MotoGP 2016

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

MotoGP 2016

Post by Davy78 »

All? ... het seizoen is nog maar pas begonnen ...

http://www.crash.net/motogp/news/228625 ... -want.html

Ik zou zeggen "eet ne snickers"

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

MotoGP 2016

Post by Mario »

geen misse GP, maar die van vorig jaar was toch een stuk spannender
verrassend dat Dovizioso alsnog voorbij Marquez raakte ; ik dacht dat die laatste misschien brandstofproblemen kende maar 't zal wel iets anders geweest zijn
heel indrukwekkende Lorenzo

jammer dat Sim?on gevallen is in de Moto2, anders had hij een mooie top-10 plaats behaald
Loi kende een betere start dan vorig jaar in de Moto3

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MotoGP 2016

Post by Muug »

er gaan er veel op hun bakkes gaan van 't jaar.... voorwielslides... elkaar omver kegelen.... Marquez was weer hele rare lijnen aan 't rijden... het wordt een onvoorspelbaar seizoen alleszins

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MotoGP 2016

Post by Mick »

Het minst voorspelbare was nog Dovizioso die heel 't weekend in de schaduw van zijn ploegmakker stond en dan zondagavond in extremis toch nog op dreef geraakte. "La musica è cambiata" alweer, op 't nipperke deze keer.

Iannone wordt anders ook sterker en sterker maar blijft geneigd tot fouten en crashes. Zijn wisselvalligheid is er wel op gebeterd tegen zijn Moto2-dagen, toen was 't echt het ene weekend winnen of vanuit een top-3 plek crashen, en het volgende weekend weer helemaal nergens vooraan te zien zijn. Wat hij ook aan de Moto2 heeft overgehouden is dat hij tot op de dag van vandaag één van de weinigen is die echt hard tegen hard met Márquez kan en wil racen. Hij zou een keer een koers moeten winnen feitelijk, kwestie van te zien of dat een mentale barrière kan slopen bij hem.

Márquez reed een onkarakteristiek beredeneerde koers en leek tevreden dat hij de punten veilig had gesteld. Voorzichtigheid door de nog onbekende Michelins of zou hij vorig seizoen toch een leske geleerd hebben van de doctor?

Over Rossi gesproken, het bleef wachten op zijn gewoonlijke sterke finish maar die kwam er niet door, misschien omdat de banden het bij de anderen ook zo goed uithielden. Hopelijk opnieuw een kwestie van gewenning aan de Michelins, want als dat zich gaat herhalen zal hij zijne rijstijl nóg maar eens moeten heruitvinden.

Lorenzo, deze keer met een (Shark-)helm die hem niet in de steek liet zoals dat ander geval dat hij vorig jaar op zijn kop had, overklaste uiteindelijk nog eens iedereen in zijn typische stijl. Zolang dat niet elke keer lukt is er gelukkig ook hoop voor d'anderen.

Pedrosa en Viñales verwacht ik binnenkort ook nog dichter vooraan te zien en misschien ook wel Redding, die blijkbaar wat té zuinig was geweest met de naft en zijn beloftevol Ducatidebuut niet echt in schoonheid afsloot. Volgende keer beter.

Moto3: Cool dat Antonelli een regelmatige winner begint te worden maar die rookie Bulega is me er ene om in de gaten te houden. En 'k blijf ook hardnekkig Fenati-supporter, ondanks al zijn dwaze stoten tijdens, voor en na races en andere sessies. :dontknow:

Dan nog Bastianini en Bagnaia daarbij, stevige generatie Italianen samen. Wat Quartararo weer mankeerde weet ik niet, had van hem ook een topseizoen 2016 verwacht... kan nog komen natuurlijk, we zijn begot ene Grand Prix ver.

Post Reply