?

https://www.dunlop.eu/nl_be/motorcycle/ ... utant.html
Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by F M »

Je mag natuurlijk als eerste de band eens proberen en je bevindingen aan ons laten weten.

By the way, nieuwe banden steken, dat is iets wat jou niet zo vertrouwd is, dacht ik? Je moet al ongeveer 10.000 km met dezelfde motor rijden voor je nieuwe banden steekt. :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by Muug »

F M wrote: 15 Jul 2021 11:07 Je mag natuurlijk als eerste de band eens proberen en je bevindingen aan ons laten weten.

By the way, nieuwe banden steken, dat is iets wat jou niet zo vertrouwd is, dacht ik? Je moet al ongeveer 10.000 km met dezelfde motor rijden voor je nieuwe banden steekt. :peepwall:
Jep,
Het gebeurt de laatste jaren eerder dat ik bij een pas gekochte motorfiets banden laat steken. Hoewel ik liever geen moto koop met versleten banden, net omdat ze het hier niet lang uithouden bij deze moeilijke mens. :grin:
Nu, bij de KTM met zijn 112.000km heb ik wel al enkele keren de banden vervangen hoor. :thumbsup:

Maar goed, de Anakee op deze GS is toch wat te ver heen om er een weekje mee op motorreis te gaan.

Trouwens, als de Pirelli STR Rally niet tijdig geleverd wordt, dan zal het deze mutant worden jawel. 120/70 zal wel passen op een velg waar normaal 110/80 op hoort. :thumbsup:

edit:daarnet bericht gekregen: de STR is gearriveerd, dus de Mutant zal nog wat moeten wachten.

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by Jopet »

Als je er zin in hebt waarom zou je ze niet uitproberen, voor elke band heb liefhebbers en haters.
Je mag er van uit gaan wanneer je zo'n type band koopt je die toch nooit in het extreme zelf zal testen, m.a.w. voor 95% van ons zal dit een goede band zijn.
Pirelli Scorpion Trail wordt door bijna iedereen de hemel in geprezen terwijl er zijn die zeggen nooit meer.
De Michelin Anakee die standaard geleverd werd op mijn GSa wordt door velen de grond ingeboord, terwijl ik er 10.000 km mee gereden heb in weer en wind, in de Eifel, in de Alpen en in de Dolomieten en toch diep durft te gaan in de bochten heb er nooit geen problemen mee gehad. De enige reden dat ik geen nieuwe Anakee's gelegd heb is omdat ik gekozen hebben voor banden met een gewoon baanprofiel omdat ik toch nooit off road rij.

Conclusie: doen :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by Muug »

Ik wou eigenlijk gewoon maar weten wat de ervaring van anderen was....

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dunlop Mutant Cross-Over band: iemand al geprobeerd?

Post by Koeno »

Ik ken eigenlijk maar 1 iemand die deze band heeft, op 2fast heeft Sugomi deze op zijn kawa Z900rs gemonteerd vorig jaar...
maar nog geen ervaring van gelezen,

Post Reply