MotoGP 2021

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MotoGP 2021

Post by Muug »

Allez, we gaan het nog eens proberen.
Een nieuw jaar, een oud virus, een nieuw raceseizoen.
We zijn curieus wat er deze keer gaat gebeuren.

Er is eigenlijk veel veranderd ondertussen.
- Cal Crutchlow is ermee gestopt. Dat had ik zien aankomen. Die heeft diverse kwetsuren die hem chronische pijn bezorgen. Onder andere één van zijn voeten is er slecht aan toe en lijkt niet te genezen door zijn race exploten. Hij heeft nu de rol van testpiloot bij Yamaha overgenomen. Iets wat Lorenzo - de bleiter - zogezegd vorig seizoen deed, maar ik denk dat 'm maar twee testritten gedaan heeft. Hij kan blijkbaar wél goed dansen en zingen trouwens. :roll:
- Marquez zijn arm is nu stilaan aan het genezen, hij beweert dat het heel goed gaat en denkt van te kunnen racen. Maar 't zou mij toch verbazen. Hoewel, 't is een kadee die denkt dat 'm van Kryptoniet gemaakt is.
- Dovisiozo zijn verhaal is nog zotter: zo'n enorme winnaar, zo'n prachtig competitiebeest, en die doet dit seizoen niet eens mee. Niemand die weet waarom. Vroeg hij teveel opslag bij Ducati? :dontknow:
- Suzuki zal het dit jaar ongetwijfeld ook erg goed doen. Hun moto is de meest evenwichtige, de meest consistente, Rins is een verbazend goed en verstandig rijder, heel onopvallend en heel efficiënt. Impressionant.
- Verder doet iedereen vanzelfsprekend keihard zijn werk tijdens de preseason tests.
- KTM, Yamaha, Honda, ze zijn allemaal hard aan het testen.
Aja, er is één ding dat nog niet veranderd is.
Afin, 't is veranderd en toch is er niks veranderd.
Rossi zit nu bij Petronas Yamaha, da's een team waar Morbidelli vorig jaar spectaculair goed gereden heeft, supersnel en zo. En ook nu weer, prachtige preseason tests.
Maar Rossi....
tja....
what can I say?
https://www.crash.net/motogp/news/97195 ... is-similar
"Qatar MotoGP Test: Rossi 20th"
"We need to follow different way, chassis similar"
"For sure the position is not fantastic and also my lap time is not fantastic, but today I don't feel very comfortable with the bike," Rossi said. "At the end of the day, unfortunately, I had some problem with the bike so I'm not able to make the time attack."
"We're struggling a bit with the tyres, with the grip, "
"We suffer especially in acceleration, because I don't have a lot of rear grip. "
:roll:

'nough said...

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2021

Post by Jopet »

Ik hoop een beetje op een seizoen als vorig jaar, veel verschillende winnaars en podiums en dus weinig voorspelbare raceuitslagen.
Rossi moet dringend met pensioen en KTM mag wereldkampioen worden :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 11 Mar 2021 03:26 Ik hoop een beetje op een seizoen als vorig jaar, veel verschillende winnaars en podiums en dus weinig voorspelbare raceuitslagen.
Rossi moet dringend met pensioen en KTM mag wereldkampioen worden :rayof:
Ik gok op een Aussi op een pizzakop ...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2021

Post by Mario »

ik durf niet gokken
Rins of Miller mogen van mij maar zoals we al eerder zagen, het ene jaar is het andere niet en de Suzuki van dit jaar kan serieus door de mand vallen (totaal geen idee hoe de test in Losail verlopen is ; bovendien kun je wellicht helemaal niet afgaan op de daar gereden tijden)

ik denk dat Zarco het goed gaat doen bij Pramac en hoop dat Espargaro het Marquez wat lastig kan maken
Nakagami mag ook wel minstens op het podium geraken wat mij betreft

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Zo, we zijn er aan begonnen, de eerste race is achter de rug. :thumbsup:

Per uitzondering hebben we de race live gezien, met dank aan het latere race-uur, want overdag is het daarin Qatar een beetje te heet om gezond te zijn. En wat we zagen was interessant. Zo'n Rode Armada, zijnde vier Ducati's die een paar ronden lang de lead hadden, da's wel mooi om te zien! Op de vraag "Welke zijn nu de Ducati's van het officiële team?" was mijn antwoord heel eenvoudig: "De roodste". 8-) Want jawel, er was een verschil.

De Suzuki-rijders, als vanouds, rustig langzaam naar voren. Mir zelfs op 't laatst nog bijna zilver, maar dat ultieme foutje in de ultieme bocht maakte dat twee Ducati's hem aan volle snelheid voorbij stormden. Hij ging ze op een prachtige manier voorbij, maar de snelheid waarmee die Ducati's hem voorbij gingen was ronduit fascinerend om te zien!

De Honda-rjiders, zoals verwacht, een scheet in een fles. Sorry Mario, maar die Nakagimijimmydimmydinges heeft nog nooit potten gebroken en hij gaat dat van 't jaar ongetwijfeld ook niet doen.

Yamaha-rijders, ehm, welke? Er zijn er zoveel.... Nee, serieus, Maverick toont waartoe hij in staat is als zijn moto goed is. Verdomme zeg, Ducati's vele ronden achter u houden op een circuit met zo'n lang recht stuk is ronduit impressionant! Gróót respect! De Fabio moet wat issues gehad hebben, met zijn banden wellicht, want hij is niet verder dan de 5de stek geraakt. Morbidelli had iets voor met zijn schokbreker, gelijk of 'm geen demping meer had, dus hij moest een seconde per ronde trager rijden. En Rossi? Tjah. Ik zou me kunnen beperken tot : "pfffff". En dat is voorlopig de beste commentaar denk ik.

KTM, helaas, het heeft niet mogen zijn.

Op naar de volgende! :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Naast de slicks en regenbanden, zouden ze nu ook es zandbanden moeten introduceren :roll:
Dat zand heeft alvast Baltus buitenspel gezet :x

De Moto2 was niet echt een spannende race in de GP heeft Miller mij zwaar ontgoocheld.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Mar 2021 11:04 Naast de slicks en regenbanden, zouden ze nu ook es zandbanden moeten introduceren :roll:
Dat zand heeft alvast Baltus buitenspel gezet :x

De Moto2 was niet echt een spannende race in de GP heeft Miller mij zwaar ontgoocheld.
Hij heeft zijn pos gebroken, niet?

Miller: hij moet duidelijk zijn race beter managen, volgens mij zijn zijn banden te rap op.

Anderzijds: awoe Michelin om banden te maken die maar driekwart race meegaan. :devil: Ge ziet ze allemaal een uur lang rijden gelijk alsof ze over eieren lopen, zo heel voorzichtig, gecontroleerd, vooral niet te wild, zo weinig mogeiljk zijstapkes aub, hoe minder slides hoe beter..... da was vroeger wel wat anders. :(

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: MotoGP 2021

Post by J2FK »

Vind het wel straf dat ge geen woord rept over de andere fransoos. Vrijdag zei ik hier thuis nog " hou Johann maar int oog".
Zaterdag zette ik hem in mijn pronostiek netjes op de tweede stek. Zondag bevestigde hij volledig mijn verwachtingen. You love him or you hate him, ik vind hem spectaculaire piloot met de nodige cojones 8-)
Enfin...mooie seizoensopener, hopelijk kunnen dochterlief en ik er dit jaar minstens 2 live meepikken, maar ik vrees ervoor :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Er zijn wel nog meer rijders die ik niet vermeld heb. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Nou nou, Fabio Quartararo zegt dat ie dezelfde problemen ondervond als Rossi! En Maverick helemaal niet. Dat wordt interessant. Daar gaan ze bij Yamaha veel plezier aan hebben om dat te onderzoeken.

Interessant ook om te lezen dat Maverick en testrijder Cal Crutchlow dezelfde rijstijl en setup blijken te hebben. Dus als Cal zegt dat dit of dat werkt of niet werkt, dan blijkt ook Maverick van 't zelfde idee te zijn. Da's natuurlijk super, want dat gaat Maverick veel tijd besparen en hij gaat daar veel zelfvertrouwen uit winnen. https://www.crash.net/motogp/news/97423 ... as-feeling

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2021

Post by Mario »

ik heb het artikel niet gelezen maar zag op crash.net een titel over Oliveira die kloeg dat KTM met deze banden niet veel gaat klaarspelen
toch wel frappant, vorig jaar zorgen die banden ervoor dat de gedoodverfde favoriet na Marquez' ongeval er amper iets van bakt en nu zit mogelijk een andere constructeur met de gebakken peren ; toch wel jammer mocht het kloppen

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Martin en Zarco stunten ...
De start gaat weer rood aanlopen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Om welk uur start de motogp?

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Muug wrote: 04 Apr 2021 10:09 Om welk uur start de motogp?
Moto 3 begint om 16:00 uur,
Moto 2 om 17:20 uur,
GP om 19:00 uur.

En als vanouds streamen we dat via Auvio (RTBF). Die zenden al van vrijdag de FP's uit en beter commentaar dan die 'Ollanders op Eurosport, en met Didier De Radiguez tenminste een connaisseur aan de micro!
Ik heb wel serieuze heimwee naar de vroegere uitzendingen op BBC :cry:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2021

Post by Jopet »

Vanavond mag Rossi op de 21ste plaats starten op 22 rijders, bijna 2 seconden trager dan pole Jorge Martin (wat een prestatie!!!) en meer dan 1 seconde trager dan zijn teamgenoot Franco Morbidelli... aan wie/wat zou dat liggen, de achterband, de afstelling, de machine, het circuit? of toch misschien Rossi zelf, zou hij niet beter eens wat nadenken en beseffen dat hij op het circuit als GP niets meer te zoeken heeft....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Jopet wrote: 04 Apr 2021 11:30 Vanavond mag Rossi op de 21ste plaats starten op 22 rijders, bijna 2 seconden trager dan pole Jorge Martin (wat een prestatie!!!) en meer dan 1 seconde trager dan zijn teamgenoot Franco Morbidelli... aan wie/wat zou dat liggen, de achterband, de afstelling, de machine, het circuit? of toch misschien Rossi zelf, zou hij niet beter eens wat nadenken en beseffen dat hij op het circuit als GP niets meer te zoeken heeft....
Merci Jopet.
Zeker weten aan Rossi zelf. Geen twijfel over. Hij is oud geworden. Had het een paar dagen geleden zelfs over gebrek aan respect voor hem tijdens de race, lol. :laughing:
Hopelijk doet Morbidelli het een pak beter.
Verder zitten ze toch allemaal dicht op elkaar tegenwoordig. Spannende koersen! Afin, de eerste en laatste vijf ronden toch. Die ertussen "managen" ze hun banden. :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

den Bullet wrote: 04 Apr 2021 10:32Ik heb wel serieuze heimwee naar de vroegere uitzendingen op BBC :cry:
Waren dat de uitzendingen met Suzy Perry? Ah, die was én mooi én ze had verstand van de motorraces!
https://www.pinterest.co.uk/sexyass59/suze-perry/

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MotoGP 2021

Post by pingu »

den Bullet wrote: En als vanouds streamen we dat via Auvio (RTBF). Die zenden al van vrijdag de FP's uit en beter commentaar dan die 'Ollanders op Eurosport, en met Didier De Radiguez tenminste een connaisseur aan de micro!
Ik heb wel serieuze heimwee naar de vroegere uitzendingen op BBC :cry:
:stupid:
Die commentaar op Eurosport is echt nie om aan te horen.

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2021

Post by Jopet »

den Bullet wrote: Didier De Radiguez
Mijn Belgische idool in de jaren '80, in 1988 reden we op dezelfde motor, hij een YZR500 en ik de straatversie, de RD500 :rayof:
Omdat ik dat jaar overgestapt ben naar Honda is hij ook maar weggegaan bij Yamaha om het bij Aprillia te proberen in de 250cc klasse ( of was dat nu gewoon toeval :lol: )

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: MotoGP 2021

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 04 Apr 2021 10:32 En als vanouds streamen we dat via Auvio (RTBF).
Merci voor de tip! :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply