Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
den Bullet

Re: Moto GP

Post by den Bullet » 11 Apr 2018 09:18

Om nog maar te zwijgen over de startprocedure ... :evil:

Muug

Post by Muug » 11 Apr 2018 11:11

daar was in feite niks mis mee.
Hier staat de uitleg daarover:
https://www.crash.net/motogp/news/89339 ... ina-motogp

Mario

Post by Mario » 11 Apr 2018 16:41

maar misschien heeft Bullet over wat Marquez daar allemaal heeft uitgestoken
ik volg al ruim 30 jaar auto- en motorsport maar heb denk ik nog nooit iemand gezien die in volle startprocedure (na de opwarmronde dus) zo'n stoten uithaalt (vooral in tegengestelde richting rijden, slaagt toch wel alles vond ik)

en ik vond het jammer dat de enige die genoeg lef had daar amper voor beloond werd
ze hadden hem eigenlijk evengoed een voorsprong van 10 of 15 seconden op de rest kunnen geven, dat zou wat terechter zijn geweest

ook wel weer opvallend hoe Marquez een van de bitter weinigen is geweest die er qua afstelling boenk op zat ; hij was duidelijk de snelste van de hoop
misschien zou Pedrosa dat ook geweest zijn, maar die kreeg nooit de kans het te tonen

pingu

Post by pingu » 14 Apr 2018 21:24

De race was al "voorbij" voor ze begonnen was. Door de chaos bij de start. En dan bedoel ik zowel de "knullige" manier waarop Dorna de startprocedure afhandelt, als de even knullige manier waarop ze reageren op Marquez' afslaande en weer aangelopen motor. En op de manier waarop ze (Dorna) ook tijdens de rest van de race reageren. Zarco komt weg met het uit de wedstrijd "duwen" van Pedrosa. Petrucci knalt tegen A. Espargaro aan en komt er zonder een kick van Dorna mee weg. MM93 krijgt voor hetzelfde vergrijp wel een "-1 position" straf. Maar dan wel op het ogenblik dat hij al meerdere "extra" rijders heeft ingehaald (en de straf dus eigenlijk "vijgen na Pasen" wordt)... En dan als "kers op de taart" het incident met Rossi, die al sinds 2015 op wraak zint. En de kans om z'n Machiavellistische "talent" ten toon te spreiden natuurlijk met beide handen grijpt.

Het staat buiten kijf dat MM93 "losgeslagen" was. Het staat eveneens vast dat dit eigenlijk niet nodig was, want hij was meer dan een seconde sneller dan elke andere rijder. Er bestaat geen twijfel dat Dorna er een zootje van gemaakt heeft. Hopelijk wordt de volgende race opnieuw beter.

Jammer voor Crutchlow, Rins, en vooral ook Miller.

Post Reply