MotoGP 2020

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

ik denk dat Vinales kampioen gaat worden al hoop ik eerder op Dovizioso
al zijn er velen die vrezen dat Yamaha zwaar aan het gokken is met de betrouwbaarheid van hun blokken (al 2 of 3 kapot gegaan) om de Honda en Ducati te kunnen bijhouden op de rechte stukken

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Ja die blokken :shock:
Geen idee wat Yamaha aan 't uitspoken is eigenlijk. Al jaren. :dontknow:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: MotoGP 2020

Post by Raketman »

Het feit alleen al dat jonge coureurs en Yamaha niet willen luisteren naar Rossi is eigenlijk genoeg om ontslagen, standrechterlijk geexecuteerd, gevierendeeld en vervolgens vertrappeld te worden door een kudde bisons.

:roll:

:mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Raketman wrote: 05 Aug 2020 17:26 Het feit alleen al dat jonge coureurs en Yamaha niet willen luisteren naar Rossi is eigenlijk genoeg om ontslagen, standrechterlijk geexecuteerd, gevierendeeld en vervolgens vertrappeld te worden door een kudde bisons.
Die bisons, da's waarschijnlijk het moeilijkste te regelen.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

allemachtig, wat een ongelukken vandaag (in Moto2 en MotoGP)
gelukkig lijkt het erop dat de ergste vrees niet uitkomt
scheelde echt geen haar of Rossi en/of Vinales had(den) op z'n minst in het ziekenhuis gelegen met heel zware kwetsuren (Syahrin vermoedelijk wel)
ik vond het gedrag van Zarco wel risicovol maar mogelijk is er niets mee aan de hand, ben geen motorracer : eerst Morbidelli voorbij steken (ok) maar dan voor hem zijn pad kruisen en beginnen remmen...

kampioenschap is wel geherlanceerd na het Ducati-fiasco van vorige week

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: MotoGP 2020

Post by FransST »

Vermoedelijk dacht Zarco dat hij ruim genoeg voorbij Morbidelli was, EN zeer goed mogelijk dat Morbidelli harder ging rijden doordat hij in de slipstream van Zarco kwam.

Deze 2 bij elkaar KUNNEN een verklaring zijn.

Maar dat er enkele rijders heeeeel veel geluk hadden daar, dat is zeker.

In elk geval meer kijkgenot vandaag ( eigenlijk niet alleen vandaag) bij die 3 motorraces dan bij die saaie F1.

Frans
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoGP 2020

Post by F M »

Mario wrote: 16 Aug 2020 18:40 allemachtig, wat een ongelukken vandaag (in Moto2 en MotoGP)
Daardoor kwam de motogp toch ook eens in het nieuws op TV.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

F M wrote: 17 Aug 2020 09:45
Mario wrote: 16 Aug 2020 18:40 allemachtig, wat een ongelukken vandaag (in Moto2 en MotoGP)
Daardoor kwam de motogp toch ook eens in het nieuws op TV.
ja, en daar hadden ze het alleen over de twee die naast hun moto terecht kwamen maar niet over Vinales en Rossi terwijl die echt wel heel veel chance hebben gehad...

ik herinner me in de superbikes nog een gelijkaardig ongeval met de arme Akira Yanagawa die door de moto van Russell denk ik omver gemaaid werd ; heeft er maanden over gedaan om daarvan hersteld te raken
en dat was dan nog een kleinere klapper dan die twee moto's hier
https://www.youtube.com/watch?v=m2YUEbLeWv0

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Op HLN staat een heel mooi filmpje waarop je mooi kan zien hoe Vinales en Rossi plots twee héél oververmoeide beschermengelen hadden. Die liggen nu op intensive care denk ik. Want die vliegende motorfiets is in zijn maximale lengte tussen V en R gevlogen, en beide rijders heeft die gemist op een half metertje. Die twee racen dus op max snelheid die bocht in, die vliegende moto heeft ook een razende snelheid, en die drie objecten kruisen elkaar zonder elkaar te raken. Daar kan je niet op trainen. Op Youtube zie je wel eens filmpjes van dansers/soldaten/motorrijders die in rijen rijden of marcheren en elkaar op alle mogelijke manieren kruisen zonder hun pas of tempo te onderbreken. Maar die doen dat niet aan 250 per uur dacht ik zo. Crazy gewoon.

https://www.hln.be/video/enorme-crash-r ... en~p162047

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MotoGP 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 06 Aug 2020 11:24
Raketman wrote: 05 Aug 2020 17:26 Het feit alleen al dat jonge coureurs en Yamaha niet willen luisteren naar Rossi is eigenlijk genoeg om ontslagen, standrechterlijk geexecuteerd, gevierendeeld en vervolgens vertrappeld te worden door een kudde bisons.
Die bisons, da's waarschijnlijk het moeilijkste te regelen.
Nope, is zo gepiept. Laurent Naveau, Belg en voormalig Grand-Prix rijder in de 500 cc klasse is nu bisonboer in Orchimont.
https://www.bisonranchorchimont.com/

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: MotoGP 2020

Post by Raketman »

Ja hallo Vinales...efkes aan 300 vaststellen dat uw remmen niet meer marcheren, beetje afgeremd op de motor en dan afstappen aan 220 km/h :shock: :shock: :shock: :shock: :freak: :stars:

ge moet het maar kunnen, blijven nadenken en handelen aan snelheden waar de meesten al achter moeke roepen...
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: MotoGP 2020

Post by duibhce Kaelann »

:shock: :pillepalle:
De koelbloedigheid en ballen die ge moet hebben om dat op zo'n moment te doen :o
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

Raketman wrote: 23 Aug 2020 19:30 Ja hallo Vinales...efkes aan 300 vaststellen dat uw remmen niet meer marcheren, beetje afgeremd op de motor en dan afstappen aan 220 km/h :shock: :shock: :shock: :shock: :freak: :stars:

ge moet het maar kunnen, blijven nadenken en handelen aan snelheden waar de meesten al achter moeke roepen...
ja, ik heb er ook van achter mijn oren moeten krabben
ikzelf zou wellicht gewoon verstijven en de muur fixeren waar ik op afreed...

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2020

Post by Jopet »

Mario wrote: 23 Aug 2020 20:55 ikzelf zou wellicht gewoon verstijven en de muur fixeren waar ik op afreed...
Ik denk dat ik ook zoiets zou tegenkomen, kan mij niet voorstellen dat ik op dat moment zou proberen af te stappen....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoGP 2020

Post by F M »

Zou die dat ooit al eens voorgehad hebben? Of is dat echt op dat moment beslissen van eraf te springen?
De remproblemen waren er wel al even, dus misschien had hij dat scenario al in zijn hoofd ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

F M wrote: 24 Aug 2020 09:14 Zou die dat ooit al eens voorgehad hebben? Of is dat echt op dat moment beslissen van eraf te springen?
De remproblemen waren er wel al even, dus misschien had hij dat scenario al in zijn hoofd ?
Zulke mensen racen al vele, vele jaren, wellicht al sinds hun kinderjaren. In al die races zijn ze al onvoorstelbaar veel op hun bakkes gegaan, en voor hun is rijden aan 200+ zo normaal als voor ons 50km/u rijden is. Dus ze zijn "gewend" aan zulke toestanden en hun reflexen zijn ook veel scherper afgesteld dan de onze. En jawel, hij had het wel al in de mot dat er problemen waren met zijn remmen. Hier meer info: https://www.crash.net/motogp/news/94295 ... i-had-jump


Colin Edwards is trouwens ook al eens aan 200km/u van zijn moto gesprongen toen die al rijdend in een vuurbal veranderde: https://www.crash.net/motogp/news/72795 ... -in-flames
Gek genoeg merk ik dat de youtube-filmpjes ervan verwijderd zijn.
Hier een foto:
Image

Post Reply