14-06-2021 - Mettet

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

14-06-2021 - Mettet

Post by Koeno »

2019: Hey laten we eens beginnen met circuit rijden. We kopen een CBR600F4I, een leren pakske, een integraalhelm en rugbeschermer en weg zijn we...
- Mettet gereden: 1:28:xxx met een topsnelheid van 210km/u (thx gopro)
- Croix gereden en kraak vaarwel pols en gevoel dat ik nog kan motorrijden.

2020: Revalidatie & restauratie motor en nog een keertje op circuit met de CBR600.
- Mettet gereden: 1:38:xxx met een topsnelheid van 160km/u... damn toch wel wat mentale schade opgelopen precies (alsof we dat nog niet wisten).
Angst voor het rechte stuk en vooral angst om te remmen (en dat is nu eenmaal een noodzakelijkheid op elk voertuig.) maar wel voorgenomen om in 2021 een 5 a 10 circuitdagen te doen.

2021: 't Jaar is half gepasseerd van de minstens 5 trackdays is er al eentje gebeurd nu... Deze keer met de CB1000R op de baan, want dat spel heeft natuurlijk ABS (wohoow voor gemoedsrust).
1e sessie.... kwartier wachten in de pitlane en dan plots.... sessie afgelast... dus compleet in't zweet terug naar de tent.
de andere 5 sessies zijn kort samen te vatten:
- Beste tijd: 1:30:250
- Het leek als of ik aan't vliegen was. Regelmatig inhalen (waar ik het veilig vond).
- Het leek wel alsof ik de motor eindeloos plat leg.
- Het leek alsof mijn zithouding best goed zat.
- Het kijken ging zeer goed, niet meer (zoals vorig jaar) gefixeerd op de grindbak, maar mooi naar de volgende bocht/aansnijpunt/... aan't kijken.
- Op't rechte stuk is het wel even wennen, 'k heb ergens de 190km/u gehaald, maar wel een gevecht met wind natuurlijk...
- Mis schakelen/ te laat schakelen deed ik iets te vaak
- Ik rijd te gemakkelijk op het koppel van de CB ipv in een hoger toerental te blijven, waardoor ik in het uitkomen van de bocht, wat moest wachten alvorens de CB hem lanceerde.

Nu als ik achteraf fotos bekijk dan:
- Lag de motor helemaal niet eindeloos plat.
- was mijn zithouding helemaal niet zo goed
- Het kijken ziet er op de foto's wel goed uit,

Mijn grote redding is dat ik de laatste 2 jaar geleerd heb om enkel beter te willen zijn dan mezelf.
De prestatie drang richting anderen is geminderd.
Mijn 2e grote redding is dat de kameraad die meegaat dezelfde ingesteldheid heeft.

[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.25.jpeg]Image[url]

[url=http://koenonline.be/jGallery2/cache/al ... 08.00.jpeg]
Image[url]

Image

Ergens moet ik ook iets misdoen,
volgens veel specs moet de CB100R op 1/4mile op 11,3sec afronden waar hij een topsnelheid van 200km/u bijna zou moeten halen.
Mettet heeft ergens 700meter, maar toch piek ik op 180 a 190... zou dit puur mijn gewicht zijn (want ik ben niet van de lichtste natuurlijk)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 14-06-2021 - Mettet

Post by Muug »

Allez goe bezig. Miss Koeno gaat ook content zijn. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 14-06-2021 - Mettet

Post by F M »

Uwe moto ligt toch een pak platter mijn Explorer in Croix een paar jaar terug. :thumbsup:

Nu ik er aan terugdenk, uwe CBR600 reed daar toen ook rondjes. :)
Last edited by F M on 15 Jun 2021 13:59, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 14-06-2021 - Mettet

Post by Koeno »

Just als ik dacht goed bezig te zijn, komt deze jongen even langs:
Image


Der is nog wat progressie, maar kheb mij geamuseerd... nu wel een lichaam dat gigantisch vermoeid aanvoelt
Image
Image

Gopro 3+ kan het allemaal niet zo goed meer aan, maar toch enkele leuke shots :p

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 14-06-2021 - Mettet

Post by Raketman »

Jaja, denken dat ge goed bezig zijt, daar heb ik ook wel eens iets mee meegemaakt...

-tig jaar geleden in Zolder, lekker aan't rondknallen op nen R6, een paar kniekes tegen de grond, lekkere rondetijden, half dronken en opgepept omdat ik er al redelijk veel ferm voorbijgegaan was, feestjeuh :pom: :Pyndn: ...

om dan in de eerste namiddagsessie te moeten vaststellen dat gastjes van 13-14 jaar op nen RS250 (Aprilia-Cup trainingssessie) mij in Sterrewacht, Kanaal en Bianchi gewoon aan den buitenkant van den bocht voorbijgeknetterd kwamen op hunnen tweetakt...

:freak:

'k Had bijna goesting om recht de pits in te rijden en een half uurke triangel te gaan spelen :lol: :lol:
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 14-06-2021 - Mettet

Post by Koeno »

Jup zo heb ik er vorig jaar ook een paar gezien op een 125'je...
Dan hebt ge ineens het idee: zou ik niet beter gaan vissen ofzo... :peepwall:

Nu, deze kerel reed in quasi elke sessie bij elke groep mee....
'k Weet niet wat die bij de organisatie heeft gedaan om dat te verkrijgen, maar die haalde wel het maximale uit zijn dag en banden :pillepalle:

Post Reply