GP van Italië

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

GP van Italië

Post by Mario »

wauw, 3 prachtige races met als orgelpunt de verdiende overwinning van Dovizioso in de MotoGP
Petrucci en Bautista behalen ook een heel fraai resultaat, de Honda's waren vandaag nergens
Lorenzo zakte na een sterk begin ook geleidelijk naar het middenveld, heeft dus nog wat werk aan de winkel

in de Moto3 zijn ze in een peloton van ruim 20 rijders over de streep gekomen :o
geen idee wat er eigenlijk scheelt met L. Loi maar die mag zich zorgen beginnen maken met zijn magere resultaten terwijl zijn teammaat toch het kampioenschap aanvoert (met vandaag wel een matig resultaat)
en in tegenstelling tot meestal was de Moto2 race ook leuk om naar te kijken :)
Siméon lijkt me ook een van de eeuwige Moto2-racers te zullen worden of verkast mogelijk naar een andere klasse, MotoGP zit er niet meer in

doe zo voort, zou ik zeggen :grin:

heeft overigens iemand opgemerkt dat Aleix Espargaro met zijn Aprilia in Q1 (of hoe heet dat, de 12 snelste ?) geraakt is
alleen jammer genoeg zijn race verknoeid door een valse start :(

Dovizioso is dan wel opgeklommen tot de 2de plaats in het voorlopig klassement, maar ik zie hem niet echt als de grootste rivaal van Vinales voor de wereldtitel ; zijn motor is niet regelmatig genoeg helemaal vooraan te vinden
al weet je nooit natuurlijk ; het presteren van elke motor verschilt blijkbaar nogal van circuit tot circuit (asfalt, banden). Mugello was toch een van de circuits die de Ducati's meer op het lijf geschreven waren. Maar dus in Jerez werden de fabrieks-Yamaha's ook helemaal vooraan verwacht en zie wat er daar gebeurde

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: GP van Italië

Post by Mario »

en het blijft verrassingen regenen nu tijdens de trainingsritten in Spanje
Pedrosa op pole (na Jerez), Marquez valt blijkbaar 2 keer tijdens de kwalificaties en nog 2 keer bij de vrije trainingen (ok, niet zo verrassend maar het is wel veel), 2 Ducati's op de 1ste rij waarbij Lorenzo die tot nu toe bij de kwalificaties geen potten kon breken, de Yamahas die er niet aan te pas komen dat op een circuit waar ze traditioneel sterk uit de hoek komen
en A Espargaro op zijn Aprilia heel mooi 5de :)

benieuwd hoe het morgen zal verlopen

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: GP van Italië

Post by Davy78 »

Ik kan niet kijken straks :cry: Ben zeer benieuwd naar wat pedrosa gaat doen. Lorenzo op 2e plaats is ook wel een verrassing.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: GP van Italië

Post by Mario »

hmm, ik ga u niet veel verklappen, alleen dat het kampioenschap er nog een stukje spannender op geworden is
mooiste race was wel alweer de Moto3

Post Reply