26-07-'21 Zolder

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

26-07-'21 Zolder

Post by J2FK »

Na een kleine 13j niet meer op circuit geweest te zijn, de smaak terug te pakken gekregen dank zij mijn zoon, die er vorig jaar mee gestart is.
2de maal zolder dit jaar, met de R6 '03 van de zoon.
Voorspelling 100% regen, geen drup gezien :rayof:
Ferm goe geamuseerd tussen al dat jong geweld. Zeker voor herhaling vatbaar, de GS gaat wat meer aan de kant blijven vrees ik. :whistling:

Ikke... :pom: wreed content, leuk dagje gehad, wel compleet leeg 's avonds
zoon... :roll: iets minder content, omdat hij zelf nie kon rijden en ik met zijn moto en leren pak op pad was
dochter.... :w00t: omdat ze kon komen supporteren voor den ouwe
vrouwlief.... :whistling: omdat het haar verjaardag was :oops:

Enkel 2de sessie gefilmd, andere keren camera vergeten op te zetten.
Eerste sessie van 25' volledig aan onze neus voorbij gegaan wegens....... een everzwijntje on track :shock: :shock: :furious3:

https://www.youtube.com/watch?v=Dt0CYxk92UQ&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=aTgM9AboSeQ&t=78s

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Muug »

Met bandenwarmers en al zeg. :thumbsup: Wil je daar dan zeggen dat je uzelven heel goed vindt? :oops:
Ik zal heel eerlijk zijn: ik vind mezelf zo rotslecht op circuit dat ik zulke "advanced features" verspilde moeite vind. :oops: :oops: :oops:
Maar als ge natuurlijk heel goed bent, en scherpe tijden rijdt en zo, tja dan is het natuurlijk wél de moeite wellicht. :thumbsup:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by J2FK »

Muug wrote: 29 Jul 2021 18:06 Met bandenwarmers en al zeg. :thumbsup: Wil je daar dan zeggen dat je uzelven heel goed vindt? :oops:
Maar als ge natuurlijk heel goed bent, en scherpe tijden rijdt en zo, tja dan is het natuurlijk wél de moeite wellicht. :thumbsup:
:dontknow: echt...serieus...meende gij da nu... op wat slaat da nu :dontknow:
:whistling: hier ga ik echt nie op in gaan.
Had u hoger ingeschat :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Muug »

Hm.
Kan het zijn dat je mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd hebt? :oops:
Mijn excuses dan, ik had zeker niet de intentie om u te beledigen. :oops:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Stefke »

Ja Muug, uw bericht komt ook bij mij een beetje vreemd over... 8-) Waarom zou ge uwen tijd verdoen met banden warm te rijden als ge zo kunt warmen? En dus direct zo goed als voluit uw sessie kunt afwerken? :dontknow: Geen idee wat dat te maken heeft met uzelf een goeie rjder voelen of niet.... :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Stefke »

J2FK wrote: 29 Jul 2021 19:30 :whistling: hier ga ik echt nie op in gaan.
ma gij kieken! ge hebt wel een antwoord gepost! :lol: en laat mij in't vervolg eens weten wanneer er nog zo'n dag op de agenda staat! kan ik tenminste eens komen zien! 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Muug »

Stefke wrote: 29 Jul 2021 20:32 Ja Muug, uw bericht komt ook bij mij een beetje vreemd over... 8-) Waarom zou ge uwen tijd verdoen met banden warm te rijden als ge zo kunt warmen? En dus direct zo goed als voluit uw sessie kunt afwerken? :dontknow: Geen idee wat dat te maken heeft met uzelf een goeie rjder voelen of niet.... :dontknow:
Ja, wel, ok, sorry mensen, ik wou helemaal niet lomp doen, maar dat is mislukt blijkbaar...
:sick2: :foutje: :vulcan: :hanged:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Koeno »

Stefke wrote: 29 Jul 2021 20:32 Ja Muug, uw bericht komt ook bij mij een beetje vreemd over... 8-) Waarom zou ge uwen tijd verdoen met banden warm te rijden als ge zo kunt warmen? En dus direct zo goed als voluit uw sessie kunt afwerken? :dontknow: Geen idee wat dat te maken heeft met uzelf een goeie rjder voelen of niet.... :dontknow:
Ik ga hier een risico nemen (daar ik ten eerste een circuit newbie ben, ten tweede mogelijkse de slechtse motard op het forum ben ;-) ) :

Omdat ge uw banden opwarmt tot 70 a 80 graden met zo'n warmer.
Maar als ge geen snelle tijden rijdt dan kunt ge die warmte er niet inhouden...
Ge vertrekt dus met nen band die meer grip geeft door de hogere temperatuur.
Als gij die warmte er niet inhoudt dan gaat verder in de sessie uw grip verminderen...

Bij intertrack was iemand van de crew vrij serieus als hij zei dat bij vrij rijden in de twee traagste groepen een bandenwarmer net meer risico zou meebrengen...

vandaar vind ik de vraag van muug niet onterecht (al kwam ze misschien beetje wrang over)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Stefke »

Ja, dat zou allemaal best kunnen maar ik denk echt niet dat Jokke nen beginner is... :roll: Ik denk ook niet dat die bandenwarmers hier nutteloos zijn... 8-)

En tja, al die motards op de baan...?
Zijn dat allemaal wereldreizigers die daarom de dikste GS moeten hebben?
Met alu bakken die zelf nooit een spatje modder of een hotelkamer zullen zien?
Hebben die echt een Dainesecombi met sliders nodig om van terras naar terras te rijden? Met een R1 die nooit een circuit zal zien?

Ik lees vooral: iedereen heeft zich stijfgoed geamuseerd! Behalve junior... :ricky:
Last edited by Stefke on 29 Jul 2021 21:15, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Koeno »

'k heb ne kei grote neus, maar ik kan dat niet rieken van hier... :roll: :roll:
Ik kan ook niet rieken of Muug Jokke kent, of gij Jokke kent en nog van die zaken. :roll: :roll:

Zonder al die voorkennis kan ik enkel zeggen dat ik de post van Muug begrijp.
Alsook dat ik begrijp dat hij beetje "fout" overkomt...

Man man, ne mens moet hier goed kunnen rieken van achter een scherm :lipsrsealed2: :roll: :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Stefke »

Abanee ge moet niet kunnen rieken, er staan 2 filmkes bij waar ook wel iets uit af te leiden valt. :) Ik krijg al gelijk zelf goesting om nog eens een streep op circuit te rijden. :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Muug »

Nee nee Koeno,
Ik wou helemaal niet kritisch zijn, en zeker niet beledigend. :?
Al wat ik eigenlijk wou zeggen is dat ik zo'n verschrikkelijk slechte circuitrijder ben, dat al die snufjes aan mij totaal verloren moeite zijn, omdat mijn eerste vijf minuten van elke sessie sowieso langzaam zijn, gewoon omdat ik zo'n slome diesel ben, die telkens weer opnieuw de snelle lijnen moet gaan ontdekken, net zoals Stefke het zegt. Al dat schoon materiaal daar kan ik dus helemaal niks mee doen, om de simpele reden dat ik helemaal niet goed/rap genoeg ben. Niet voor niets had ik voor mezelf voor op circuit een gewone brave ongetunede TRX met weinig pktjes gekocht. En na een dag of acht had ik het wel begrepen, waarop ik de TRX schonekes weer verkocht heb.
Dus als ik zo van die klaargestoomde racers onder zo'n tentje zie staan, met bandenwarmers, dan is mijn automatische conclusie dat ge dan waarschijnlijk écht wel goed bent...
Dus eigenlijk is dat bedoeld als compliment, maar goed, dat ging dus ferm de mist in. :oops:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by J2FK »

Euh...oeioeioei...was me dat hier. :shock:
Toch ff een kleine reactie.

Bandenwarmers waarom:
- omdat we, zoon en ik, ze hebben. Flauw, ja, ik weet het ;)

- zoals Stefke reeds zei "Waarom zou ge uwen tijd verdoen met banden warm te rijden als ge zo kunt warmen? En dus direct zo goed als voluit uw sessie kunt afwerken?
:dontknow:"
In groep "snel", heeft denk ik 95% zoniet 100% warmers. Als gij dan 1 a 2 ronde nodig hebt om wat temp erin krijgen, dan rijdt ge daar wa in de weg van uw collega piloten. Nie fijn voor hen maar ook nie fijn voor u.

- blijkbaar komt dat ook de levensduur van uw kostbaar rubber ten goede. Continue opwarm - en afkoel cyclussen hebben ze blijkbaar niet graag.
Beter is ze lekker warm te houden. Van horen zeggen, want ken daar eigenlijk nie veel van :whistling:

@Koeno: wat zijn snelle tijden hé :?: Ik spreek nie graag over tijden, maar als ge op zolder toch een beetje onder 1.50 kruipt dan garandeer ik je dat het rubber niet koud is.
Indien je de filmkes gezien hebt, die eigenlijk de eerste sessie zijn, moet je toch een beetje kunnen zien dat ik nie echt stil sta en dat elk inhaalmanoeuvre redelijk veilig was, wat de bandenwarmers toch wat rechtvaardigt.

@Stefke thx for the support als beloning laat ik volgende keer weten wanneer Joren of ik nog eens gaan. Er staan er nog en paar op dit jaar.

btw ik ben niet Jokke, das mijn zoon, ik had zijn pak aan.

btw: no hard feelings, zo zit ik niet ineen ;)
Last edited by J2FK on 29 Jul 2021 22:47, edited 2 times in total.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Koeno »

again, ik ken quasi niemand hier (en alles wat ik zeg wordt meestal stevig gefileerd).
Maar ergens vond ik de vraag van Muug niet onterecht...

voor de rest stopt het hier voor mij zenne, zo spannend vind ik het nu ook weer allemaal niet.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Marsman »

Bon, ik ken J2FK van redelijk dichtbij en weet dat het een ZEER GOED motorrijder is. Hij zet op Zolder meestal de betere tijden neer.
Maar niet alleen op circuit: ik heb hem in 2018 2 gasten met een supermissilerocketbeemer met 200+ pk droog in de kakker weten geven met zijn standaard Gee Eske. Dat was in de Vogezen tussen de Schlucht en de Grand Ballon. Die gasten wisten niet waar ze het hadden... Het mag dan wel over the top en onverantwoord geweest zijn, het bewijst zijn rijvaardigheid.
Zijne zoon (de Jokke) moet zeker niet onderdoen voor de vader.
Ook zijn dochter is een begenadigd rijdster
Zijn madam, die ooit met de VFR800 de straten onveilig maakte was ooit een leading lady op een in het verleden vergane forum.
Motorrijden zit die mensen echt in het bloed!!

Dus, als hij vindt dat hij bandenwarmers nodig heeft, dan ben ik de eerste om hem die te gunnen! :thumbsup: :thumbsup: :mrgreen:





Mag ik nu ook naar Zolder komen??? :peepwall: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Muug »

Marsman wrote: 29 Jul 2021 23:12 Zijn madam, die ooit met de VFR800 de straten onveilig maakte was ooit een leading lady op een in het verleden vergane forum.
Ah, dat was ik al totaal vergeten.

Verder, als ge bij de rappe zijt, zijn bandenwarmers natuurlijk logisch, om de reden die ge zelf aangeeft. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by den Bullet »

J2FK wrote: 29 Jul 2021 22:35
...

@Koeno: wat zijn snelle tijden hé :?: Ik spreek nie graag over tijden, maar als ge op zolder toch een beetje onder 1.50 kruipt dan garandeer ik je dat het rubber niet koud is.

...
De Fé is er niet onder de 2' geraakt (mèt bandenwarmers) :shock:

Maar toegegeven: 't was zijn allereerste keer op circuit dus 0% ervaring, en - wat in Mettet daarna is gebleken - met een waarschijnlijk niet ideale tandwielverhouding. We gaan aan de ex-eigenaar van de R6 - Levi Badie - es moeten vragen met welke gearing hij reed.

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by J2FK »

Eigenlijk gaat het hier helemaal niet over het 'al dan niet' nut van bandenwarmers. ;)
Ik zal de laatste zijn die van zichzelf zegt/denkt dat hij wat kan rijden. In groep hoop ik altijd maar niemand in de weg te rijden of den traagste te zijn die den boel wat kan ophouden. Al bij al valt dat meestal wel mee ;)

@Koeno, ge hebt mij zo wat geïnspireerd om hier ook eens iets te schrijven. Ik zit op meerdere forums maar ben vooral een lezer, niet echt een schrijver omdat ik altijd denk dat ik niks nuttig/interessant te vertellen heb. Toen ik jou verhaaltje zag van in mettet, dacht ik waarom laat ik ook eens nie weten dat ik een fantastisch gezinsdagje had :P

Enfin, zoals ik reeds zei, no hard feelings tegenover niemand, zo zit ik niet ineen. Zolang een ander zijn verhaal maar spannend is, is het mij allemaal gelijk ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by Koeno »

Koeno wrote: 29 Jul 2021 22:42 again, ik ken quasi niemand hier (en alles wat ik zeg wordt meestal stevig gefileerd).
Maar ergens vond ik de vraag van Muug niet onterecht...

voor de rest stopt het hier voor mij zenne, zo spannend vind ik het nu ook weer allemaal niet.
Eventjes mijzelf verduidelijk (voor de misverstanden zich blijven opstapelen):

't Is de bandenwarmer discussie die ik geheel niet spannend vind.
Door met mannen van intertrack organisatie te praten heb ik mijn beeld daarover ook bijgesteld...
in 't begin dacht ik dat allemaal nodig te hebben...

Ondertussen rijd ik (nog steeds in de traagste groep) tussen mannen met fully prepped circuitmotoren (circuitkuip, slicks of banden die nipt straat legaal zijn, custom stuurdempers, bandenwarmers, laptimers, ....) die dan eigenlijk in de bochten in mijne weg rijden (stel u voor) en op't recht stuk hun 900cc of 1000cc goed de sporen kunnen geven (dan staat ge daar met uw 600'tje).

Bovenstaande paragraafke is niet van toepassing op J123FK aangezien de filmkes duidelijk van een pakske hoger niveau zijn als wat ik rijden kan ;-)

Maar dus andere topics/verhalen/filmkes van circuitdagen daarentegen vind ik altijd fijn.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 26-07-'21 Zolder

Post by F M »

Wat ik op de filmkes zie, is dat da spul met jfkzoveel verdomd rap gaat. Hij rijdt in de kanaalbocht rapper dan ik op mijn rapste op de rechte lijn in Croix :o

Maar dat zegt niet alleen veel over jfkzoveel.. :whistling:

En daarbij was het te verwachten dat hij rap kan rijden. Hij rijdt dikwijls samen met Marsman, en om die te kunnen volgen... :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply