Ducati gaat laagbijdegrond

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by Muug »

Ola, dan is daar toch iets niet just nee. :P

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by zappa »

Stefke wrote: 28 Mar 2021 11:03
zappa wrote: 27 Mar 2021 23:12 Er zit al van km 1500 ofzo hyperpro ter vervanging onder, met dat verschil dat hij sindsdien meer gelijk ne chopper staat en dat ik pijn krijg in mijn nekwervels van het woordje hyperpro :roll:
oei. er is dan toch precies wat misgegaan... Alleen de veer vervangen? Volledige nieuwe demper? Te lichte veer? Te zware veer? Toch wel jammer dat doordoor zo' n leuk motoke aan de kant blijft staan.. :(
Image

maar dan in 't zwart, kleur, niet de aankoop :mrgreen:

Bij duc gent laten steken.

Als ik het stuur naar beneden duw voel je een "hapering" en als ik vertrek (vertrok :| ) aan een bvb verkeerslicht, moet de voorkant eerst nog naar boven komen (citroën?) iets heel raar.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by Muug »

Ik dàcht wel dat we het hier al eens over gehad hadden, hier is je topic, met al het onderzoek van oa Ozzepa erin, over de specifieke opbouw van de pootjes : http://www.motorpraat.be/viewtopic.php?f=32&t=6122
Zonde toch, al dat geld en al die moeite. Zeker omdat er nog één van de allerbeste blokskes in zit. :smitten: Bovendien.... ge weet toch dat stilstaan voor een riemaangedreven Ducati zowat 't slechtste ter wereld is :?:
Ik zou ne keer bij Ducati Herzele durven gaan - desnoods ga ik met u mee, ik ken Jacky een beetje. Als ik een Ducati heb - lol - dan ben ik daar klant. En ik durf daar al eens wat onderhoudsproducten kopen, zelfs een pet heb ik daar al eens gekocht. :oops: En, Jacky is gelegans zot van zijn mooie grote honden. Afin, back on topic, die doen dus al etteiljke decennia Ducati. Nooit niks anders gedaan. Héél veel mee geraced ook, toen hij nog jong en zot was. Eén van de beste dealers van Europa. Die gaan wel weten hoe die vorkpoten in elkaar horen te zitten en die gaan ook de expertise hebben om dat weer in orde te brengen. En dan gaat ge écht genot hebben van dat beestje. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Mar 2021 13:36
...


Ik zou ne keer bij Ducati Herzele durven gaan - desnoods ga ik met u mee, ik ken Jacky een beetje. Als ik een Ducati heb - lol - dan ben ik daar klant. En ik durf daar al eens wat onderhoudsproducten kopen, zelfs een pet heb ik daar al eens gekocht. :oops: En, Jacky is gelegans zot van zijn mooie grote honden. Afin, back on topic, die doen dus al etteiljke decennia Ducati. Nooit niks anders gedaan. Héél veel mee geraced ook, toen hij nog jong en zot was. Eén van de beste dealers van Europa. Die gaan wel weten hoe die vorkpoten in elkaar horen te zitten en die gaan ook de expertise hebben om dat weer in orde te brengen. En dan gaat ge écht genot hebben van dat beestje. :thumbsup:
Exactly mijn gedacht!

Dat is ook de plaats van waar Fé de zijn komen (en ook onderdelen de 900 SS - carbs en voorvork).

Altijd goeie service gehad 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Mar 2021 14:01 Dat is ook de plaats van waar Fé de zijn komen (en ook onderdelen de 900 SS - carbs en voorvork).

Altijd goeie service gehad 8-)
Overlaatst had ik mij bijna weer een Ducati 900SS gekocht gelijk gij en Fé nu hebben... was jaren in het bezit geweest van de grote man bij Motorrijder, iemand met wie ik nog samen rijvaardigheidscursussen bij M&T Aktief gegeven heb. Ik had 'm bijna gekocht! :smitten: Maar af en toe moet ne mens zijn tong afbijten... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Mar 2021 14:35 Overlaatst had ik mij bijna weer een Ducati 900SS gekocht gelijk gij en Fé nu hebben... was jaren in het bezit geweest van de grote man bij Motorrijder, iemand met wie ik nog samen rijvaardigheidscursussen bij M&T Aktief gegeven heb. Ik had 'm bijna gekocht! :smitten: Maar af en toe moet ne mens zijn tong afbijten... 8-)
Die zijn - volgens Jacky - goed op weg om erg gewilde classics te worden; hijzelf (en Sven, die Benny zijn garage in S-P-Leeuw heeft overgenomen) zijn alvast op de loer liggende kandidaten om diene van Fé over te nemen. Ze halen (de carbu-versies) vlot verkoopprijzen van boven de 4K €. Maar daar denkt 'm in de verste verte niet aan 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Mar 2021 15:21
Muug wrote: 29 Mar 2021 14:35 Overlaatst had ik mij bijna weer een Ducati 900SS gekocht gelijk gij en Fé nu hebben... was jaren in het bezit geweest van de grote man bij Motorrijder, iemand met wie ik nog samen rijvaardigheidscursussen bij M&T Aktief gegeven heb. Ik had 'm bijna gekocht! :smitten: Maar af en toe moet ne mens zijn tong afbijten... 8-)
Die zijn - volgens Jacky - goed op weg om erg gewilde classics te worden; hijzelf (en Sven, die Benny zijn garage in S-P-Leeuw heeft overgenomen) zijn alvast op de loer liggende kandidaten om diene van Fé over te nemen. Ze halen (de carbu-versies) vlot verkoopprijzen van boven de 4K €. Maar daar denkt 'm in de verste verte niet aan 8-)
Ik dacht dat Jacky er 4500 voor vroeg. Het kuipwerk zag er redelijk ok uit, hoewel er naar mijn gevoel iets teveel verfsplinters ontbraken. En dan zie je de witte primer, wat wel opvalt. Het blok zelf was ook heel lelijk geoxideerd, maar Jacky vond dat minder erg, omdat hij natuurlijk wel wist dat het intern nog erg goed was. Het was tempting, maar voor die prijs heb ik ze liever in schonere conditie.
Hij had ook één van de allereerste Monsters te koop, de M900 Mostro. Als nieuw. Blinken tot en met. 4000€. Prachtig in al zijn eenvoud.
Ze waren alletwee rap verkocht. 8-)

Hoeveel km rijdt de Fé er jaarlijks mee? Of is het meer voor de heb? Zit 'm alweer in elkaar eigenlijk. :?

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Mar 2021 15:54
...

Hoeveel km rijdt de Fé er jaarlijks mee? Of is het meer voor de heb? Zit 'm alweer in elkaar eigenlijk. :?
Ik denk dat 'm voor woon/werkverkeer zo 'n 12K km aflegt per jaar en dat zou fifty fifty gebeuren met beide Ducs. Buiten die verplaatsingen gebruikt hij (tegenwoordig toch) weinig de moto.

Maar de 900 zit nog niet helemaal ineen; gisteren waren we goed op weg om dat af te ronden maar zijn daarmee om 15:50 hals over kop gestopt wegens de start van de Moto3 ...

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati gaat laagbijdegrond

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Mar 2021 16:11Ik denk dat 'm voor woon/werkverkeer zo 'n 12K km aflegt per jaar en dat zou fifty fifty gebeuren met beide Ducs.
Jawadde, da's toch al niet slecht! :thumbsup:

Post Reply