Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 27 Aug 2018 15:35 En forumschorum :whistling:
yep, gelukkig van hun schoonste kant gezien... :mrgreen:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Allez, de Fenati is overal buiten gesmeten

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180910_03728829

Verdiende loon.... was vorig jaar ook al bij de VR46 Academy buiten gewerkt omdat hij zich niet kon houden aan de interne regels. :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

niet minder dan zeer terecht! :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 10 Sep 2018 23:52 maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:
https://www.youtube.com/watch?v=llMFtQb4lLs

Ooit geraak ik er wel es 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Stefke wrote: 10 Sep 2018 23:52 maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:
https://www.youtube.com/watch?v=llMFtQb4lLs
Hij haalt daar efkes 7-8 man in op een paar ronden tijd. :shock: :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Muug wrote: 10 Sep 2018 16:08 Allez, de Fenati is overal buiten gesmeten

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180910_03728829

Verdiende loon.... was vorig jaar ook al bij de VR46 Academy buiten gewerkt omdat hij zich niet kon houden aan de interne regels. :pillepalle:
En hij heeft zich ondertussen teruggetrokken uit de racewereld; hij gaat in den ijzerwinkel van zijn pa werken ...

't Zou ook kunnen dat 'm een contract bij Brembo krijgt :whistling: :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

den Bullet wrote: 11 Sep 2018 13:57 En hij heeft zich ondertussen teruggetrokken uit de racewereld; hij gaat in den ijzerwinkel van zijn pa werken ...
Ik kan mij voorstellen dat 'm voor niks anders deugt. :| Eerder op de dag nog schreef ik ergens dat het voor die ouders ook verschrikkelijk moet zijn. Al zeker 18 jaar steken ze elke seconde van hun eigen leven , en hun geld, in die gast zijn carrière en op een milliseconde tijd doet 'm dat allemaal ontploffen en schiet 'm zichzelf een figuurlijke kogel door de kop. Razend moeten die ouders zijn. Minstens. Moest ik zijn pa hij zou 't weten en voelen, een paar jaar lang. :devil:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 11 Sep 2018 13:57 't Zou ook kunnen dat 'm een contract bij Brembo krijgt :whistling: :peepwall:
:lol: :lol: :lol:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Aragon MotoGP: Lorenzo: 'Marc destroyed my race, my foot'
https://www.crash.net/motogp/news/90616 ... ce-my-foot

Blijft toch een speciaal figuur, die lorenzo ...

Ik kan absoluut begrijpen dat hij zich de race anders had voorgesteld, maar die eerste bocht is sowieso toch altijd een grote chaos? Ik zit eigenlijk bij iedere motogp race die ik zie mijn adem in the houden bij die eerste bocht ... om dan nu eventjes de schuld in de schoenen van zijn toekomstige teammate te schuiven omdat die een rare lijn had ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Read this .... https://www.crash.net/motogp/news/90616 ... ce-my-foot
Simpel gesteld: Marquez heeft een block pass op Lorenzo uitgevoerd, waardoor die niet al te veel mogelijkheden meer had. Met alle gevolgen van dien.
Kortom, Marquez heeft er weer eens een lap opgegeven. Hij speelt het spel toch wel een pak harder dan de "oude" generatie. :?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

"When he saw I was there on the outside, he tried not to let me pass into the corner and I didn't have any option other than to go onto the dirty part of the track.

"Because we were very wide and already the other riders [were coming], if I didn’t want to lose five or six positions I had to open the throttle.
Hier zegt hij toch zelf "ik heb teveel gas gegeven"?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Davy78 wrote: 24 Sep 2018 12:04
"When he saw I was there on the outside, he tried not to let me pass into the corner and I didn't have any option other than to go onto the dirty part of the track.
"Because we were very wide and already the other riders [were coming], if I didn’t want to lose five or six positions I had to open the throttle.
Hier zegt hij toch zelf "ik heb teveel gas gegeven"?
Niks uit de context halen aub. ;-) Gezien de situatie had hij niet echt veel opties. Hij heeft voor deze optie gekozen, met alle gevolgen van dien. Maar - belangrijk - hij is tot het maken van een keuze geforceerd door hetgeen Marquez gedaan heeft.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Lets agree to disagree :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Davy78 wrote: 24 Sep 2018 13:03 Lets agree to disagree :)
lol
hij geeft zelf toe dat 'm geen klacht gaat indienen omdat je van buiten af niet kan zien wat er aan het gebeuren was.
En dat wordt dan volgend jaar de collega van Marquez.
Dat belooft 8-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

:lurker:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Sinds wanneer is een block pass illegaal, dan?
'k heb veel respect voor Lorenzo. Hoe hij met de Yamaha reed was prachtig om te zien. En hoe hij zich heeft "heruitgevonden" op de Ducati grenst aan het ongelooflijke. Maar net als Crutchlow is 't ook een beetje een klager: als het mis gaat is het de schuld van iets of iemand anders. En in dit geval is 't ook een beetje hypocriet: als je even nagaat hoe agressief Lorenzo in Oostenrijk de laatste ronden rondreed...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

:thumbsup:
Ik keur de block pass ook nergens af hoor. Je leest teveel tussen de lijnen. :grin:
Ik citeer gewoon wat dingen die ik lees ;)
Sneu voor Rossi dat Yamaha dat spinnen niet onder controle krijgt. :|
"The problem is not the tyres, because the tyres are the same for everybody," Rossi emphasised. "Honda and Ducati are able to go 10 seconds faster than last year with the same tyres.
"But our problem is the tyres, because for some reason we are not able to make the rear tyre work in a proper way. "

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Muug wrote: 24 Sep 2018 14:16 :thumbsup:
Ik keur de block pass ook nergens af hoor. Je leest teveel tussen de lijnen. :grin:
Ik citeer gewoon wat dingen die ik lees ;)
Sneu voor Rossi dat Yamaha dat spinnen niet onder controle krijgt. :|
"The problem is not the tyres, because the tyres are the same for everybody," Rossi emphasised. "Honda and Ducati are able to go 10 seconds faster than last year with the same tyres.
"But our problem is the tyres, because for some reason we are not able to make the rear tyre work in a proper way. "
Fair enough :lipsrsealed2:
Wat de Yamaha's betreft, de laatste geruchten zijn blijkbaar dat Yamaha de mist is ingegaan met de configuratie van het blok. Te lichte krukas of zoiets. Waar in dat geval niet veel aan te doen zou zijn, ze gaan moeten wachten tot volgend jaar.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

't is eigenlijk een half mirakel dat Rossi nog 3de staat in het kampioenschap
beide Yamaha's die nog na Espargaro op zijn Aprilia eindigen :w00t:
ik had eigenlijk wel een Ducati-overwinning verwacht, dus proficiat aan Marquez (al zal de vroege uitschakeling van Lorenzo er ook wel voor iets tussen zitten, want die zou Marquez nog wel het leven zuur hebben gemaakt en zijn banden sneller versleten hebben)

zonde dat het transferseizoen zo vroeg op gang is gekomen ; Iannone buitengewipt bij Suzuki omdat toen de resultaten nog te wensen overlieten maar hij staat wel al bijna de ganse tijd al voor zijn hoog ingeschatte teammaat
Lorenzo en Ducati die uit elkaar gaan, wat in mijn ogen een serieuze vergissing is (waarvoor beide kanten verantwoordelijk zijn)

Siméon was weer anoniem bezig en Bautista crasht nog eens na een fraaie kwalificatie...
moeilijk te begrijpen voor mij dat zijn teammaat Abraham een zitje krijgt bij (het Spaanse) Avinitia terwijl hij moet uitwijken naar de Superbikes

Locked